Autor Wątek: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc  (Przeczytany 7545 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Może ktoś taką kombinację ma zamontowaną w swoim silniku,jak to chodzi?Bo oryginalne części drogie no i ciężko znaleźć już.Pytanie ,jak to działa i co dokładnie trza przełożyć z jednego aparatu do drugiego co by działało na bezstykowym aparacie oczywiście.Wyszukałem kilka  opisów takich kombinacji z poldkowym aparatem, ale g...o z tego wiem.

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 28, 2012, 13:58:16 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
to ma być w głowicy czy w bloku? aparat poloneza ma inną średnicę i długość wałka. trzeba go zmodyfikować tak żeby pasował. ja pasowałem go do głowicy. stoczyłem nadmiar materiału z korpusu i dotoczyłem odpowiednią tulejkę z kołnierzem, wkleiłem ją na "distal" . obciąłem wałek aparatu i spasowałem z oryginalną zębatką. podłączenie elektryki nie stanowi problemu. aparat poloneza ma dużo większą średnicę niż oryginalny ze 132, tak że zastosowanie go do bloku może prowadzić do kolizji palców regulującego z zębami paska rozrządu. bardzo nie przyjemnej kolizji. przełożenie części z jednego aparatu do drugiego jest raczej nie możliwe- całkiem inna budowa i brak w aparacie 132 regulatora podciśnieniowego.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2012, 14:01:14 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 28, 2012, 18:12:22 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Aparat zapłonowy w blok silnika

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 28, 2012, 20:16:27 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
możesz pokusić sie o aparat z WV golfa 2 lub 3, wystarczy tylko zamontować trybik z aparatu fiata, mam gdzieś fotkę niego jak coś to ci poszukam a ja mam odzielne pytanie Wrb gdzie zamocowaleś cewke i moduł przy aparacie w głowicy
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 28, 2012, 22:38:32 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
No własnie ten wieloklin to mam jakiś z pompą olejową używaną od dohca, coś tigiem chycić  na równo z resztą aparatu nie będzie broblem.Kurna  same problemy z tym silnikiem ,ale jest zabawa .
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2012, 17:39:20 pm wysłana przez piotrek72 »

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 29, 2012, 01:33:50 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jeśli wsadzasz aparat w blok to nie potrzebujesz żadnej zębatki, ta która napędza pompę oleju wystarczy.
 Hagar, ponieważ wydawało mi się że bezpośrednio nad rurkowym kolektorem wydechowym będzie za gorąco to podczepiłem radiator z cewką do maski. ukształtowałem kawałek aluminiowej blaszki (3 mm), przynitowałem do wzmocnienia maski i do niej przykręciłem radiator z cewką. doprowadziłem masę (-) z klemy a przewody zasilające puściłem w peszlu po ścianie grodziowej.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 29, 2012, 10:14:12 am »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
oj uwierz mi to sie tylko wydaje że to prosty swap
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 29, 2012, 11:03:06 am »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Z Ritmo znalazłem jakiś rozdzielacz ,może ośka z wieloklinem się da wykorzystać.A ten co wyżej to od czego?

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 29, 2012, 11:30:24 am »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
uno i ritmo maja takie same trybiki jak w aparacie dohc łaczysz je za pomoca połaczenia płetwy, wiercisz dziurkę i wkładasz nita by zablokować przed wypadnięciem. Osadzenie aparatu golfa podobno jest takie same jak w fiatowskim dohc. Kąty wyprzedzenia ma podobne do PN i do tego regulator podciśnieniowy wiec powinien lepiej chodzić niż na fiatowskim. Pod koniec podpinasz moduł z golfa i cewkę z pn i powinno chodzić wystarczy tylko pójść na złomowisko znaleźć aparat z golfa pomierzyć i wszystko będziesz wiedział ewentualnie pokombinować z zapłonem elektronicznym np CC900 albo abimexem
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 29, 2012, 12:19:51 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Noo to teraz już to zatrybiam i może  nawet iskra będzie :] Na razie jeszcze blok i głowica u szlifierza,ale tak zawczasu to zresztą gratów kombinuje. Dzięki  <ok>

