Autor Wątek: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy  (Przeczytany 14626 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

[K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« dnia: Październik 18, 2012, 09:22:04 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Siema wszystkim.

Zacznę od tego, iż chcąc do standartowej głowicy od 1.4/1.6/1.8 wstawić zawory od głowicy 1.8 VVC dowiedziałem się, że jest to niemożliwe. Wyczytałem również na stronce Dave'a Andrewsa, że anglicy wstawiają zawory wytwarzane przez kogoś takiego jak Paul Ivey, o wymiarach 29.5mm jako zawór ssący i 26mm jako zawór wydechowy. Anglicy twierdzą, że to max co można wstawić w standartową głowicę.

Jako iż mam trochę wolnego czasu zacząłem przeglądać katalog z zaworami. Napatoczyłem się na takie zawory w pewnym silniku Audi, są one w dość przystępnych cenach, ale narazie mniejsza o szczegóły.

Standartowe zawory w K16 mają wymiary: średnica/średnica trzonka/długość
IN   27.7/6/89.6
EX   24/6/90

Znalezione przeze mnie zawory z Audi mają wymiary:
IN   29.5/6/100.9
EX   26/6/100.57

Czyli poza długością by się zgadzało. Teraz pytanie... Czy można poprostu obciąć zawór na potrzebną długość i na tokarce naciąć nowe miejsce na zamek ? Ktoś się orientuje czy taka operacja będzie zdrowa i bezpieczna w eksploatacji ?
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2012, 09:34:47 am wysłana przez Rafał#1951 »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 18, 2012, 09:55:02 am »

piciek

  • Gość
są specjalne maszyny do przycinania zaworów, więc teoretycznie nie powinno być problemów.

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 18, 2012, 11:02:35 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Długość i wycięcie rowków to żaden problem dla ogarniętego tokarza.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2012, 18:01:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Anglicy twierdzą, że to max co można wstawić w standartową głowicę.
Jak wsadzisz gniazda zaworowe z VVC to kto wie moze i zawory z VVC upchniesz. Swego czasu też nad tym myślałem i wygrzebałem że w jakimś BMW też były zawory które by podeszły. Tyle że standardowo były za długie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 18, 2012, 18:04:38 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jak wsadzisz gniazda zaworowe z VVC
Ciekawe gdzie to znajde :P

Przeglądając katalog napatoczyłem się na jeszcze jedne podobne wielkościowo zawory. Kwestia ich przycięcia i zrobienia rowka na zamek.

A teraz pytanie czy domowymi sposobami powiększe sobie miejsce gdzie grzybek zaworu styka się z głowicą (nie wiem jak to nazwać :P) ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 18, 2012, 18:07:12 pm »

Offline berecik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo

A teraz pytanie czy domowymi sposobami powiększe sobie miejsce gdzie grzybek zaworu styka się z głowicą (nie wiem jak to nazwać :P) ?

Gniazdo zaworowe??
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 18, 2012, 20:40:06 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+

A teraz pytanie czy domowymi sposobami powiększe sobie miejsce gdzie grzybek zaworu styka się z głowicą (nie wiem jak to nazwać :P) ?

Gniazdo zaworowe??
No fakt, zakręciłem się trochę :P to wyżej są prowadnice, a o nich myślałem, że to gniazda xD

Ale kontynuując... Czym to powiększać w domowym zaciszu ? :) zdaje mi się, że ciężko będzie zachować osiowość tych otworów, ale może jest jakiś sprawdzony patent ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 18, 2012, 20:49:58 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
http://www.paradowscy.pl/ dorobią każdy zawór w normalnych cenach :) nawet własny projekt można im wysłać i tez zrobią :)

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 18, 2012, 20:52:00 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
http://www.paradowscy.pl/ dorobią każdy zawór w normalnych cenach :) nawet własny projekt można im wysłać i tez zrobią :)
Czy mając dostępne wyżej wymienione zawory w cenach około 20zł/szt, do tego usługi tokarskie za free - jest sens do nich pisać ? Orientujesz się coś w cenach ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 18, 2012, 21:17:33 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
musiał byś do nich zadzwonić... myślę ze w 30 zł za sztukę byś się zmieścił (przy dorabianiu)... zresztą sprawdź ich katalog :) te do audi u nich będą tańsze i bardzo dobre jakościowo.

