Autor Wątek: Kryterium Kamionki  (Przeczytany 12387 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
Kryterium Kamionki
« dnia: Październik 01, 2012, 09:29:00 am »
Wczoraj startowałem po raz pierwszy w Kryterium Kamionki moim Poldolotem  <spoko> było dużo zabawy ale jeszcze długa droga przed nami  :] Brak opon ,hydrołapy i staba na tył (który jest ale czeka na montaż  <cwaniak2>) trochę są odczuwalne i do tego skrzynia mogła by mieć krótszą chociaż dwójkę  :-)
kilka filmów i zdjęć ;)




filmy tu bo nie wiem jak wkleić  <wstydniś>
http://www.youtube.com/watch?v=rxbY-qp7les&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=q7jfEqmSWao&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=qcPLAPHuOLU&feature=player_embedded

a tak nagrali nas chłopaki z zewnątrz  <lol>

http://www.youtube.com/watch?v=vCm_qpaBzrg&feature=player_embedded

i "The Best off.." gdzie też się załapaliśmy  ;>

http://www.youtube.com/watch?v=oHzmOy8TjmE&feature=player_embedded

wiem ,że dużo pracy przede mną i nerwy też dały znać o sobie ,następnym razem obiecuję poprawę  <cwaniak2> <spoko>
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2012, 18:26:59 pm »
Z tego co widzę to najbardziej brakuje krótkiej przekładni tylnego mostu. Jeżeli masz trochę kasy to 5.37 by robiło robotę. Przednie zawieszenie jeszcze widać trzeba ogarnąć ale ogólnie gratulacje że ukończyłeś, Kamionki są groźne. Trochę mi się niepodoba praca rąk na kierownicy, za często przekładasz ręce wykonując w sumie bardzo krótkie ruchy Jakbyś np. przed tym pierwszym nawrotem w lewo ustawił lewą ręką wysoko ,a prawą nisko albo wykonał ustawienie przygotowujące (lewa ręka po prawej nad prawą) to byś wykonał cały skręt bez puszczania kierownicy i ew. mógł sobie i tak potem dociągnąć. Poszukaj na necie Bogdankow/Cygankow "Soportowa Jazda Samochodem", bardzo fajna książka do jazdy Polonezem. <spoko>
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2012, 18:35:20 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2012, 19:54:19 pm »
Fajnie że w końcu poskładałeś auto i zaczynasz jeździć!
Pierwsze co rzuciło mi się w oczy na filmiku to strasznie płużący przód. Masz zrobiony negatyw? To dużo daje! A jak masz już wyjęte podkładki z pod wahacza i tak ci przód odjeżdża to faktycznie jakaś szitowa opona. Spróbuj niższy profil i felga szeroka na 7 cali.

Pierwszy start za Tobą - teraz bedzie już tylko lepiej! Powodzenia!
Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2012, 21:10:13 pm »
jak bym wiedział gdzie dostać taki most to bym chętnie pomyślał. Szukam jakichś truckowych na razie rozwiązań bo to chyba jakoś osiągalne jest. Chętnie skrócił bym skrzynię tylko jak
Co do zawieszenia to nie było robione z przodu pod względem ustawienia zawieszenia nic niestety , a opony o Kormoran Impulser więc można lepiej ;)
Praca rąk na kierze to składowa stresu i złego ustawienia fotela (trochę za daleko kierownicy) które zostało zlokalizowane dopiero przed startem  bo auto kończyliśmy wieczorem poprzedzający start i nie było jak tego sprawdzić
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 378
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 02, 2012, 20:52:59 pm »
Jakie masz teraz przełożenie i opony z tyłu? Jeśli masz 4.3 to polecam zmienić na 4.55- też mnie dobijała za duża różnica pomiędzy krótką 1 i długą 2. Na 4.3 auto po wbiciu 2 w ogóle nie jechało... Za namową starszych i mądrzejszych ode mnie- zmieniłem przełożenie na 4.55 i jest o wiele, wiele lepiej (aczkolwiek dalej ta dwójka mogła by być trochę krótsza...) Co do jazdy to mi się wydaje że za daleko siedzisz od kierownicy (albo ta kamera tak wydłuża) i w sumie praca rąk na kierownicy do ćwiczenia- widać chaos i "niewiedzenie jak kręcić, żeby sprawnie kręcić". Staraj się dwoma rękoma kręcić (gdzieś tam było widać jak jedną łoisz kilka obrotów jak magicy pod marketem :) ) Poza tym w winkle wjeżdżaj na takim biegu na jakim z niego będziesz wychodził, bo w zakręcie musi Ci auto ciągnąć, nie może być mowy o zamuleniu go w zakręcie lub na wyjściu (duże straty- wychodzisz z zakrętu np na za wysokim biegu i później mulisz auto i szukasz odpowiedniego biegu żeby poszedł, lub odwrotnie- wchodzisz na za niskim biegu i na odcięciu w zakręcie jedziesz, mógłbyś szybciej ale się nie da bo już jest dy dy dy dy dy dy :) - ale to po części może wynikać ze złego przełożenia dyfra- na jedynce jest za wolny a na dwójce zamulony :) ) Zmień sobie przełożenie na krótsze/załóż niższy kapeć z tyłu i popracuj nad przebieraniem łapkami i reszta sama przyjdzie wraz z następnymi startami. Powodzenia!

p.s. międzygazy sobie też poćwicz :) wiem wiem, łatwo się wymądrza oglądając kogoś... :)
p.s. 2- start- nie startuj ze strzału ze sprzęgła i odcięcia- jak zamielisz na dzień dobry to już jesteś w plecy na starcie. Daj ze 2/3 obrotów maksymalnych i rusz płynnie bez palenia kapcia i sprzęgła i będziesz miał szybki start.
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2012, 21:10:47 pm wysłana przez Tybek »
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 02, 2012, 21:35:41 pm »
dzięki ,sam siedzę i analizuję cały czas te nagrania i co chwila coś znajduję ;). Siedziałem za daleko tak jak  mówiłem ,kończone na szybko dzień przed ,a właściwie noc przed startem i brak czasu żeby sprawdzić wszystko co właśnie potem wyszło. Co do dyfra to mam serię jaka była w Roverze montowana więc chyba 4.3 i opony to dębica passio  :d szukam teraz truckowej i wrzucę. Stąd tez brały się te wachlowania biegami w zakręcie bo na jedynce była odcinka ,a na dwójce zamulenie :/ niestety trochę wkurza to :P nie przejechałem wcześniej trasy na ostro i stąd wzieło się to "szukanie" odpowiedniego biegu. W Subarynie mam lepiej zestopniowane i muszę się przyzwyczajać ;)
Co do startu to fakt ,ale jak to mówił klasyk " ja lubię zapier..ć"  <lol>
dzięki za podpowiedzi
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 04, 2012, 19:15:53 pm »
No i wszystko jasne.

1. Przełożenie 5.37 dostaniesz za pośrednictwem gościa Jachu Turbo, znajdź na YT jego profil z pomarańczowym Polonezem 2.0 turbo 16v, niestety zarząda za to co najmniej 1000zł, i auto będzie musiało podróżować na lawecie

2. Płużenie zwalczysz: ustawiając (skracając) drążki reakcyjne regulujące kąt pochylenia zwrotnicy i robiąc dodatkowo negatyw przez przeróbkę belki wachaczy dolnych, poza tym wolniej nachodź zakręty.

3. Przełożenie jakbyś zamontował 4.55 z Turcka i było za długo, możesz pokombinować z oponami na tylnej osi, byle felga została 13 albo maks 14 calowa z tyłu i wtedy już przy profilu 55 na feldze 14 calowej jest ciut krócej.

4. Z kierą w Polonezie to nic dziwnego, trzeba albo masakrycznie pionowo sobie oparcie ustawić albo dać dużą nabę.

(aczkolwiek dalej ta dwójka mogła by być trochę krótsza...)

Problemu by nie było gdybyśmy mieli możliwość zamontować dłuższy pierwszy bieg. 2 do 3 itd są normalnie zestopniowane ale 1 bieg jest znacznie krótszy od dwójki i stąd ta dziura w obrotach.
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2012, 19:17:32 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 05, 2012, 15:06:55 pm »
Cytuj (zaznaczone)
2. Płużenie zwalczysz: ustawiając (skracając) drążki reakcyjne regulujące kąt pochylenia zwrotnicy i robiąc dodatkowo negatyw przez przeróbkę belki wachaczy dolnych, poza tym wolniej nachodź zakręty.

jakieś foto bądź rysunek jak to zrobić ma ktoś ?
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 05, 2012, 19:47:45 pm »
Przerobioną belkę bede miał w przyszłym tygodniu to wstawie zdjecia.   
Ja swojego szykuje typowo pod nauke driftu to mam zamiar KWSZ ustawic na ok 8*,a pochylenie koła na ok. -2.5*
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2012, 19:50:55 pm wysłana przez LUKI »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1317
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 05, 2012, 20:09:47 pm »
burat gdzie robiłeś klatkę?
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 06, 2012, 00:30:06 am »
znajomy mi spawał który spawa też ramy do motorów ale po tej jednej przygodzie stwierdził ,że więcej się tego nie podejmie  <lol2>
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 06, 2012, 11:42:27 am »
Cytuj (zaznaczone)
2. Płużenie zwalczysz: ustawiając (skracając) drążki reakcyjne regulujące kąt pochylenia zwrotnicy i robiąc dodatkowo negatyw przez przeróbkę belki wachaczy dolnych, poza tym wolniej nachodź zakręty.

jakieś foto bądź rysunek jak to zrobić ma ktoś ?

