Czy można ten silnik spiąć z elektroniką z 2.9 w manualnej skrzyni? Bo jak wiadomo 4.0 występują tylko w automacie i tu czasem nie będzie problem z wyskakującymi błędami?
Były tez w manualu ale ciezko trafic takiego kompa.
Elektronika nie podejdziez tego powodu ze 2,9 ma aparat zapłonowy mocowany z tyłu z którego komp dodatkowo pobiera sygnał, a w 4.0 jest juz brany z koła pasowego i ma 3 dwusekcyjne cewki zapłonowe zamiast rozdzielacza. Aparat zapłonowy nie wejdzie w blok od 4.0 tzn miejsce na naped aparatu jest, ale kopulka sie nie miesci ze wzgledu na inny kolektor ssacy(nie pasi od 2.9) i musiałbys aparat przeniesc nad kolektor i przy okazji zrobic jakis 30-40cm garb na masce zeby to pomiescic -jedyne wyjscie to orginalna elektronika plus kilka oporników i spokojnie bedzie to chodziło.
Dodatkowo dojdzie troche modów
-zabawa z miska olejowa -aluminiowa, spływ do tylu, nie pasuje stalowa od mniejszych V6 -chyba ze dospawasz brakujace 2-3cm na szerokosc
-kolektor ssacy który jest wysoki jak ja pier...le i nie bardzo jest to jak przerobic zeby to zmniejszyc na wysokosc w orginale -da sie najwyzej o 4cm
-łapy musisz miec od explorera i te przerabiac bo od mniejszych motorów tez nie pasuja
-cały osprzet typu alternator i pompa wymaga wywalenia orginalnych odlewanych wspornikow aluminiowych które nawet w granadzie sie nie mieszcza i dorobienia ich od zera zeby osprzet przytulic do silnika bo amerykanie nie zalowali miejsca pod maska w explo.
-Troche zabawy z elektryka- na szczescie wiazka jest dosc mocno odzielona od reszty instalacji i do podpiecia masz raptem 6 przewodów i 2-3 przekazniki oraz spokojnie spasuje do poldka na długosc itd
-silnik musi byc max połowa 1996 roku ze wzgledu na wał - MUSI miec 6 otworów na sruby inaczej kolo zamachowe od starszych V6 pod manuala nie podejda, oraz elektronike- 4 sondy lambda, egr i inne głupoty ekologiczne które utrudniaja zycie
Generalnie motor wchodzi bo to praktycznie to samo co 2.9 jest tylko o okolo 2 cm szerszy, ale osprzet sie nie miesci, zwłaszca chodzi o wysokosc tego cholerstwa, tym niemniej da rade to ozenic z FSO i prazyłoby to okrutnie na manualu -w granadzie na automacie ma okolo 9s do setki, a ona jest ciezsza o conajmniej 200Kg, tyle ze jakos nie bardzo sobie potrafie sobie wyobrazic jazde tym polonezem po deszczu gdzie u mnie na przełozeniu 3,45 i automacie ciezko jest ruszyc jak popada wiec co dopiero w aucie które jest lzejsze i ma krótsze przełozenia