Autor Wątek: Wariujące napięcie ładowania  (Przeczytany 6193 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 06, 2012, 22:53:05 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Panowie czy przekroj przewodu ma duze znaczenie?
Bo jesli podlaczymy cienki przewod po 12v to bedzie sie on grzal i moze sie przepalic.
A co jesli podlaczymy kabel od 220v do instalacji 12v? Prad bedzieplynal "wolniej"? Sa jakies skutki czy mozna smialo stosowac grubsze przewody.
Ale przewodu do czego ? Takie tradycyjne kable do instalacji domowej 220V mają zazwyczaj przekrój 1,5mm2 i bezpieczniki 16A a długotrwała dopuszczalna obciążalność przewodu o przekroju 1,5 mm2 to 18 A, więc jeśli podłączysz coś co będzie pobierało mniej niż te 16-18A to będą ok, a tak to odpowiednio grubsze. Przykładowo żarówka H4 pobiera 5-6A a już rozruszniki nawet 400A czy wentylatory 40A.

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 07, 2012, 21:11:05 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Chodzi o to ze mam w motorze 6V a instalacje elektryczna zrobilem z przewodow 1.5-2.5mm tak aby mi sie nie porwaly za rok czy dwa. I chce sie dowiedziec czy tak grube przewody nie beda wadzily bo orginalne to 0.75mm

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 20, 2012, 12:04:27 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
grubsze można zastosować zawsze o ile w układzie pozostaje bezpiecznik. Zasada jest mniej więcej taka że 10A robi się z 1 mm2 . Ale to służy do wyznaczania najmniejszego możliwego przekroju. W zastosowaniach moto robiło się poprawkę i dawało grubsze aby wszystko działało poprawnie nawet gdy wystąpi korozja przewodów albo ich częściowe mechaniczne uszkodzenie. Po roku 2000 i pojawieniu się komputerów w samochodach (również komputerów nadwoziowych) wszyscy olali te zasady i robili już instalację tak cienką jak się tylko dało .

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 22, 2012, 16:17:06 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Wie ktos moze jak dokladnie sprawdzic diody w alternatorze bez rozlutowywania ich? Posiadam miernik elektr.

Odp: Wariujące napięcie ładowania
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 22, 2012, 19:29:27 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
musisz wylutować/odkręcić uzwojenia.
Ustawić miernik na pomiar diod
jedną końcówkę do B+ drugą jedziesz po wejściach uzwojeń
w jedną powinny przewodzić (wyświetli ci ok 500) w drugą nie
Potem podobny pomiar robisz dotykając do blachy diod ujemnych i wejść uzwojeń (pomiar identyczny tylko kierunek przepływu odwrotny)
Potem ostatni pomiar to między złączem D+ a wejściami uzwojeń .

Diody mocy powinno sprawdzać się pod obciążeniem, bo przebić czasami dostają przy wyższych napięciach.