Autor Wątek: Wariujące napięcie ładowania  (Przeczytany 6191 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wariujące napięcie ładowania
« dnia: Czerwiec 25, 2012, 16:27:17 pm »

Offline Gsi Fan

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 46
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 GSi + LPG 2000r
Witam mam problem z Poldkiem Caro Plus 1.6 GSi
Otóż skacze mi napięcie raz jest normalne 14,4 V a raz nawet 17 V. Prawdopodobnie padł regulator napięcia. Pytanie regulator jest wbudowany w alternator czy jest gdzie indziej? Jaki jest koszt części i czy mogę się podjąć tego we własnym zakresie.

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 25, 2012, 16:46:44 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Wszystko zrobisz samemu a największy problem to co najwyżej wyjęcie alternatora. Regulator jest przykręcany do obudowy altka. Z regulatorem wymienisz od razu szczotki które są z nim zintegrowane. Koszt regulatora jakieś 30-40 zł tylko nie kupuj Magneti Marelli bo osoby z forum miały z nim niemiłe doświadczenia. Obejrzyj przy okazji w jakim stanie są pierścienie ślizgowe które współpracują ze szczotkami.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 25, 2012, 16:50:37 pm »

Offline Gsi Fan

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 46
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 GSi + LPG 2000r
Aha czyli nie muszę rozbierać alternatora żeby wymienić regulator. Znasz może jakieś dokładne oznaczenie tego regulatora? W sklepach jest pełno niekompetentnych ludzi a nie chcę kupić niewłaściwego :)

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 25, 2012, 17:01:45 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Fabrycznie u mnie był Elmot RNa - 12A 14V ale takiego raczej nie dostaniesz, a jeśli już to szykuj się na wydatek 60-70zł.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 25, 2012, 17:39:36 pm »

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 26, 2012, 15:31:16 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
U mnie regulator kosztowal 14zl... I chodzi juz 3 rok. Niedawno kupowalem drugi do drugiego alternatora i dalem 17zl. Firma to Jezpol. Mam juz kilka tych regulatorow z tej firmy i nigdy zaden z nich nie padl.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2012, 15:34:20 pm wysłana przez bear2493 »

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 26, 2012, 22:51:52 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1806
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Chyba że kolega ma klimatyzację i alternator 80A to już tak wesoło nie jest.

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 26, 2012, 23:34:19 pm »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
Jak najszybciej wymień regulator bo popali  co najmiej żarówki.
Trza poczekac aż calkowicie ostygnie kolektor i ta blacha nad nim. Potem bardzo delikatnie zdjąć dwa konketorki (jeden kabelek bardzo krotki wiec łatwo urwać), potem wykręcić dwie śrubki (chyba  pod klucz 7 albo 8 ) i wyjąć cały regulator (taki jak na fotce linkowanej przez SrebrnomSzczałe).
Zakładanie w odwrotnej kolejności. Ja zawsze wożę zapasowy regulator i się przydaje, raz na ok. półtora roku. Zwroć też uwagę (czyli nie ciągnij)  na kabel który idzie do rozrusznika, bo jak spadnie z rozrusznikowego konektorka to bardzo cięzko meska reka ponownie go wsadzić.

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 27, 2012, 09:55:39 am »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Zarowek nie popali tylko pojdzie z dymem mikroprocesor za 120-40zl...

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 28, 2012, 13:21:00 pm »

Offline Gsi Fan

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 46
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 GSi + LPG 2000r
Właśnie żarówki już mi spalił Tungsram h4 12v 60/55w megalight ultra plus 90%   za 40 zlotych :(
---------
Czy ktoś na podstawie tej fotki może mi potwierdzić, że potrzebuję właśnie tego regulatora który podał kolega wyżej?

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 28, 2012, 13:22:54 pm »

piciek

  • Gość
potwierdzam ze to taki sam regulator

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 28, 2012, 13:43:54 pm »

Offline Gsi Fan

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 46
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 GSi + LPG 2000r
Aha, czyli ta wtyczka (2 piny) nie jest wpinana w alternator tylko do niej podłączamy kable ?



Podobno od Seicento albo Uno też pasują regulatory.
Pytanie czy jeśli nie różnią się budową to będą pasować do Poldiego? http://allegro.pl/regulator-napiecia-alternatora-fiat-uno-cinqecent-i2410929415.html
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2012, 14:05:50 pm wysłana przez Gsi Fan »

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 28, 2012, 14:18:38 pm »

piciek

  • Gość
Aha, czyli ta wtyczka (2 piny) nie jest wpinana w alternator tylko do niej podłączamy kable ?
wtyczka jest wpinana w regulator, regulator jest przykręcony do alternatora, więc reasumując wtyczkę wpinamy w alternator, ponieważ regulator napiecia jest integralną częscią wyżej wymienionego urządzenia.

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 28, 2012, 14:47:34 pm »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
Podobno od Seicento albo Uno też pasują regulatory.
Na 100% pasuje (elektrycznie i mechanicznie) regulator od Malucha ale zdaniem mojego elektryka jest za slaby i szybko pada w Poldim.

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 28, 2012, 14:50:31 pm »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
Czy ktoś na podstawie tej fotki
U mnie są dwie pojedyncze białe wsuwki tam gdzie u ciebie jedna czarna.

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 28, 2012, 15:23:35 pm »

Offline Gsi Fan

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 46
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 GSi + LPG 2000r
Mam jeszcze jedno zdjęcie tylko że rozmazane.



Na zdjęciu też chyba widać 2 wsuwki ?  <co>

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 28, 2012, 18:33:11 pm »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
Na zdjęciu też chyba widać 2 wsuwki ? 
No to pasuje. Nawet masz brązowy pasek z napisem czyli taki (kolor paska) jak trzeba.
Czyli wyjmujsz wsuwki i odkrecasz te srubę, której leb(ek) jest styczny do strzalki 2. Na drugim końcu regulatora powina byc taka sama śrubka. Obie wsuwki sa zwarte dwunożowym konektorem wiec nawet nie musisz pamietac, która gdzie byla

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 03, 2012, 13:43:04 pm »

Offline Gsi Fan

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 46
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 GSi + LPG 2000r
Kupiłem Regulator Jezpol RNa 12- 14,3V. Czekam na przesyłkę. Niestety stacjonarnie nie dałem rady kupić regulatora.

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 06, 2012, 21:56:32 pm »

Offline Gsi Fan

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 46
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 GSi + LPG 2000r
Regulator wymieniony wygląda na to, że wszystko jest okey. Światła nie są jaśniejsze po dodaniu gazu. Pewności jednak nie mam bo nie mam u siebie miernika. Musiałem wyciągnąć alternator, czas pracy 2 godziny ( licząc z piwkowaniem :D )

--------
Wszystkim wypowiadającym się w tym temacie dziękuję bardzo za pomoc :)

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 06, 2012, 22:05:35 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Panowie czy przekroj przewodu ma duze znaczenie?
Bo jesli podlaczymy cienki przewod po 12v to bedzie sie on grzal i moze sie przepalic.
A co jesli podlaczymy kabel od 220v do instalacji 12v? Prad bedzieplynal "wolniej"? Sa jakies skutki czy mozna smialo stosowac grubsze przewody.