Autor Wątek: Problem z elektryką, stop i inne  (Przeczytany 2206 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z elektryką, stop i inne
« dnia: Lipiec 23, 2012, 21:50:27 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Witam wszystkich. Umyłem dzisiaj autko, odkurzyłem, wymieniłem katalizator na inny (dotychczasowy się rozleciał) a autko odwdzięczyło mi się w niezbyt fajny sposób :) Pacjent to 1.4 Plus po swapie, ale bez większych rzeźb w elektryce (swap wykonany ponad rok temu, do tej pory żadnych problemów)

1). Po naciśnięciu hamulca (nie zawsze się tak dzieje...czasem kilka razy pod rząd tak, a innym razem kilka razy pod rząd nie) wszystkie światła przygasają (światła zewnętrzne, kontrolki, zarzy się kontrolka ładowania), w dodatku gdy trzymam hamulec i włączę kierunkowskaz, wskazówka obrotomierza drga od 0 do faktycznych obrotów w rytm pulsującego kierunkowskaza. Wydaje mi się że jest jakieś zwarcie w elektryce związanej ze stopem, albo może problem z masą, skąd stop bierze mase? Tylko wydaje mi się że ta masa by była także do innych elementów, a reszta jest ok.

2). Auto przy wciskaniu gazu i przyspieszaniu 2-3k dławi się/przerywa, nie wiem jak przy wyższych obrotach bo już nie kręciłem go wyżej, paliwo wykluczam, a zapłon...cpwk może? Nie wiem czy wiązać ten problem z powyższym. Wskazówka obrotomierza by wariowała chyba i to w dodatku niezaleznie od tego cholernego stopu.

Macie koledzy jakieś pomysły? :) Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2012, 22:17:58 pm wysłana przez HARNAŚ »

Odp: Problem z elektryką, stop i inne
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 23, 2012, 23:07:11 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1806
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Nie masz ładowania.Sprawdz alternator

Odp: Problem z elektryką, stop i inne
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 23, 2012, 23:20:50 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Alternator od  samego początku jest dupny, ładuje "na pusto" 13,6, ale jakoś do tej pory nie było takich objawów. Sprawdziłem dla pewności jeszcze dzisiaj to ładowanie i ładuje tyle co zawsze, musze sprawdzić ile jest trzymając hamulec jak przygasają te światła.

Odp: Problem z elektryką, stop i inne
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 24, 2012, 07:57:31 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
By-pass altek - aku jest? jak nie zrób koniecznie. Gruby kabel brązowy, co był podłaczony do alternatora w ohv, też najlepiej podciągnąc do aku lub altka. Ładowanie po tych zabiegach będzie powyżej 14 bez problemu, jeśli altek działa.
zobacz masę za zegarami/deską - jest śrubka do budy.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Problem z elektryką, stop i inne
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 24, 2012, 09:29:19 am »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Bypass jest od samego początku, niestety na wyjściu z altka jest ładowanie większe tylko o 0,1 V więc nic z tego nie będzie eh.

Odp: Problem z elektryką, stop i inne
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 24, 2012, 10:20:30 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Czas na altek z Zafiry. :P

Odp: Problem z elektryką, stop i inne
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 24, 2012, 10:21:38 am »

piciek

  • Gość
Czas na altek z Zafiry.
potwierdzam - jest ciszej, pewniej, lepiej.

Odp: Problem z elektryką, stop i inne
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 24, 2012, 23:18:30 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Czy możliwe że w zwiazku z tym zwarciem od stopu (bo skoro przygasają wszystkie światła/kontrolki i zarzy sie ladowanie, to wnioskuje ze cholernie spada napięcie w instalacji w tym momencie) któryś z czujników silnika uszkodził się/zwariował? Bo przy przyspieszaniu auto się dławi, a na wolnych obrotach faluje cały czas...