Autor Wątek: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie  (Przeczytany 7768 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« dnia: Październik 30, 2012, 16:07:17 pm »

Offline Damian

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1,4 16v
Mam takie pytanie czy ktoś się bawił i dodał 4 amorki z tyłu do poloneza ?
I czy takie rozwiązanie było by lepsze od 3 pióra ??

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 30, 2012, 16:10:49 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
hmmmm resory działają inaczej niż amortyzator ... Ciężko jest porównywać jedno do drugiego
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 30, 2012, 16:18:30 pm »

Offline Damian

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1,4 16v
chodzi mi co dało by lepszy komfort do jazdy ogólnie które rozwiązanie by było lepsze wady zalety 1 i 2

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 26, 2012, 17:00:46 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
4 amortyzatory się daje po to żeby uzyskać takie charakterystyki tłumienia dla których nie mamy odpowiedniego amortyzatora... Czyli w naszym niskobudżetowym wypadku żeby w ogóle zwiększyć siłę tłumienia bez uciekania się do droższych amortyzatorów... Twardszy resor to co innego. Generalna zasada jest taka że im twardsza jest sprężyna (resor) tym mocniej tłumiący i szybszy amortyzator jest potrzebny żeby auto nie skakało, tylko trzymało się drogi. W zasadzie montując twardszą sprężynę powinieneś też zwiększać siłę tłumienia amortyzatora... W zasadzie montowanie dodatkowych amortyzatorów powinno być mniej ryzykowne niż samego twardszego resora, ale to zgadywanka bo sprawa jest trochę bardziej skomplikowane.

Ogólnie, auto na 3 resorach będzie bardziej nadsterowne i nerwowe, na 4 amorach powinno tylko się mniej bujać i być nieco twardsze ale w sumie to nie wiadomo bo chyba nikt jeszcze tego nie robił. ]:->
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 26, 2012, 17:47:48 pm »

red_p

  • Gość
Generalna zasada jest taka że im twardsza jest sprężyna (resor) tym mocniej tłumiący i szybszy amortyzator jest potrzebny żeby auto nie skakało, tylko trzymało się drogi. W zasadzie montując twardszą sprężynę powinieneś też zwiększać siłę tłumienia amortyzatora...

Zasada jest odwrotna - twarda sprężyna/resor => miękki amor.
Polecam artykuł:
http://www.chojnacki.com.pl/index.php/filozofia/11-zawieszenie

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 27, 2012, 01:05:57 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Chojnacki nic nie pisze o miękkim amortyzatorze w twardej sprężynie tylko o twardym amorze przy miękkiej. W ogóle twardy amor to uproszczenie. Przecież twardsza sprężyna będzie szybciej rzucać samochodem, duża siła tłumienia też tu jest potrzebna, nie? Gdyby tak nie było to by w ogóle nie montowano amortyzatorów do aut wyścigowych z twardymi sprężynami. Ogólnie parametry amortyzatora to trochę bardziej skomplikowana sprawa i nie podejmuję się osądzać. 4 amortyzatory da się zamontować, a skutki to osobna para kaloszy, nie ma na forum chyba specjalisty od amortyzatorów i nikt tego nie montował, nie mówiąc o testowaniu przez dobrego kierowcę.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2012, 01:07:48 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 27, 2012, 18:43:47 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Ja nie wiem co Wy macie za teorie. Załóżcie sobie do innego samochodu sportowe springi do seryjnych amorów... Samochód po każdym uskoku czy wyboju dostaje efektu "żabki",czyli podskakuje przez nastepne 50m jak nie więcej. Dopiero po założeniu odpowiednio lepiej tłumiącego amora samochód zachowuje się tak jak powinien.  I wiem to na swoim przykładzie bo w Corsie najpierw jezdziłem na samych sportowych springach -60/-40,a po jakimś czasie zainwestowałem w amory do niższego zawieszenia. Od tego czasu samochód jedzie jak przyklejony i całkiem inaczej się kieruje.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2012, 18:52:44 pm wysłana przez LUKI »

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 27, 2012, 19:06:17 pm »

red_p

  • Gość
Samochód po każdym uskoku czy wyboju dostaje efektu "żabki",czyli podskakuje przez nastepne 50m jak nie więcej

To znak tego, że seryjny amor dokonał żywota. Nic ponadto

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 27, 2012, 20:25:50 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Znam sytuacje gdy po złożeniu kompletnego niższego zawieszenia do Avensisa podskakiwał
dopiero kolejna wymiana amorów na jeszcze twardsze pomogła
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 27, 2012, 22:26:16 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Cytat: LUKI w Dzisiaj o 18:43:47

    Samochód po każdym uskoku czy wyboju dostaje efektu "żabki",czyli podskakuje przez nastepne 50m jak nie więcej


To znak tego, że seryjny amor dokonał żywota. Nic ponadto


Tak?? To czemu przed załozeniem niskich sprężyn samochód zachowywał sie normalnie?? 
Mówcie co chcecie,ale każdy inny kto bawi się w obniżanie zawiasu czy tam szykuje samochód do rajdów/wyczynowej jazdy powie to samo co ja,że seryjny amor nie poradzi sobie nigdy z twardsza/sportową sprężyną...

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 27, 2012, 22:44:03 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
że seryjny amor nie poradzi sobie nigdy z twardsza/sportową sprężyną...
racja.

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 28, 2012, 01:19:00 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: LUKI w Dzisiaj o 18:43:47

    Samochód po każdym uskoku czy wyboju dostaje efektu "żabki",czyli podskakuje przez nastepne 50m jak nie więcej


To znak tego, że seryjny amor dokonał żywota. Nic ponadto


Tak?? To czemu przed załozeniem niskich sprężyn samochód zachowywał sie normalnie?? 
Mówcie co chcecie,ale każdy inny kto bawi się w obniżanie zawiasu czy tam szykuje samochód do rajdów/wyczynowej jazdy powie to samo co ja,że seryjny amor nie poradzi sobie nigdy z twardsza/sportową sprężyną...

Weź pod uwagę że możesz mówić do człowieka który nawet nie zauważy problemu ;) Jeżeli dla przykładu ktoś twierdzi, wbrew temu co napisał konstruktor tego auta, że Polonez albo BMW E36 to nadsterowne samochody, to znaczy że nigdy naprawdę szybko nie wszedł takim samochodem w zakręt.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 30, 2012, 20:31:32 pm »

Offline Adam B

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 146
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 81 1500 in progress
Cytat: LUKI w Dzisiaj o 18:43:47

    Samochód po każdym uskoku czy wyboju dostaje efektu "żabki",czyli podskakuje przez nastepne 50m jak nie więcej


To znak tego, że seryjny amor dokonał żywota. Nic ponadto


Tak?? To czemu przed załozeniem niskich sprężyn samochód zachowywał sie normalnie?? 
Mówcie co chcecie,ale każdy inny kto bawi się w obniżanie zawiasu czy tam szykuje samochód do rajdów/wyczynowej jazdy powie to samo co ja,że seryjny amor nie poradzi sobie nigdy z twardsza/sportową sprężyną...



Nie zapomnijcie, że amory do tego maja skrócony skok  co też wpływa na jego prace.

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 07, 2013, 00:08:38 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
a jak fizyznie zalozyc 4 amory w polonezie z tylu?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 07, 2013, 10:08:54 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Dwa jak w "minusie" i dwa skośnie jak w plusie.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 07, 2013, 14:53:38 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
czyli potrzebujesz most z plusa/atu i belkę do mocowania amortyzatorów.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 08, 2013, 00:17:58 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
no to dupa.. bo most niemam z plusa ani atu.. stary zwykly tarczowy most...  hehe ale z drugiej strony  poco mi 4ry jak teraz nema wcale a 80% wychodzi na badaniu... ;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 08, 2013, 07:34:48 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Można sobie przyspawać mocowania.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 08, 2013, 09:01:55 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Tylko ja się pytam po co te 4 amorki jak nie lepiej zastosować normalne dwa tylko markowe z innego auta...

Odp: 4 amortyzatory z tyłu w polonezie
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 08, 2013, 12:57:29 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
sztuka dla sztuki... ale ja taką lubie..;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk