Autor Wątek: Zetec we fiacie 125  (Przeczytany 13497 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Zetec we fiacie 125
« dnia: Sierpień 27, 2012, 18:26:14 pm »

maciej

  • Gość
Witam.

Od jakiegoś czasu poszukuje informacji na temat włożenia mojego silnika (1.8 zetec z fiesty/escorta/mondeo) do dużego fiata i niestety nie mogę znaleźć żadnych konkretów.
Interesuje mnie ilość przeróbek i oczywiście jakich? czy warto?
Słyszałem o kimś z Łodzi co podobno wsadzał 1.6 zeteca, a wiem że te silniki są niejako bliźniacze, poszukuje konkretnych odpowiedzi i może nawet osób które by się tego podjęły w Łodzi, lub poświęciły mi czas na objaśnienia typowo techniczne oraz poradą podczas prac.

Pozdrawiam

Z góry dziękuje za informacje :)

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 27, 2012, 18:53:06 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
silnik najlepiej z escorta 2.0 ma miskę jak fso i nie trzeba bedzie przerabiać... kolektor wydechowy powinien pasować jedynie portki dorobić trezeba bedzie jak cos kolektor taki posiadam od 1.8 ale pewnie w 2.0 jest to samo. co do ssących były dwa rodzaje jeden aluminiowy zawinięty jakby nad silnik drugi chyba jest plastikowy i umieszczony jest jakby obok silnika ten raczej nie podejdzie... nie wiem jak wyglada sprawa z zamachem może ktoś inny sie wypowie na ten temat. z kompem i wiązka nie będziesz miał problemu kupisz na prawie każdym złomie... :) temat zresztą chyba już był poruszany na forum...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2012, 19:03:04 pm wysłana przez marcin88 »

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 27, 2012, 18:59:34 pm »

maciej

  • Gość
posiadam kompletny silnik 1.8 wraz z wiązką, kompem i alu kolektorem dolotowym.
Mam oczywiście również skrzynie ale ona FWD jest.
Jak dobierać skrzynie to ze sierry czy z fiata?

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 27, 2012, 19:07:12 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
myślę ze lepsza będzie  mt75 jest aluminiowa lżejsza od żeliwnej n9. pokaz foty tego silnika. to jest ten 115 konny ? 

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 27, 2012, 19:24:17 pm »

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 27, 2012, 19:44:12 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
tek kolektor wydechowy musisz zmienić na mniejszy i lżejszy bo rurowy kolektor z focusa- mam taki jutro wkleję fote. ale zrób przymiarkę na tym :)

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 27, 2012, 20:00:30 pm »

maciej

  • Gość
skrzynia mt75 od czego a od czego N9 ?

Wpierw chce wiedzieć z czym to się je, aby nie rozgrzebać i nie zostawić.
to jak z tym kolektorem wydechowym?

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 27, 2012, 20:51:18 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
czyżby to RQC z fiesty XR ? :D
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 27, 2012, 21:14:34 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
skrzynia mt75 od czego a od czego N9 ?

Wpierw chce wiedzieć z czym to się je, aby nie rozgrzebać i nie zostawić.
to jak z tym kolektorem wydechowym?

Obie skrzynie pochodzą z tylnonapędowych fordów (sierra, scorpio).
Najłatwiej będzie posadzić MT75, jest tego pełno na szrotach. Siadało z silnikami R4 w Sierrach (DOHC), Scorpio.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 27, 2012, 23:41:31 pm »

maciej

  • Gość
masz rację święty :)

Dobrze a teraz mi powiedzcie czy trudno będzie ten silnik osadzić w dużym fiacie?
Co będzie trzeba przerobić i jaki wał napędowy zastosować?
Czy oryginalny będzie pasować do skrzyni od forda?