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 18, 2012, 20:18:30 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Hagar, ta fotka Twoja jest? Tak się składa, że ten aparat ze zdjęcia siedzi u mnie w Pikapie w DOHC(kupiłem na alledro). Wziąłem ino wiązkę ze złomu z Golfa. Sam nie jeździłem, ale z relacji brata pracuje to całkiem tak jak powinno. :-)
Jeśli chodzi o obudowę to pasuje idealnie w blok DOHC.
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2012, 20:21:02 pm wysłana przez nicek27 »
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 18, 2012, 20:23:03 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
to ten aparat z gulfa co kiedyś mi o nim mówiłeś ?

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 18, 2012, 23:06:06 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Łada ma  taki sam trybik, ale za długi 3 cm w całości. za to  ma podcisnieniowy spowalniacz.
Boshowski aparat dobrze pasuje i zagada nawet z modułem z poldka, ale nie ma podcisnienia.

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 18, 2012, 23:18:49 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jest opis który sporzadzilem w artykułach, niestety zdjecia znikneły, o ile zdjecia samego aparatu mam to jest problem z rysunkiem gdzie wszystko było zwymiarowane gdyz nie moge go znalesc w swoich zbiorach. Mam gdzies chyba jeszcze wersje papierowa to postaram sie to uzupełnic za jakis czas w wolnej chwili jezeli znajde
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 18, 2012, 23:19:35 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
to ten aparat z gulfa co kiedyś mi o nim mówiłeś ?
Pamiętasz naszą ostatnią jazde? Zaraz po przerzutce gaźnika na PNowski. Najpierw był zwykły, potem przerzuciłem na ten z golfa. Ustawiałem na szybko i nie chciał jechać, ale po wizycie lampy stroboskopowej pod maską wszystko jest miło i przyjemnie.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 18, 2012, 23:24:08 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
fotka nie była moja wtedy szukałem aparatu do swojego dohc i akurat napatoczyła się na tą licytacje z allegro, wtedy pojechałem na szrota z suwmiarką w reku i wszystko sobie z wymiarowałem następnie sprawdziłem czasy zapłonu golfa i całkiem fajnie spasował do dohc ale tego aparatu nie wykorzystałem... aparat u mnie wylądował w głowicy :)
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 21, 2012, 16:45:42 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Elwood#1887,byłoby fajnie jakbyś znalazł te wymiary. Mam nowy kompletny aparat4498 i tylko to dopasować trza. Na razie na krajowych "zamiennikach" .
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2012, 17:36:53 pm wysłana przez piotrek72 »

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 21, 2012, 17:17:31 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r


był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 21, 2012, 18:36:40 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Ok ,tylko to w głowicę ten patent,komuś się z pewnością przydadzą te wymiary.A w moim aparat idzie do bloku.

Odp: Moduł zapłonu,cewka,aparat zapłonowy z caro Gle do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 21, 2012, 22:19:42 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dobrze ze skopiowaliscie ten rysunek - zaoszczedzi mi to pracy przy odtwarzaniu artykułu ;)
Jak masz aparat w bloku to masz chyba nawet prosciej -mierzysz gługosc wałka w dohc do podstawy aparatu. Na aparat polonezowski dotaczasz tuleje która mocuje go w bloku -aparat ma mniejsza srednice i bedzie latał na boki. Jak juz bedziesz miał tuleje nabita na aparat mierzysz odleglosci i tak musisz dociac oba wałki tj na aparacie poloneza i orginalny zeby sie na długosc zgadzały. Potem dotaczasz kolejna tuleje która łaczysz obie połówki i unieruchamiasz w tulei łaczacej wałki - mozna to np zakołkowac za pomoca gwozdzia i rozklepac albo nagwintowac  i wkrecic na klej albo farbe małe srubki. W ten sposob masz aparat polonezowski obsadzony w bloku dohc  i z pasujacym wieloklinem napedowym mocowany tak samo jak w orginale. Nie jest to trudne ale trzeba zrobic to starannie
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2012, 22:22:30 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG