AFR to skład mieszanki , typowo silnik osiąga pełną moc w zakresie AFR ok. 12.4-13.2 (współczynnik lambda to ok 0.85 czyli nadmiar paliwa w stosunku do powietrza, mieszanka bogata) a 14.7 to mieszanka stechiometryczna (lambda =1) na której silnik ma ok 5-7% mniejszą moc niż na 12.8 ale katalizator najlepiej pracuje.
O ile przy częściowych obciążeniach 14.7 jest ok , o tyle w WOT (duże otwarcie przepustnicy) silnik powinien mieć najbardziej optymalną mieszankę do uzyskania pełnej mocy.
Taki wykres znaleziony gdzieś w necie - moc w funkcji AFR:
Sam badałem ten silnik przy użyciu sondy szerokopasmowej więc to są moje spostrzeżenia. Obecnie mam świnkę SMT6 i będziemy starali się tak wystroić sygnał z przepływomierza żeby podczas pełnego obciążenia mieć bogato.