Siema wszystkim.
Zacznę od tego, iż chcąc do standartowej głowicy od 1.4/1.6/1.8 wstawić zawory od głowicy 1.8 VVC dowiedziałem się, że jest to niemożliwe. Wyczytałem również na stronce Dave'a Andrewsa, że anglicy wstawiają zawory wytwarzane przez kogoś takiego jak Paul Ivey, o wymiarach 29.5mm jako zawór ssący i 26mm jako zawór wydechowy. Anglicy twierdzą, że to max co można wstawić w standartową głowicę.
Jako iż mam trochę wolnego czasu zacząłem przeglądać katalog z zaworami. Napatoczyłem się na takie zawory w pewnym silniku Audi, są one w dość przystępnych cenach, ale narazie mniejsza o szczegóły.
Standartowe zawory w K16 mają wymiary: średnica/średnica trzonka/długość
IN 27.7/6/89.6
EX 24/6/90
Znalezione przeze mnie zawory z Audi mają wymiary:
IN 29.5/6/100.9
EX 26/6/100.57
Czyli poza długością by się zgadzało. Teraz pytanie... Czy można poprostu obciąć zawór na potrzebną długość i na tokarce naciąć nowe miejsce na zamek ? Ktoś się orientuje czy taka operacja będzie zdrowa i bezpieczna w eksploatacji ?