Autor Wątek: short shifter w polonezie?  (Przeczytany 5960 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

short shifter w polonezie?
« dnia: Wrzesień 16, 2012, 20:11:51 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 602
    • Coupé Plus
czy ktoś coś robił, myślał nad tym?
najprościej można skrócić drążek ale musiałbym wydłużyć sobie rękę to mnie za drogo wyjdzie, jakieś prostsze sposoby?
a tak na serio można przespawać tę kulkę trochę wyżej? samo mocowanie drążka na kulce to nie problem można łatwo to przenieść, tylko co zrobić właśnie z drążkiem?

Odp: short shifter w polonezie?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 16, 2012, 20:17:49 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Szczerze to ten drążek jest lepiej wydłużyć, a nie skracać bo łatwiej jest wrzucić bieg to raz (mocniej działamy na synchronizator = szybsza synchronizacja i zapięcie biegu), dwa jak latasz sobie po torze czy gdzieś gdzie trzeba szybko kierownicą kręcić to lewarek jest zaraz pod ręką co w efekcie daje i tak szybszą zmianę biegu. U siebie tak zrobiłem. Chyba że chodzi Ci bardziej o wygląd to inna sprawa.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2012, 21:58:09 pm wysłana przez Sławek »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: short shifter w polonezie?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 16, 2012, 20:23:44 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Skracanie drążka pozwala wrzucić bieg szybciej o max 5% dotychczasowego czasu jaki na to potrzebowałeś więc szkoda nawet łapać za brzeszczot.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: short shifter w polonezie?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 16, 2012, 20:39:01 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
A nie było coś, gdzieś napisane że jak się drążek przeżuci w pion to się zrobi short shifter. Coś mi się tak gdzieś usłyszało, ale nie pamiętam czy do końca tak jak pisze.

Odp: short shifter w polonezie?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 16, 2012, 21:12:17 pm »

Offline Maxior

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 411
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klekot 1.9 GLD '95
ja mam skrócony drążek nie pamiętam dokładnie o ilę ale ok 3 - 4 cm i jak dla mnie jest wygodnie
Feel the 1.9 GLD power ;d  6,15 l/100 ON
Klekot in progress, od 7 lat ciągle ten sam :D
NO LPG!!!

Moim zdaniem Polonez jest najlepszy a wszystkie inne auta są do d*py, ponieważ nigdy innego pojazdu niż Polonez nie miałem :d

Odp: short shifter w polonezie?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 16, 2012, 21:48:46 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 602
    • Coupé Plus
wydłużyć hmm. 1,2,3,4 jak najbardziej ale 5 i wsteczny kiedy obijam ludziom kolana nie bardzo, poza tym jak nie zrobię nic z kulką to tylko pójdę w odwrotnym kierunku, no i zapewne  rzeczywiście wygląd na tym ucierpi.
chodzi mi raczej o szybszą zmianę biegów. tak... kosztem skrzyni.
no i w tym miejscu raczej wracam do punktu wyjścia czyli trzeba skracać wajchę. może ktoś jeszcze coś wymyślił?

Odp: short shifter w polonezie?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 17, 2012, 09:28:27 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Spróbuj przedłużyć sobie dźwignię o jakiejś 5-10 cm i zobacz. Gwarantuje, że spodoba Ci się. Biegi dużo łatwiej i pewniej wchodzą, ręka ma bliżej. W jednym samochodzie mam dłuższą, ale niewiele, tak ze 4cm i różnica po przesiadce z drugiego polda jest spora.
A receptą na zahaczanie pasazerów jest zgięcie ustrojstwa w lewo, no chyba że jakaś fajna koleżanka, to moża :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: short shifter w polonezie?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 17, 2012, 09:33:31 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
To nie lepiej założyć automatyczną skrzynie biegów, wtedy będzie najwygodniej...?

Odp: short shifter w polonezie?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 17, 2012, 09:40:27 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
najlepiej to sobie  włożyć skrzynie 4   przede wszystkim nie ma dziury między 1-2 ale tylko ta z wczesnych lat produkcji bo potem już zje...i temat
i tu będzie lepiej na osiągach   niż skracanie drążka tylko po uszach będzie j...o
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2012, 09:45:10 am wysłana przez Mariusz# »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: short shifter w polonezie?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 17, 2012, 09:47:14 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
automatyczną skrzynie biegów, wtedy będzie najwygodniej.
Pewnie, że tak...

co do samego short shiftera- może być ciężko go zrobić. trzeba by odsunąć "kulkę" od suwaków co najłatwiej będzie uzyskać poprzez zdystansowanie całego zespołu, co przykręcany jest do skrzyni poprzez jakąś podkładkę.
Trzeba wtedy by było przedłużyć wybierak, bo nie będzie sięgał, tylko obcinanie go i przespawywanie może być złym pomysłem- to jest pewnie jakaś odkuwka i może pęknąć, a lepiej by tego nie robiła-dla bezpieczeństwa skrzyni i naszego.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: short shifter w polonezie?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 17, 2012, 10:13:46 am »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 602
    • Coupé Plus
właśnie trochę boję się spawania żeby podczas zmiany biegu nie zostać z luźną wajchą, przy wyprzedzaniu może nie być fajnie,
automat jak najbardziej, masz jakiś na oku?
skrzynia 4- może ma i lepsze przełożenia ale czy nie cofamy się jeszcze bardziej?
myślałem nad przegięciem wajchy ale ona czasami lubi się okręcić na tych gumkach przy skrzyni, to by się zrobiło mega nieprecyzyjne,

więc tak puki co wydłużam wajchę o 5 cm jak będzie gorzej to skracam o 10 :P

wielkie dzięki za pomoc!

Odp: short shifter w polonezie?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 17, 2012, 10:21:03 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Na to przekręcanie się drążka mam taki pomysł: http://allegro.pl/zacisk-linowy-din741-16mm-zacisk-do-lin-10szt-i2630485088.html
Nacinamy dzwignię biegów w miejscu łaczenia się z wybierakiem ze skrzyni, powiedzmy na wysokości tego plastiku co tam jest w środku.
Nacięcie trzeba zrobić małe, byle tyklo ucho zacisku weszło, tak na połowie obwodu.
Ściskamy z wybierakiem śrubkami i powinno trzymać :)

A przedłużenie drążka też nie problem, ba nawet regulowany można zrobić- przecinasz drążek w połowie (w połowie pomiędzy zgrubieiem u dołu a gałką)
Drążek jest rurką, w który ładnie ciasno wchodzi pręt 10. Można dać pręt gwintowany a na obciętych końcach przyspawać nakrętki. Długość można regulować wtedy, oczywiście kontrując jeszcze dwiema nakrętkami, by się nie ruszało
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2012, 10:23:57 am wysłana przez Zoltan#1930 »
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: short shifter w polonezie?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 17, 2012, 10:42:34 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
co do samego short shiftera- może być ciężko go zrobić. trzeba by odsunąć "kulkę" od suwaków co najłatwiej będzie uzyskać poprzez zdystansowanie całego zespołu, co przykręcany jest do skrzyni poprzez jakąś podkładkę.
Dokładnie tak mam zrobione ale ja mam N9. Tam kulka to kawałek plastiku który za pomocą młotka wystarczy poprosić o przemieszczenie o kilka mm. U mnie quickshift ma podkładkę 12mm i skok biegów zmienił się prawie o połowę.  Nigdy nie wnikałem w budowę wybieraka FSO bo i tak uważam że skok drążka ma całkiem sensowny...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: short shifter w polonezie?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 17, 2012, 16:24:14 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
ja mam w borku dluzszy drazek fakt niby wygodniej ale jak wajcha jakas macham ;) w roverku mam seryjna lub nawet krotsza dźwignie i jest lepiej ;)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: short shifter w polonezie?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 17, 2012, 17:55:49 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 602
    • Coupé Plus
żeby nie było ze nic nie robię.
kupiłem nowy drążek od biegów, chyba z minusa( jak się okazało jest krótszy o parę mm przy gwincie  :P)

oryginalny z plusa miał 31cm
wyjąłem gumki żeby ich nie spalić

idealnie podzielił mi się na części po 50mm

wyciąłem jedną część z dołu,
i nie mogłem znaleźć takiej długiej śruby wiec pojechałem po pręt gwintowany m10
wchodzi idealnie, ale jakość naciętego gwintu i twardość to porażka poza tym się wygina   <do bani>
najlepiej poszukać długiej śruby(zapomniałem zmierzyć)
wziąłem dwie  nakrętki wymierzyłem wszystko i wyszło tak

najkrótszy

i najdłuższy


a co ze skokiem dźwigni?
parę cm więcej w górę robią giga nie poręczną wajchę,
ale dużo cm w dół już robi lepiej.
około 3cm w górę to ponad 1.5 cm więcej skoku
a  a te 6cm w dół zmniejszają skok o około 1cm no ale to takie wcale nie dokładne pomiary,

generalnie zostawiłem krótką i jest lepiej i to o wiele, więc lepiej spawać na stałe bez gwintu, trochę dłuższa ręka musi być ale <ok>

przedłużenie powoduje rzeczywiście drążek blisko kierownicy ale prowadzi się trochę jak w lublinie kto jeździł ten wie o co chodzi, skok drążka prawie pół metra  <lol>

Odp: short shifter w polonezie?
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 17, 2012, 21:53:24 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Kurde to ja mam mega hardkor z tego co widzę https://picasaweb.google.com/117908730620085110398/Poldzio#5725026790542865362
Biegi dużo łatwiej i pewniej wchodzą, ręka ma bliżej.
Zgodzę się, przetestowane na torze :)

Im dalej w blachę tym więcej rdzy...