Autor Wątek: jak zakopułkować 1.8?  (Przeczytany 8135 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jak zakopułkować 1.8?
« dnia: Październik 23, 2012, 23:45:22 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
Koledzy pomóżcie zakopułkować rovera. ma ktoś zdjęcie w którym miejscu jest palec w poldoroverze przy rozrządzie ustawionym na znaki?
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 24, 2012, 10:25:56 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a po co tak robic. wystarczy zaznaczyc wznios ostatniej krzywki  na palcu, wyciac palec, przylozyc do drugiego wlasciwego walka, ustawic punkt na wznios ostatniej krzywki, dwa trzy uderzenia mlotkiem i po zabiegu. robilem tak za kazdym razem i silniki dzialaja bez zarzutu.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 24, 2012, 10:42:03 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Podepnę się...

A jak to się robi z wałkiem od VVC ? Bo przecież tam jest miejsce na kółko... Jakieś pomysły ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 24, 2012, 10:52:27 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
A jak to się robi z wałkiem od VVC ? Bo przecież tam jest miejsce na kółko... Jakieś pomysły ?
Trzeba skrócić i zrobić otwór jak w normalnym wałku.

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 24, 2012, 11:13:35 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A jak to się robi z wałkiem od VVC ? Bo przecież tam jest miejsce na kółko... Jakieś pomysły ?
Trzeba skrócić i zrobić otwór jak w normalnym wałku.

Myślałem jeszcze o wycięciu palca z wałka od 1.4 i przetoczeniu go odpowiednio, nagwintowaniu i wkręcić na jakiś klej...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 24, 2012, 11:45:05 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
nie trzymalem w reku jeszcze walkow od VVC. Ostatnio kopulkowalem walki od 135KM Rovera.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 24, 2012, 19:11:40 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
własnie nie chce ściągać dekla z góry, bo jakby coś było nie tak z silnikiem to później go nie będe mógł oddać.
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 24, 2012, 19:18:50 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
nie trzymalem w reku jeszcze walkow od VVC. Ostatnio kopulkowalem walki od 135KM Rovera.

Trzymałeś. Jeden jest ze 135KM, a drugi od VVC. :P

A po nabiciu palca go oddasz?  :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 24, 2012, 19:29:05 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5304
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
A ja  myślałem o czymś takim,jak regulowany sworzeń palca rozdzielacza,czyi trzeba by było taki sworzeń dorobić i zrobić go oczywiście w dwóch częściach i druga część izolowana.Tam jest mało miejsca,ale dało by radę coś obmyśleć.Albo najprościej zrobić go na gwincie,odpowiednio ciasnym,żeby można było sworzeń przekręcić w jedną,lub drugą stronę,gdyby się okazało,że coś nie gra z zapłonem.Plusem było by też to,że można by go w każdej chwili wykręcić i wkręcić w inny wałek,bez cięcia tego.Sądzę,że dla speców z forum,zrobienie takiego czegoś nie stanowiło by większego problemu  :-)

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 24, 2012, 19:59:56 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ten patent mozna przeniesc do kosza. po co robic regulowany palec skoro i tsk komputer zmienia czas zaplonu. nie bez powodu palec jest szeroki.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 24, 2012, 20:08:35 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5304
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Aha,w sumie jak by się zastanowić,co coś w tym jest  :P :P Czyli,jak nabiję sworzeń nie całkiem idealnie,to będzie chodzić prawidłowo?No to zostaje kwestia szybkiego montażu i demontażu  :-) Nowy sworzeń podobno w "przystępnej" cenie,wiec pewnie można by dorobić kilka na zapas?  <lol2> <lol2>

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 24, 2012, 22:18:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
zalezy jak bardzo nie idealnie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 25, 2012, 18:08:47 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
tak, po nabiciu palca będę mógł go oddać. pytałem o to człowieka od którego kupiłem silnik. powiedział że jak z dejmę połówkę głowicy (w celu wymiany wałka) to gwarancji nie uzna, a jak nabiję palec bez wyjmowania wałka to później go bez problemu przyjmie.
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 25, 2012, 22:31:24 pm »

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
A skad on bedzie o tym wiedzial? kup sylikon takiego samego koloru i tej samej firmy uszczelniacze jesli myslisz ze bedzie sie na to patrzyl i wyciagaj wałki.

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 26, 2012, 14:29:55 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
tego nie da sie ukryc. widac tak czy siak.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 26, 2012, 20:13:43 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
bedzie wiedział bo jest zaznaczony sprayem w miejscach łączeń. więc nie ma nikt żadnych zdjęć?
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 27, 2012, 22:33:38 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja to robiłem za pomocą winkielka... Ustawiłem sobie 1,4 tak żeby płaszczyzna palca była prostopadła do dekla górnego. potem w 1,8 ustawiłem rozrząd wg ustalonej wcześniej pozycji jak w 1,4. Na koniec  wziąłem króciec wycięty z wałka 1,4, zamrożony przez noc w zamrażarce i nabiłem tak jak w 1,4. niestety zrobiłem to tak nieopatrznie że palec był przekręcony o 180st. o czym przekonałem się dopiero przy odpalaniu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 27, 2012, 22:47:49 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5304
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Bardzo mądry sposób.Jako,że mam wolną głowice,to będzie jeszcze łatwiej.A myślał ktoś o dorobieniu takiego sworznia?Dla ogarniętego tokarza raczej nie powinno być z tym problemów,nie?Nowe drogie,a wyciągnięcie starego z wałka bez niszczenia go,jest raczej trudne do zrealizowania  <uoee> <uoee> Wtedy można by sobie zrobić kilka żeby mieć na stanie w razie potrzeby  :-) Tylko jeszcze kwestia osadzenia na czymś tej części na której siedzi palec,bo to jest chyba izolowane na jakiejś gumie,nie?

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 27, 2012, 23:11:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Mocowanie palca osadzone jest na tulejce metalowo-gumowej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 10, 2012, 08:57:29 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
dokładnie w imadło i da się wyciągnąć bez niszczenia wałka.
Hmm, moja fantazja jest chyba zbyt ograniczona :d rozwiń ten pomysł :P

Samo wyciągnięcie palca i włożenie do wałka od VVC to średni pomysł. Wałek od VVC jest dłuższy o jakieś 2mm licząc od ostatniego czopu - miejsce na którym osadza się simmering jest dłuższe. Wg mnie najlepszą opcją w tym momencie byłoby wyjąć palec z wałka i go nagwintować. Ale jeszcze jest dla mnie niewiadomą grubość palca w środku wałka...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+