Autor Wątek: Obrotomierz 1.9 GLD schemat podłączenia  (Przeczytany 5336 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obrotomierz 1.9 GLD schemat podłączenia
« dnia: Sierpień 03, 2012, 20:51:18 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Zakupiłem na złomie cały licznik z disla z obrotomierzem, przed kupnem sprawdziłem czy działa i zrobiłem zdjęcie kostki która jest pod obrotomierzem, oraz zabrałem kabelek który idzie od czujnika położenia wału do tej kostki (zajmuje pierwszy i ostatni styk). Niestety po podłączeniu wszystko działa oprócz obrotomierza  <smutny>. Zauważyłem że w mojej kostce nie wszystkie styki są podłączone tak jak w tej co brałem licznik na pewno nie ma tego żółtoczerwonego grubego kabla oraz chyba tego pomarańczowego. Tutaj zdjęcie jak to było w oryginale:

Wie ktoś może jak podłączyć tą kostkę lub co zrobić żeby uruchomić ten obrotomierz? Z góry dzięki za pomoc.

Odp: Obrotomierz 1.9 GLD schemat podłączenia
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 03, 2012, 21:32:49 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ha, się pytałem kilka razy i nikt nie pomógł konkretnie, ale już sam doszedłem do tego co i jak ma być :)
brązowy kabel to sygnał na obrotek- lewa śrubka obrotka z tyłu zegarów, czyli styk lewy skrajny.
Czarny z niebieskim trzeba podłaczyć do masy. Na zegarach jest (powinna być) masa na styku prawym skrajnym, ale można dać do budy.
Więc kabelki we wtyczce powinny być odwrotnie

Jeśli dalej nie będzie dzialać, to polecam poluzować czujnik przy kole zamachowym, by można było regulować jego odległość i uruchomić silnik.
Ruszać czujnikiem, az obrotek zacznie działać. Dokręcić na pracującym by wszystko było ok i czujnik nie ocierał.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Obrotomierz 1.9 GLD schemat podłączenia
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 04, 2012, 06:09:26 am »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Więc kabelki we wtyczce powinny być odwrotnie
Tak jak jest podłączona kostka na zdjęciu było w polonezie z którego brałem zegary i obrotomierz działał bo odpaliłem silnik i sprawdzałem czy działa. Spróbuje jeszcze poruszać tym czujnikiem jeśli się da.
Ale dziwi mnie brak reszty przewodów w mojej wtyczce, może obrotomierz powinien mieć jeszcze jakieś zasilanie. Rozbiorę to jeszcze raz i zrobię zdjęcie mojej kostki.

Odp: Obrotomierz 1.9 GLD schemat podłączenia
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 04, 2012, 08:12:28 am »

Chicane#1966

  • Gość
tak z innej beczki od kiedy był montowany ten czujnik? czy to jest bo jest bo tak się trafiało?

Odp: Obrotomierz 1.9 GLD schemat podłączenia
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 04, 2012, 09:13:31 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
czy to jest bo jest bo tak się trafiało?

Raczej tak, bo widziałem zegary prostokątne skalowane do GLD a widziałem na złomie GLD '96 z zaślepką zamiast obrotomierza... Z innego wyciągałem zegary z obrotkiem, a też 96, w moim 97 też miałem obrotek.

Odp: Obrotomierz 1.9 GLD schemat podłączenia
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 07, 2012, 06:57:29 am »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Okazuje się, że u mnie jest zupełnie inna kostka

oryginalna co brałem zegary z obrotkiem miała osiem styków moja ma siedem. Teraz to już zupełnie nie wiem jak to połączyć.

Odp: Obrotomierz 1.9 GLD schemat podłączenia
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 10, 2012, 07:46:09 am »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Zoltan podpiąłem tak jak napisałeś, ale nadal nie działa. To tak do obrotomierza idą dwa skrajne kable i przedostatni zaznaczony na zdjęciu:

możesz mi powiedzieć co tam ma być podpięte?

Odp: Obrotomierz 1.9 GLD schemat podłączenia
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 10, 2012, 08:12:11 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zrobię Ci foto, jak samochód przyjedzie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Obrotomierz 1.9 GLD schemat podłączenia
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 20, 2012, 11:12:09 am »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Zrobię Ci foto, jak samochód przyjedzie.
Przypominam się w sprawie tej fotki:)

Odp: Obrotomierz 1.9 GLD schemat podłączenia
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 20, 2017, 11:23:59 am »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Odkop

Zabieram się za podłączenie obrotka w wąskim GLD. Mamy kupiony czujnik funkiel nówka tylko za co odpowiadają piny w kostce? Za nic na świecie nie mogę dokopać się do konkretnego schematu. Może jakiś posiadacz obrotka w dieslu mógłby rozpiąć kostkę i zmierzyć na którym pinie od strony auta co jest?
Zoltan pisze że są 2 masy i sygnał - to upraszczałoby sprawę, ale elektroda twierdzi, że powinno być zasilanie 12V, masa i sygnał.

« Ostatnia zmiana: Lipiec 20, 2017, 11:28:44 am wysłana przez Kleofas »

Odp: Obrotomierz 1.9 GLD schemat podłączenia
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 20, 2017, 13:59:53 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zasilanie jest na obrotomierzu, nie na czujniku, on podaje "sygnał" masy. we wtyczce są 3 piny, 2 do czujnika i jeden ekranujący przewód.

Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Obrotomierz 1.9 GLD schemat podłączenia
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 21, 2017, 14:32:12 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Dzięki Zoltan za wskazówki.

Klekot dalej bez obrotomierza. Mamy 2 czujniki, jeden z nich ma brak przejścia (podejrzewam, że szrot) drugi 150ohm (chyba sensownie). Mam też 2 obrotomierze kwadraty, jeden z ohv drugi Tarpan Diesel. Na żadnej kombinacji nie hula. Oba obrotki pokazują cośtam podłączone do cewki w benzyniaku. Więc pozostaje kwestia czujnika albo jego niechęci do współpracy z obrotkiem.
Da radę jakoś mądrze sprawdzić działanie tego cpwk bez dostepu do oscyloskopu?

Odp: Obrotomierz 1.9 GLD schemat podłączenia
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 21, 2017, 19:27:18 pm »

Offline Mat

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.9 GLD
Regulowałeś odległość czujnika od koła zamachowego?

Odp: Obrotomierz 1.9 GLD schemat podłączenia
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 22, 2017, 12:55:05 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Tak, ale na czuja bo w dżieldaj nie widać ani nie ma dostępu do wieńca po wciśnięciu czujnika. Ustawiałem tak 0 do 1mm.