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 18, 2012, 21:25:00 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
W sumie to koszt jaki poniosę u siebie i tak mi odpowiada, bo nie będę musiał tego odrazu płacić :P a jak można bez kłopotu skrócić istniejący zawór i nie będzie uszczerbku na jego wytrzymałości to jedna sprawa wyjaśniona :)

Pozostaje mi kwestia powiększenia gniazd do rozmiarów tych nowych zaworów :)

Potem zrobić powiększanie kanałów ssących i wydechowych, spolerować je, na koniec włożyć wałki wydechowe od VVC i kolektor ssący od VVC :) i oby to robiło przeciąg :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 18, 2012, 21:28:54 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

Potem zrobić powiększanie kanałów ssących i wydechowych, spolerować je, na koniec włożyć wałki wydechowe od VVC i kolektor ssący od VVC :) i oby to robiło przeciąg :d

Na kompie z 1.4 to bym się rewelacji nie spodziewał. :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 18, 2012, 21:31:05 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+

Potem zrobić powiększanie kanałów ssących i wydechowych, spolerować je, na koniec włożyć wałki wydechowe od VVC i kolektor ssący od VVC :) i oby to robiło przeciąg :d

Na kompie z 1.4 to bym się rewelacji nie spodziewał. :P

Wszystko w swoim czasie :) mając mocno ograniczony budżet nie zaszeleję zbytnio. Wiem, że komp z 1.4 to mało trafiona elektronika, ale jak chcesz doradzać tutaj, to w kwestiach mechanicznych :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 18, 2012, 21:35:22 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No ciekawy jestem efektów tego zabiegu bez ingerencji w kompa. Rafał rób to co planujesz - będziesz pionierem w tym klubie.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 18, 2012, 21:47:30 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Zabawy z tym sporo będziesz miał. Za zawory 320zł jeśli liczyć je po 20zł/szt ... w sumie za 4 stówki to głowę z VVC można dorwać i już się w żadne zawory i gniazda nie bawić. Na wałkach 2x wydech też można posadzić ;)

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 18, 2012, 21:51:11 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Załatw mi taką głowicę w takich kosztach :) jak patrzyłem na allegro to nic nie ma, jak patrzyłem Ebay UK to 200-300 funtów x5pln... Więc wolałem się zabrać za to co mam :P pozostaje kwestia kosztów usługi powiększania gniazd zaworowych...

Natomiast mając głowicę od VVC wtedy trzeba tylko opatentować jakieś panewki na wałek ssący... I zaślepki.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 18, 2012, 21:57:14 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Natomiast mając głowicę od VVC wtedy trzeba tylko opatentować jakieś panewki na wałek ssący... I zaślepki.
Otóż to. Kanały troche poprawić :d i bajka jest.

Co do ceny - "szukajcie a znajdziecie"... są silniki w okolicach 800-1000zł ale mają jakieś wady np brak komprechy na którymś garze itp. Mi już 4 sprzed nosa sprzątnęli ale nadal mam nadzieję że coś w końcu trafię.

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 18, 2012, 22:01:05 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Co do ceny - "szukajcie a znajdziecie"... są silniki w okolicach 800-1000zł ale mają jakieś wady np brak komprechy na którymś garze itp. Mi już 4 sprzed nosa sprzątnęli ale nadal mam nadzieję że coś w końcu trafię.
No to Ty szukaj, a ja raczej porzeźbię w tym co mam :) albo wyjdzie z tego coś dobrego, albo poraz kolejny popłynę... Ale będę bogatszy o kolejne doświadczenia :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 18, 2012, 22:02:37 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Załatw mi taką głowicę w takich kosztach :) jak patrzyłem na allegro to nic nie ma, jak patrzyłem Ebay UK to 200-300 funtów x5pln... Więc wolałem się zabrać za to co mam :P pozostaje kwestia kosztów usługi powiększania gniazd zaworowych...

Natomiast mając głowicę od VVC wtedy trzeba tylko opatentować jakieś panewki na wałek ssący... I zaślepki.
Jak dasz 4 stówy,to ci załatwię taką głowicę  :d :d Wspominałem już o tym,nie?Mam taki silnik do wzięcia i mam dylemat,czy bawić się w panewki,sztywne wałki itd. czy właśnie sprzedać jakiemuś "potrzebującemu" samą głowicę,a na silnik posadzić tradycyjną i cieszyć się normalnym,nieskomplikowanym 1.8 na "gównianym" osprzęcie z 1.4 Poza tym,nie ma pewności,jak taki bajer zachowywał by się na elektronice z 1.4 a innej opcji nie przewiduję.Pasowało by,żeby ktoś właśnie przetarł szlaki,bo mnie nie stać na takie eksperymenty.Jak większość na tym forum,w kwestii silników wolę raczej iść sprawdzonymi i przetartymi szlakami.  :P :P

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 18, 2012, 22:10:48 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jak dasz 4 stówy,to ci załatwię taką głowicę
Heh, muszę w któryś dzień pogadać z jakimś szpecem od głowicy i zapytać co będzie bardziej trwałe i bardziej opłacalne...

Mam taki silnik do wzięcia i mam dylemat,czy bawić się w panewki,sztywne wałki itd. czy właśnie sprzedać jakiemuś "potrzebującemu" samą głowicę,a na silnik posadzić tradycyjną i cieszyć się normalnym,nieskomplikowanym 1.8 na "gównianym" osprzęcie z 1.4
Ja bym na Twoim miejscu pakował całe 1.8 VVC, szlaki już przetarte :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+