Autor Wątek: Zetec we fiacie 125  (Przeczytany 13487 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 28, 2012, 12:06:48 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odwrotnie - cały czas jest mieszanka stechimetryczna niezależnie od obciążenia a powinna być bogata.
Ja mam smt6 akurat od znajomego za przysługę a świnki pokroju ecu master czy smt6 chodzą używki ok 200-400 zł , nowe w granicach 500-600 zł
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 28, 2012, 12:13:03 pm »

maciej

  • Gość
czyli najlepiej by było wysterować to na ecu bądź na smt6 a nie na seryjnym?
Ale czy w zamian za to nie ma mniejszego spalania?

Mam do tego silnika oryginalny i nowy komp lecz wpierw ma wszystko działać na starym tak jak należy a potem dopiero nowy wrzucę.

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 28, 2012, 14:48:06 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
tyle by to chodziło na na śwince musisz miec seryjnego kompa i do niego podpiętą świnke ....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 28, 2012, 17:46:52 pm »

Offline menzuramenzura

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
    • 125p
wszystko fajnie tylko z angielskiego technicznego jestem noga.

podjadę u siebie w Łodzi i zapytam ile by wzieli za dorobienie całego wału lub też przeróbkę istniejącego.

A jak wygląda sytuacja komory silnikowej, czy silnik wejdzie bez większych oporów?
Czy na oryginalnych poduszkach da się go ładnie posadowić?

ok 250zł za pospawanie jednego z dwóch różnych+wyważanie

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 28, 2012, 17:59:17 pm »

maciej

  • Gość
a znasz kogoś od nas z Łodzi co by się tego podjął?
Widziałem twojego fiata na racingforum.pl i od tego czasu podobają mi się fiaty125 :)
Gdzie można tego twojego obejżeć i czy wogólę można? :)

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 28, 2012, 20:38:51 pm »

Offline menzuramenzura

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
    • 125p
Tu:
http://www.bogdar.eu/

A co do auta, na razie jeszcze nie ma za bardzo co oglądać:)

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 29, 2012, 00:03:13 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
A jak wygląda sytuacja komory silnikowej, czy silnik wejdzie bez większych oporów?
Czy na oryginalnych poduszkach da się go ładnie posadowić?
Silnik wejdzie, poduszki kup od BMWe21/e30 z silnikiem M20 sa po 30zł szt, orginalne z fiesty raczej sie nie zdadza a te od polda padaja jak muchy, od scorpio nie wejda, na pewno ze wzgledu na miske olejowa bedziesz tez na 99% potrzebował stabilizator od 1,4 Rovera. Musisz tez zdobyc mały rozrusznik planetarny do skrzyni RWD(moze ten od fiesty jest akurat taki sam) -silnik postaraj sie cofnac maksymalnie blisko do grodzi jak sie da - przeszkadzal bedzie włąsnie rozrusznik( który bedzie wchodzil w belke wiec zostaw tam z 15mm luzu i podetnij troche lewa łape zeby kabel plusowy nie zrobił zwarcia), dlatego musisz miec króŧka planetarka aby dało sie go zamontowac jak najdalej i jak najnizej w celu polepszenia prowadzenia. Ze wzgedu na to ze silnik pochodzi z przednionapedowki bedziesz muciał gdzies przeniesc cewki zaplonowe i najprawdopodobniej wystrugac nowa obudowe termostatu i wyjscie wody z tyłu glowicy bo pozniej moze sie okazac ze zeby zmienic termostat trzeba bedzie silnik wyciagac
« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2012, 00:05:13 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 29, 2012, 00:32:33 am »

maciej

  • Gość
termostat znajduje się z przodu głowicy.
Co z chłodnicą? zostaje fiatowska czy fordowską będzie trzeba spasować?

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 29, 2012, 19:25:22 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
oto foty kolektora



:) kolektor jest od focusa 2.0 rozstaw otworów na śruby u dołu jest około 91 mm i to samo u góry. jeśli byłbyś chętny kupić ten kolektor to cena za niego jest 50 zł do drobnej negocjacji :) jesteś z łodzi ?  jeśli tak to kolektor miałbyś do odebrania w niedziele na "ptaku". :)

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 29, 2012, 20:30:49 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
chłodnicę można zastosować od innego samochodu. Dobrze wymiarowo i cenowo prezentuje się chłodnica od łady.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 29, 2012, 22:15:13 pm »

maciej

  • Gość
Czyli jest tak:
Silnik osadzić na poduszkach z bmw
Skrzynie zastosować MT75 ze sierry
Wał napędowy dorobić
Chłodnica byle jaka tylko aby pasowała np. od łady

A co z tylnym mostem?
Kolektor wydechowy zmieści się od focusa? ten co pokazał marcin88
Będzie trzeba dłubać karoserie aby silnik ze skrzynią podeszły?

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 29, 2012, 22:40:29 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
jest mniejszy do Twojego zeliwniaka i pod maska będzie wyglądał coś jak ssący. może wygrzebe jeszcze do niego oryginalna termoizolacje :) odkrec swoj wydechowy i podaj  wymiary miedzy poszczególnymi otworami na śruby.

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 29, 2012, 23:11:54 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Czyli jest tak:
Silnik osadzić na poduszkach z bmw
Skrzynie zastosować MT75 ze sierry
Wał napędowy dorobić
Chłodnica byle jaka tylko aby pasowała np. od łady

A co z tylnym mostem?
Kolektor wydechowy zmieści się od focusa? ten co pokazał marcin88
Będzie trzeba dłubać karoserie aby silnik ze skrzynią podeszły?
Same poduszki to nie wszystko musisz jeszcze dorobic łapy pod silnik ale te zrób dopiero kiedy ustawisz cały zespół napedowy i dorobisz łape pod skrzynie oraz ustawisz motor w komorze silnika
Skrzynie MT75 jak juz wspomnialem wymaga jeszcze przerobienia sprzegła na hydraulike oraz ma elektroniczny predkosciomierz wiec proponuje jednak N9 poniewaz sprzeglo zostaje a ma naped na linke i jakos w zegary fiata wpasujesz predkosciomierz od forda, ewentualnie nawigacja ;)
Wał dorabiasz na samym koncu, most zostaje tzn jak ogarniesz motor i most padnie to wtedy bedziesz myslał, chłodnice na poczatek proponuje serie tyle ze spryskana np akra do mycia silnikow i przedmuchana dokladnie kompresorem plus duzy wiatrak od klimy na dodatkowym przekazniku, budy  mysle ze nie bedzie trzeba ruszac ale moze zajsc potrzeba przerabiania np mocowania alternatora
Czujnik cisnienia oleju zostawiasz, czujnik temp zastosuj od poloneza 1,4 -jezeli orginał ma gwint M10x1 to wedzie bo nie wiem jaki jest w fiescie(sprawdz w katalogu albo moze uda sie odczytac numer z czujnika) Kolektor wydechowy nie wiem

« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2012, 23:15:50 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 29, 2012, 23:26:41 pm »

maciej

  • Gość
cała instalacja elektryczna pójdzie z fiesty bądź escorta.
Czyli skrzynię N9 bo sprzęgło jest w niej na linke a nie hydraulike. Gdzie występowały skrzynie N9?
O kolektor już się dowiedziałem i zostanie ten bądź wleci z escorta.
Zegary będą z fiesty.
Z oryginalnym wałem fiata mam połączyć skrzynie N9 i będzie pasować i jeździć?

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 29, 2012, 23:54:22 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
co do wału to  w tej  firmie bogdar za skrócenie i dolożenie do wału omegi krzyżaka od poloneza powiedzieli mi 250zł . To są koszty robocizny i wywazenia , wał i krzyzak od poldka daje ja.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 30, 2012, 00:03:42 am wysłana przez manieko58 »
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 30, 2012, 09:56:58 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Skrzynie mt75 też są na linkę i z wyjściem na linkę prędkościomierza- trzeba poszukać,ale oczywiście n9 też można zamontować.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 30, 2012, 10:43:14 am »

maciej

  • Gość
co która skrzynia lepiej podejdzie i jest na linke?
Reszte sam przerobie aby chodziło tak jak ja chce.

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 30, 2012, 23:22:58 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wejda obie, pomijam dorabianie wału bo jest to konieczne w obu przypadkach a ceny skrzyn sa podobne, no moze MT75 jest minimalnie drozsza
Plusy N9 :
-sprzegło zostaje standard tzn linka i pedał
-wycinasz mały otwor w tunelu na drazek i go skracasz
-ma wyjscie na linke
-podpora skrzyni bardzo latwa do wykonania z kwałka blachy 3mm grubosci przy zastosowaniu orginalnej poduszki pod skrzynie
- lapa i skrzynia nie wystaje poza obrys tunelu
-sa dostepne(mozna zrobic samemu) zestawy do skrócenia skoku drazka zmiany biegów, do MT nie ma -inaczej rozwiazane sterowanie
minusy:
-jest długa wiec drazek wypada dalej niz w serii co nie kazdemu pasuje
-wsteczny wciskany w miejscu jedynki -patrz wyzej
-jest troche słabsza od MT75 ale w Twoim przypadku nie ma to znaczenia
-ciezsza od MT75
Mt75 plusy:
-krótsza niz N9 wiec łatwiej upchnac w tunelu bo jest niewiele wieksza jak polonezowska
-wsteczny jak w normalnej skrzyni
-mocnijsza niz N9
-nowsza niz N9
- lzejsza niz N9

Minusy:
-trzeba przerabiac albo tunel albo sterowanie na skrzyni w celu ustawienia drazka tzn jezeli ma byc dalej jak w serii to trzeba przerabiac tunel bo chaczy blacha, jezeli jak w polonezie to kombinowac z wajcha zeby to ustawic i tunelem
-jest hydraulika wiec drogie i ciezko dostepne wysprzegliki, dodatkowo trzeba przerabiac pedalnice na hydro
-kombinacja z łapa od skrzyni -przy zastosowaniu dystansu do przykrecenia poduszki(musi byc) i poduszki wystaje mocno z tunelu, albo trzeba dac inne nizsze poduszki np od BMW
trzeba szukac wersji z wyjsciem na linke, a te od scorpio maja zazwyczaj tylko czujnik
Wiec zastanow sie czy latwiej bedzie przerabiac sterowanie mechaznizmu zmiany biegów i  pedału czy wykonac otwor o srednicy 8cm i skrócic nieco wybieraka(lape) w skrzyni kosztem kilku kilogramow
« Ostatnia zmiana: Sierpień 30, 2012, 23:26:21 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 31, 2012, 20:12:52 pm »

maciej

  • Gość
Temat wymaga zastanowienia z tą skrzynią.
Czy da rade może wziąść wał lub skrzynie od volvo 740/940 ?

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 31, 2012, 22:54:38 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Czy da rade może wziąść wał lub skrzynie od volvo 740/940 ?
po uj? by dorobić sobie koniecznej rzeźby ? skrzynia z Volvo nie podejdzie pod zeteca bez kombinacji ....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)