Autor Wątek: jak zakopułkować 1.8?  (Przeczytany 7144 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 31, 2014, 19:28:35 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Da się gdzieś kupić ten trzpień? Czy trzeba niszczyć wałek? Może są jakieś sposoby, na ściągnięcie trzpienia, bez niszczenia wałka?

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 31, 2014, 20:51:16 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Walkow od 1.4 jest sporo, to można pociąć. Mój wałek został dość znacznie rozgrzany i trzpien z palcem poprostu wypadł. Trudniej to potem było osadzić w walku od VVC.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 01, 2015, 13:36:10 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Jak zdjąć ten trzpień? Obciąć zaraz za trzpieniem i go wybić?

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 01, 2015, 15:00:50 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Chyba najszybciej,jeśli oczywiście nie zależy nam na starym wałku.
Mój wałek został dość znacznie rozgrzany i trzpien z palcem poprostu wypadł. Trudniej to potem było osadzić w walku od VVC.
Dużo to trzeba grzać?Tam w środku jest trochę gumy,więc żeby się nie sfajczyła.Odciąć końcówkę to jest minuta roboty,gorzej jak ktoś chce zachować stary wałek nienaruszony.
A co do wbijania,to chyba Bocian tu pisał,że stary sworzeń się mrozi i dopiero wbija.

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 01, 2015, 15:44:43 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ucinasz w miejscu gdzie konczy sie czop wałka. potem nacinasz to po dlugosci i masz gotowy trzpien. oznacz sobie przed tym wszystkim, na trzpieniu, jakims markerem, alboc natnij troszeczke. To naciecie, punkt niech odnosi sie do ostatniej krzywki. wtedy nabijesz palec jak Bóg przykazał. Nie ma szans na pomyłke. Stwierdzone i potwierdzone wielokrotnym zabiegiem :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: jak zakopułkować 1.8?
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 01, 2015, 15:45:38 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ja nic nie mrozilem i nic nie grzalem. wszystko dziala jak nalezy po dzis dzien. a jezdzi ich kilkanascie sztuk.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)