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 28, 2012, 00:05:18 am »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
no raczej nie będzie pasował możesz zrobić jak kolega Bocian przy swojej n9 . Zastosował wał od sierry bobajrze i zrobił przy moscie flanszę żeby skręcić to wszystko . Wiadomo sierra i fso maja inne rozstawy śrub. Poszukaj na forum bo Bocian opisał co i jak z tym wałem
czyżby to RQC z fiesty XR ? :D
A w eskortach był chyba RQB o tej samej mocy jak się nie myle
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 28, 2012, 00:32:19 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Czy oryginalny będzie pasować do skrzyni od forda?
bedzie, ja bym szedł w n9 bo ma fajne przełożenia, ale jak ktoś powiedział mt75 bedzie lepiej pasować do pn-a
Co będzie trzeba przerobić i jaki wał napędowy zastosować?
to co w każdym swapie ( łapy, miska o ile nie pasuje, elektryka), wał bedziesz potrzebował modyfikowany lub robiony pod zamówienie
Dobrze a teraz mi powiedzcie czy trudno będzie ten silnik osadzić w dużym fiacie?
mysle że łatwiej niż wiekszość silników, zetec to ogólnie bardzo fajna konstrukcja, można bo wziąć po pache i zabrać ze sobą na spacer :D mimo że blok żeliwny ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2012, 00:33:55 am wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 28, 2012, 01:05:52 am »

maciej

  • Gość
ile może kosztować wał na zamówienie?
Mam prośbę podlinkujcie mi ten projekt bociana, chętnie poczytam na temat tej flanszy i rozwiązań.

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 28, 2012, 01:16:18 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
 wał to musisz szukać w swoich okolicach google nie boli ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2012, 01:21:16 am wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 28, 2012, 05:41:15 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wał w FSO i Ford ma ten sam rozstaw otworów i poduszki gumowe na wał sa zamienne, ale i tak trzeba przerabiac koncówke i skracac wał w obu przypadkach, nie wazne czy MT75 czy N9. Tutaj masz troche info na temat skrzyn i male porównanie
http://www.super7thheaven.co.uk/MT75_Gearbox
MT75 lepiej pasuje ale N9 na sterowanie na linke wiec odpada znowu dorabianie sprzegla poniewaz zastosujesz zwykla linke sprzegla od FSO
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2012, 05:48:35 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 28, 2012, 07:34:17 am »

maciej

  • Gość
wszystko fajnie tylko z angielskiego technicznego jestem noga.

podjadę u siebie w Łodzi i zapytam ile by wzieli za dorobienie całego wału lub też przeróbkę istniejącego.

A jak wygląda sytuacja komory silnikowej, czy silnik wejdzie bez większych oporów?
Czy na oryginalnych poduszkach da się go ładnie posadowić?

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 28, 2012, 08:42:28 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
przypomina mi się podobny temat: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=27215.0

tam były te fotki:




pogadaj z kolegą Pablo92 czy jakoś tak :)

Z drugiej strony elektronika w silniku RQC to porażka - silnik zestrojony na afr 14.7 nawet na WOT , wcale to nie jedzie jak na 130km. Wg moich szacunkowych obliczeń to kumpla fiesta z tym silnikiem dostałaby pół długości od mojego 1.6 16v ...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2012, 08:45:05 am wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 28, 2012, 09:14:39 am »

maciej

  • Gość
dlaczego elektronika to porażka? co to ten afr i WOT ?

mam ten 1.8 więc z nim walcze, ale myśle przyszłościowo albo o 2.0 albo o uturbieniu.

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 28, 2012, 10:53:17 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
AFR to skład mieszanki , typowo silnik osiąga pełną moc w zakresie AFR ok. 12.4-13.2 (współczynnik lambda to ok 0.85 czyli nadmiar paliwa w stosunku do powietrza, mieszanka bogata)  a 14.7 to mieszanka stechiometryczna (lambda =1)  na której silnik ma ok 5-7% mniejszą moc niż na 12.8 ale katalizator najlepiej pracuje.
O ile przy częściowych obciążeniach 14.7 jest ok , o tyle w WOT (duże otwarcie przepustnicy) silnik powinien mieć najbardziej optymalną mieszankę do uzyskania pełnej mocy.
Taki wykres znaleziony gdzieś w necie - moc w funkcji AFR:



Sam badałem ten silnik przy użyciu sondy szerokopasmowej więc to są moje spostrzeżenia. Obecnie mam świnkę SMT6 i będziemy starali się tak wystroić sygnał z przepływomierza żeby podczas pełnego obciążenia mieć bogato.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2012, 11:02:39 am wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Zetec we fiacie 125
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 28, 2012, 11:16:32 am »

maciej

  • Gość
Czyli krótko mówiąc podczas normalnej jazdy jest bogata mieszanka a podczas upalania jest zwyczajna, dobrze rozumiem?

Jaki koszt SMT6?