Tematów o negatywie było kilka w dziale technika, zawieszenie, a te drążki wyciągają jakby dolny wachacz do przodu że jak są odpowiednio krótkie to koła się kładą ładnie do skrętu jak w Mercedesie, auto lepiej skręca i lepiej kontruje. To ustawisz normalnie kluczem i kręcąc nakrętkami przy pasie przednim, tylko może się okazać że trzeba draństwo wymontować, i oczyścić bo już jeden fachmen mi chciał na żywca podłużnicę urwać gdy zabierał się do tego z dźwignią 1,5 metra bo nie chciało mu się to kręcić. Generalnie chodzi o to że jak obniżasz zawieszenie to ten drążek robi się bardziej wyprostowany i kąt pochylenia zwrotnicy robi się mniejszy niż seryjnie ,a chodzi o to żeby był taki sam albo większy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 06, 2012, 13:28:57 pm »
heheeheh najlepsi są mechanicy z przedłużkami  <lol2> <lol2>
a teraz wybijcie mnie z błędu bo sobie popatrzyłem na przełożenia i urodził się chory pomysł ,a może  by tak skrzynię 4-kę włożyć  <co> więcej niż 4 biegu nie udało mi się nigdzie zapiąć (auto jest tylko i wyłącznie do zabawy) , ta dwójka w liczbach wydaje się być krótsza  ;-| i proszę się nie śmiać i nie bić za durne pomysły  <skromny>
a żeby rozbawić was troszkę to wrzucę onboard z naszego pierwszego startu i przejazdu Poldonem w tegorocznym Walim Trophy
http://www.youtube.com/watch?v=ZGXomXqII5M&feature=my_favorites&list=FLqlCT7FVsgwBP5gPOHVHerw
wiem co było źle ale było wesoło przede wszystkim  <lol2> <lol2>
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 06, 2012, 14:24:04 pm »
Ale to trzeba będzie dzwon i wałek sprzęgłowy zmienić w 4ce... to już może lepiej N9 z Forda, robota z grubsza ta sama, tyle że trzeba lekko zmodyfikować tunel środkowy, przełożenia lepsze do sportu i skrzynia rozwojowa pod mocniejszy silnik, albo od razu montuj Hondę S2000 ]:-> No i tak czy tak by wypadało przełożenie tylnego mostu zmienić.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 06, 2012, 14:44:21 pm »
no Honda z osprzętem i silnikiem jest opcją na przyszłość  ;> :d a co do skrzynki z forda to też myślałem , jest na tyle lepiej zestopniowana ??
a ktoś już montował pod silnik 1.4  <co> bo widziałem chyba tylko pod 1.8 Bociana o ile się nie mylę
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Offline Skoti

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
    • Elektro-Net Rally Team
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 06, 2012, 16:17:21 pm »
co do skrzynki z forda to też myślałem , jest na tyle lepiej zestopniowana ??

Tylko N9 od diesla ma lepiej zestopniowane biegi. Jeśli jest taka jak pozostałe można się pokusić o przekładkę, w innym wypadku moim zdaniem szkoda zachodu.

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 06, 2012, 16:25:31 pm »
czyli może to być kolejna puszka Pandora  ;p
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 09, 2012, 16:59:13 pm »
dobra to sprawa wygląda tak ,że jutro startuję w KJSie w Dzierżoniowie "Pożegnanie sezonu" zapraszam kibiców :) , pod strzechę trafił stabilizator tylnego mostu i ustawiona została zbieżność przodu , zobaczymy jak się będzie sprawdzać. Mam teraz pytanie ,czy nie ma ktoś z was zmierzonych gum zawieszenia takie jak tu konkretnie
http://www.strongflex.eu/images/schematy/fiat/125p/bikopur-d0604-fiat-125p-polonez-zawieszenie-przednie-poliuretan.png
http://www.strongflex.vot.pl/images/schematy/fiat/125p/bikopur-d0603-fiat-125p-polonez-zawieszenie-tylne-poliuretan.png

nie ma wymiarów gdzieś w instrukcji bo kupił bym materiał i tokarz by mi wytoczył co trzeba ewentualnie swoje gumy dał bym mu pod wymiar ale jak jest gdzieś coś opisane to było by łatwiej ;)
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 09, 2012, 22:14:06 pm »
kup sobie tylko na drążki reakcyjne do przodu - poprawa spora przy skręcaniu i hamowaniu, nic więcej nie trzeba
polskifiat.jazda.pl

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kryterium Kamionki
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 10, 2012, 03:25:48 am »
Spróbuj szykanę szybko napaść bokiem na ręcznym, dosyć łatwo to wychodzi wbrew pozorom.

Sama zbieżność niewiele da, trzeba geometrię ogarnąć.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera