Autor Wątek: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''  (Przeczytany 30128 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 18, 2014, 09:58:56 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Powyżej 40 lat to z automatu wskakuje na status auta niewymagającego ciągłości OC.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 18, 2014, 13:36:34 pm »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
Powyżej 40 lat to z automatu wskakuje na status auta niewymagającego ciągłości OC.
aha czyli dali takie okienko

Więc przed 40-ką to z opinią, a po 40-tce z automatu.
To jaki jest sens "auta zabytkowego" w tym wypadku ?

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 18, 2014, 14:18:12 pm »

Offline Heniek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 95'
Sympatyk polskiej motoryzacji :-).

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 18, 2014, 15:15:25 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
To jaki jest sens "auta zabytkowego" w tym wypadku ?


dożywotnie badanie techniczne-jak stara/nietypowa furmanka nie trzeba np. dostosowywać lamp, przekładać kierownicy na lewo
możliwość rejestracji auta z niepełnymi lub brakiem papierów
prestiż żóltych blach :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 19, 2014, 13:10:37 pm »

Offline AdamTC

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1.5C 86'/Fiat 132p Mk1 74'
Szkoda, że nie wymyślili czarnych tablic zabytkowych...
« Ostatnia zmiana: Listopad 19, 2014, 13:12:29 pm wysłana przez AdamTC »

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 19, 2014, 14:10:17 pm »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
To jaki jest sens "auta zabytkowego" w tym wypadku ?


dożywotnie badanie techniczne-jak stara/nietypowa furmanka nie trzeba np. dostosowywać lamp, przekładać kierownicy na lewo
możliwość rejestracji auta z niepełnymi lub brakiem papierów
prestiż żóltych blach :)

niby tak, ale za to w pewnym sensie auto nie jest już całkiem Twoje ;d chociaż w praktyce Konserwatorzy mają to gdzieś i nikt się tym nie interesuje a szkoda bo coraz więcej aut na żółtych blachch gnije gdzieś pod blokami...

Szkoda, że nie wymyślili czarnych tablic zabytkowych...

W Wielkiej Brytanii chyba tak mają że samochody wyprodukowane tam do któregoś roku mogą zachować czarne blachy  <spoko>

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 20, 2014, 09:34:53 am »

Offline szprycha

  • jeden dwa pięć pe
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO is the best Fuck the rest
    • PF 125p '80r 1.5, Fiat 125p '81 kombi 1.5, FSO Polonez '96 1.6 GLI Lancia Kappa '99 3.0V6
    • Krótka historia mojego Fiata
Ja np. swojego Fiata 125p w kombi, którego wyrwałem z szrotu jako pojazd złomowany rejestrowałem na unikat, wystarczyła opinia rzeczoznawcy o pojeździe historycznym. Opinia ta daje możliwość nie płacenia za OC ale czy jest sens nie płacić, jak z racji przywilejów posiadania pojazdu powyżej 25lat (bez konieczności posiadania opinni) w PZU OC w raz z NNW wychodzi mnie około 220zł na rok (maks zniżki ale zwyżki za wiek) więc w moim przypadku nie widzę sensu nie płacenia OC, chce to wyciągam samochód i jadę, a nie chodzę pierw po ubezpieczycielach. No chyba, że planowałbym długi remont i wiedziałbym, że przez rok na pewno samochód nie wyjedzie. Żółte blachy dają prestiż ale jakoś to jeszcze do mnie nie przemawia :D Pozdro


FSO - Trzy litery święte

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 20, 2014, 10:11:15 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie każdy mieszka w takim miejscu, że oc kosztuje 100 czy 200zl. Mam pecha/szczęscie mieszkać tam gdzie mieszkam i nie da rady- ceny oc na poziomie 400zł uważam za bardzo atrakcyjne. Mam kilka samochodów, nie wszystkimi się poruszam, niektóre są remontowanie, wiem też, że kiedyś któregoś postawie na kołki.
Wiadomo, każdy robi jak mu wygodnie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 20, 2014, 12:20:01 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Nam za PN z 85 roku najtaniej składka wychodziła w granicach 600PLN... Sens jest taki, że w razie W masz papier o wartości auta i nie dostaniesz szkody całkowitej 500pln za przerysowany błotnik.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 20, 2014, 13:07:12 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Panowie a jak to jest jak bym chciał kupić samochód wyrejestrowany jakieś 20 lat temu ? Jest ciągłość umów, jest sprawny samochód, ale wyrejestrowany. Normalnie idę do WK i mi zarejestrują czy jest jakaś procedura ? To tak samo jak z autem wyszarpanym ze złomu ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 20, 2014, 13:32:12 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
A ma DR i tablice?
Myślę, że zawsze można spodziewać się kłopotów - taki urok bycia petentem.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 20, 2014, 13:33:14 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Tablice są, DR zagubiony.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 20, 2014, 13:39:59 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Według mnie nic nie wskórasz, gdybyś chciał to załatwić "normalnie". Czyli procedura rejestrowania na żółte, ale nie wiem jak ustalić właściciela i jakoś to potwierdzić skoro nie ma DR no i jest wyrejestrowany, czyli nie ma danych w WK o właścicielu.
Musi się wypowiedzieć ktoś, kto ma doświadczenia w tym temacie.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 20, 2014, 14:53:51 pm »

Offline szprycha

  • jeden dwa pięć pe
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO is the best Fuck the rest
    • PF 125p '80r 1.5, Fiat 125p '81 kombi 1.5, FSO Polonez '96 1.6 GLI Lancia Kappa '99 3.0V6
    • Krótka historia mojego Fiata
Nam za PN z 85 roku najtaniej składka wychodziła w granicach 600PLN... Sens jest taki, że w razie W masz papier o wartości auta i nie dostaniesz szkody całkowitej 500pln za przerysowany błotnik.
Chodzi mi o to, że nie ma sensu nie płacić OC przy tak niskich kosztach, a  opinia rzeczoznawcy o pojeździe historycznym to tak jak piszesz, bardzo przydatny papier w razie „W”. Jesteś zapisany w jakimś automobilklubie z Twojej okolicy (jak jest taki)? Bycie członkiem takiego klubu daje jak dobrze pamiętam 70% zniżki na OC i w PZU to honorują dla pojazdów powyżej 25 lat.
Rafał  http://www.klasyczny.com/czy-da-sie-zarejestrowac-zezlomowany-samochod/ tutaj opisywałem całą moją historię z rejestracją kombi, napisałem też co jest potrzebne, by móc zarejestrować takie auto. Z pojazdem wyrejestrowanym wydaje mi się, że powinno być podobnie, tym bardziej, że masz jakieś dokumenty świadczące o tym, że ktoś jest właścicielem tego samochodu. Najważniejsze to jakieś potwierdzenie, że stałeś się właścicielem tego pojazdu w przypadku złomu faktura zakupu, w Twoim przypadku dalsza umowa. Najlepiej nauczyć się tych przepisów, które podałem w artykule i ruszyć do WK, babki w okienkach mogą być nie do dogadania, dlatego jak nic u nich nie wskórasz proponuję udać się wyżej i przedstawić sytuacje. Jeżeli Panie będą bezproblemowe to wystarczy dowód zakupu pojazdu, opinia rzeczoznawcy i możesz rejestrować na białe tablice.



FSO - Trzy litery święte

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 20, 2014, 16:06:01 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Jesteś zapisany w jakimś automobilklubie z Twojej okolicy (jak jest taki)?

Chodzi tylko o wybrane kluby, sprawdziłem. Opłacenie składki kosztuje więcej niż zniżka jaką dostanę... Gra nie warta świeczki. I do tego musiałbym należeć do fanów forda capri, bo chyba mieli najtańsza składkę..

EDIT:
A ten Twój Fiat, którego opisujesz miał VIN? Bo często złomiarze wycinają pole numerowe przy sprzedaży, że niby auto na części czy coś.
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2014, 16:11:30 pm wysłana przez Tomasz#1969 »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 20, 2014, 17:07:40 pm »

Offline szprycha

  • jeden dwa pięć pe
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO is the best Fuck the rest
    • PF 125p '80r 1.5, Fiat 125p '81 kombi 1.5, FSO Polonez '96 1.6 GLI Lancia Kappa '99 3.0V6
    • Krótka historia mojego Fiata
To jaką oni wysoką składkę mają? Mi bez tej zniżki też wychodziło coś około 600zł, dałem około 40zł na składkę klubową i po zniżce wyszło około 180zł plus NNW, więc akurat w moim przypadku było warto. Tak mój Fiat miał VIN, w wydziale komunikacji nawet potrafili dotrzeć do kogo należał poprzednio samochód.


FSO - Trzy litery święte

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 20, 2014, 19:15:03 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jak miał vin, to wyszło taniej- nie trzeba było go znów nabijać.

Wyrejestrowany sprzęt rejestrowałem. Była umowa tylko.
poszedłem do WK który wskazał sprzedający jak miejsce rejestracji pojazdu, tam pobrałem zaświadczenie, że taki to a taki pojazd był zarejestrowany w latach od-do na takiego i takiego (po prostu wypis z archiwum) Tu powstaje problem, bo nie za bardzo chcieli wydać to na umowę, więc potrzebne było upoważnienie od sprzedającego do wyciągnięca tego kwitka, które pozyskałem
Z tym kwitkiem i umową poszedłem do swojego WK i zarejestrowałem sprzęt na białe tablice.
Na marginesie-archiwum dobre mają-sprzęt był z 1958r a wyrejestrowany w 72 i kwity leżały (choć trzeba było czekać 2tyg na wypis)
Z drugim było łatwiej-była tablica, odcięty dowód i oczywiście umowa-w ten sposób po prostu do swojego WK się idzie i tyle.
Oczywiście mowimy tu o sprzętach wyrejestrowanych w latach, kiedy można to było robić bez zezłomowania auta.

Jak jest zgubiony dowód rej trzeba iśc do urzędu ostatniej rejestracji pojazdu i wyciągnąć ten wypis. Inaczej niewiele da się zrobić (pomijam sądowne akty własności itp)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 24, 2014, 10:05:01 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Powyżej 40 lat to z automatu wskakuje na status auta niewymagającego ciągłości OC.
Czy dotyczy się to również aut zmodyfikowanych, które już z serią mają niewiele wspólnego??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 24, 2014, 11:06:20 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Każdego sprzętu to dotyczy.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rejerstracja auta ''historyczne'' , ''zabytkowe''
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 24, 2014, 13:18:28 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
to jeszcze tylko 13 lat bezsensownego płacenia OC i borostworek będzie stał na kołkach ...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.