Autor Wątek: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen  (Przeczytany 7924 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« dnia: Wrzesień 09, 2012, 19:10:20 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Mam następujący problem, po założeniu instalacji I gen. do mojego Caro, autko ładnie odpala na LPG, ale chodzi tylko na wolnych obrotach przy delikatnie wyciągniętym ssaniu, natomiast po wciśnięciu pedału gazu silnik gaśnie tak jakby paliwa nie dostawał. Ponadto oszrania się przewód od LPG, kawałek przed filtrem i pomiędzy filtrem, a parownikiem.
Instalacja którą założyłem, była używana wcześniej i nie było z nią problemów.
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 09, 2012, 19:12:16 pm »

Offline jondrownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 91r
Parownik do sprawdzenia mogła STRZelić membrana.
Sprawdź też szczelność instalacji.
Sam mam ostatnio problemy z ustawieniem swojego.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2012, 15:00:30 pm wysłana przez Excalibur#1937 »
Jest: Caro MR91 1.6GLE
         WSK 125 M06B3 rocznik 81
http://www.youtube.com/watch?v=tuVhH_s1KiM&feature=youtu.be

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 09, 2012, 19:19:24 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
instalacja szczelna. Sprawdzę ten Parownik jutro
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 09, 2012, 19:27:12 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A parownik nie zapowietrzony.Czyli po odpaleniu i lekkim nagrzaniu zobacz czy parownik ma jakąś ciepłotę.

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 10, 2012, 17:13:06 pm »

Offline jondrownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 91r
Sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza. Jak ciągnie to nigdy nie ustawisz.
Jest: Caro MR91 1.6GLE
         WSK 125 M06B3 rocznik 81
http://www.youtube.com/watch?v=tuVhH_s1KiM&feature=youtu.be

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 10, 2012, 18:49:09 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Parownik nagrzewa się elegancko, jest bardzo nisko zamontowany specjalnie żeby się nie zapowietrzał, a co do lewego powietrza to możliwe że zaciąga między gaźnikiem, a mikserem.
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 13, 2012, 01:34:55 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
jak musisz wyciągać ssanie, to moim zdaniem ma za bogato.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 14, 2012, 15:46:14 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Też o tym myślałem, ale bardziej mnie martwi to, że oszrania się ten przewód miedziany ;/
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 14, 2012, 17:07:47 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
szron na przewodach gazowych znaczy o wycieku LPG
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 14, 2012, 17:24:28 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Hagar ma rację, nikt dokładnie nie przeczytał wpisu kolegi.
Masz to co ja ostatnio. Nieszczelna obudowa filtra/elektrozaworu gazowego.
U mnie skończyło się na wymianie elektrozaworu z filtrem na nowy, problem zniknął jak ręką odjął.
Możesz sobie zrobić taki prosty eksperyment: odkręcasz rurkę która wchodzi w elektrozawór od strony zbiornika i, o ile masz zapas wkręcasz prosto w parownik, bez udziału elektrozaworu z filtrem (zakładam że parownik ma swój własny elektrozawór, jeśli nie to tego nie rób).
Potem odpalasz silnik na gazie i robisz rundkę na próbę, problem pewnie się nie pojawi, ale elektrozawór trzeba wymienić.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 14, 2012, 17:45:22 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Mam elektrozawór na parowniku i na butli, ale niestety mam zbyt krótki przewód ;/
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 14, 2012, 20:52:03 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Mi chodzi o elektrozawór z filtrem ;)
Rurka wkręcona w filtr/elektrozawór nie sięga do parownika z tego co rozumiem???
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 15, 2012, 09:52:19 am »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Parownik nagrzewa się elegancko, jest bardzo nisko zamontowany specjalnie żeby się nie zapowietrzał
Parownik musi byc wysoko zamontowany, nie nisko. Jak masz nisko to w zime caly czas bedzie Ci zamarzal. Przetestowane u siebie i u kolegi w Omedze gdzie w zime wcale nie szlo jezdzic na gazie bo parownik caly czas zamarzal.

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 15, 2012, 11:10:41 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Parownik nagrzewa się elegancko, jest bardzo nisko zamontowany specjalnie żeby się nie zapowietrzał
Parownik musi byc wysoko zamontowany, nie nisko. Jak masz nisko to w zime caly czas bedzie Ci zamarzal. Przetestowane u siebie i u kolegi w Omedze gdzie w zime wcale nie szlo jezdzic na gazie bo parownik caly czas zamarzal.
znowu farmazony pitolisz,
zaraz powiesz ,ze u ciebie grawitacja dziala w druga strone,bo w Australii mieszkasz (ale tam zimy nie ma <lol> )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 15, 2012, 11:28:32 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Popieram KGB, bzdurne teorie i tyle.
Skoro jest tak jak mówisz, to gaz w moim Mondeo nie ma prawa działąć, bo parownik jest zamontowany do ławy silnika, czyli na wysokości misy olejowej za przednim wzmocnieniem.
Montaż nisko jest dobry, parownik nie zapowietrza się, łatwiej jest też odpowietrzyć parownik po zalaniu nowego płynu.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 15, 2012, 12:36:56 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
To jak wytlumaczysz to ze parownik ktory byl nisko osadzony zamarzal a po przeniesieniu go na gore przestal? Dodam ze nie porownuj mondeo do poloneza bo z tego co sie orientuje mondeo ma pod silnikiem maty. U kolegi w omedze bylo identycznie i to wlasnie jemu gazownik przeniosl pod silnik parownik i problem zniknal jak reka odjal.

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 15, 2012, 13:48:37 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ani samochód, ani marka, ani silnik nie mają tutaj wpływu.
Grawitacja zawsze działa w jedną stronę ;)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 15, 2012, 14:37:17 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
No oczywiscie ze tak ale parownika wyzej niz zbiorniczek nie umiescisz bo masz maske wiec zawsze jest lekko ponizej zbiorniczka rowniez u mnie. Nigdzie tu nie wspomnialem zeby go na dachu montowac... Chodzi bardziej o zamarzanie a nie o grawitacje, z reszta tutaj kiedys byl poruszany temat zamarzajacych parownikow i rozwiazaniem wlasnie bylo montowanie go w okolicach szyby.

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 15, 2012, 15:18:11 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Parownik się nagrzewa ładnie i nie zamarza, jest zamontowany tak jak miałem we wcześniejszych polonezach i nigdy nie zamarzał ;)
Pogrzebałem dzisiaj trochę w tej instalacji i działa na wolnych obrotach bez ssania, jak włączę ssanie to obroty podnoszą się do 3tyś. ale jak dodam gazu to najpierw obroty idą elegancko w górę, a po sekundzie opadają do tysiąca i falują, a po puszczeniu gazu wracają do normy. Zamarza tylko odcinek przewodu miedzianego pod autem do filtra, ale jakieś 30cm od wejścia do bagażnika już zamarznięty nie jest.
Rurka wkręcona w filtr/elektrozawór nie sięga do parownika z tego co rozumiem?
Dokładnie tak, nie sięga do parownika.
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Chodzi tylko na wolnych obrotach LPG I gen
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 15, 2012, 19:16:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli ci zamarza przewod miedziany wyjsciowy (fi6 z zewnatrz) przy butli to prawdopodobnie masz uwalony wielozawor - zatkal sie lub moze elektrozawor sie nie otwiera (jezeli takowy jest na wielozaworze)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.