Autor Wątek: spadki napięcia, zakłócenia w radiu, migotanie immo  (Przeczytany 3511 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

spadki napięcia, zakłócenia w radiu, migotanie immo
« dnia: Październik 30, 2012, 20:27:15 pm »

Offline Tomsonz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.4 GTi
Tak więc wymieniłem regulator napięcia, poskładałem, zmierzyłem-> ładowanie ok. Przyjechałem do sklepu po browarka, już nie odpalił, myślałem, że rozrusznik się zawiesił ale zauważyłem że wszystko się mniej  świeci, odpaliłem z pycha i potem było normalnie. Mój problem jest taki że jak włączę radio na postoju to się wyłączy i potem nie odpalę samochod bo nie ma siły pyknąć nawet tak jakby coś nie stykało. Gdy odpale samochód i mam włączone radio, słyszę z tuby zakłócenia, takie buczenie w zależności od obrotów do tak ok 2500. Podczas jazdy miga mi czasami immobiliser, oraz lekko żarzy kontrolka ładowania. Jak wyłączę radio przed wyłączeniem silnika to jest loteria czy potem później odpalę, takie spadki napięcia. Tak więc, nie umiem tego opisać zrozumialej, ale chodzi mi o te spadki napięcia, czemu tak czasem jest, miganie immo, zakłócenia radia i żarzenie się raz słabiej a raz wgl tej kontrolki. Pacjent to caro + gsi z klimą. wszystko zaczęło się po wymianie regulatora, klemy wyczyściłem :) proszę o pomoc, jeśli coś jest niezrozumiale, przepraszam
Polonezów nie do zliczenia, fan i posiadacz srebrnych kombi z roverem.... ( tak było kiedyś )

Aktualnie kiszę sobie GTi  do buczenia w weekendy.

Odp: spadki napięcia, zakłócenia w radiu, migotanie immo
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 30, 2012, 21:32:36 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 470
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
Sprawdź  na początek : klemy, masę, gruby kabel na alternatorze,  te spadki nie biorą się znikąd ;)
Tak marginesem  mierząc ładowanie przykładałeś  miernik do klem czy do bolców akumulatora ? zawsze przykładaj do bolców  wyeliminujesz w ten prosty sposób przeoczenie zaśniedziałych klem ;)
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2012, 21:36:17 pm wysłana przez pigini »
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Odp: spadki napięcia, zakłócenia w radiu, migotanie immo
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 30, 2012, 22:19:54 pm »

Offline Tomsonz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.4 GTi
klemy są nowe :) elektryk mierzył  mi chyba do bolców
Polonezów nie do zliczenia, fan i posiadacz srebrnych kombi z roverem.... ( tak było kiedyś )

Aktualnie kiszę sobie GTi  do buczenia w weekendy.

Odp: spadki napięcia, zakłócenia w radiu, migotanie immo
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 31, 2012, 17:02:53 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 470
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
Sprawdź jeszcze raz ładowanie  bo akumulator się tak sam z siebie nie rozładowuje, może nowy regulator  jakiś trefny trafiłeś i się posypał albo chwilami łapie a chwilami nie.
Miernik w sklepie z 15-20 zł zależnie od rejonu polski,  będziesz miał już na  długo i nie raz Ci się jeszcze przyda mimo że to  "chińska jednorazówka" ;p


Tak marginesem to akumulator już ile ma  lat ?
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Odp: spadki napięcia, zakłócenia w radiu, migotanie immo
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 31, 2012, 17:09:01 pm »

Offline Tomsonz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.4 GTi
akumulator to centra która nawet roku nie ma :)
Polonezów nie do zliczenia, fan i posiadacz srebrnych kombi z roverem.... ( tak było kiedyś )

Aktualnie kiszę sobie GTi  do buczenia w weekendy.

Odp: spadki napięcia, zakłócenia w radiu, migotanie immo
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 31, 2012, 17:11:01 pm »

piciek

  • Gość
Wszystkie masy sa czyste i dobrze przykrecone? Kup sobie smar miedziowy, przeczysc wszystkie glowne styki, przesmaruj i dobrze dokrec.

Odp: spadki napięcia, zakłócenia w radiu, migotanie immo
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 01, 2012, 20:09:22 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Pewno regulator Magneti? ;) Co do zakłóceń to miałeś na altku kondensator dokręcany? Może z nim jest coś nie tak.

Odp: spadki napięcia, zakłócenia w radiu, migotanie immo
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 01, 2012, 21:35:48 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ja bym stawial na aku. centra lubi sie szybko psuc. mialem to samo u siebie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: spadki napięcia, zakłócenia w radiu, migotanie immo
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 01, 2012, 21:56:43 pm »

Offline Tomsonz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.4 GTi
regulator APE, elmota oryginalnego nie znalazłem ( do altka 80A jest inny ) , a akumulator podkradnę tacie z trucka na chwilę i zobacze
Polonezów nie do zliczenia, fan i posiadacz srebrnych kombi z roverem.... ( tak było kiedyś )

Aktualnie kiszę sobie GTi  do buczenia w weekendy.

Odp: spadki napięcia, zakłócenia w radiu, migotanie immo
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 02, 2012, 20:16:41 pm »

Offline Tomsonz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.4 GTi
już chyba wiem co jest przyczyną, niestykanie kabli przy klemie plusowej ale musze to sprawdzić i zobaczyć jak będzie :)
dzięki za wszelką pomoc
edit
już sprawdziłem, przepiąłem, przeczyściłem, jest jeszcze gorzej, obrotomierz skacze, czasem traci zasilanie, jednym słowem straciłem ochotę na ten samochód
« Ostatnia zmiana: Listopad 03, 2012, 11:06:44 am wysłana przez Tomsonz »
Polonezów nie do zliczenia, fan i posiadacz srebrnych kombi z roverem.... ( tak było kiedyś )

Aktualnie kiszę sobie GTi  do buczenia w weekendy.

Odp: spadki napięcia, zakłócenia w radiu, migotanie immo
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 04, 2012, 13:43:04 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Kolega po zapoznaniu się z Twoim problemem napisał :

Weź miernik i sprawdź akumulator. Powinien mieć 12V. Druga osoba niech odpali auto, jak spadnie poniżej 11 V przy odpalaniu to znaczy ze aku do wymiany. Jak odpali to powinno byc na klemach min 13,5 po dodaniu gazu 14,6V, jak będzie inaczej to regulator przepuszcza. Zagrzac silnik, zdjąć pasek klinowy i palic z aku bez alternatora. Jeżeli z aku bedzie smigac znaczy ze nie ma przebicia i winy szukac trzeba w altku/regulatorze. Jezeli dalej było by przebicie (wariowanie) trzeba szukać winy w  instalacji - gdzieś nie styka i gubi mase. Jeżeli instalacja jest ok to pewno jest wadliwy regulator. Wtedy poszukaj odpowiedniego regulatora, a najlepiej skombinuj normalny alternator 70 A i sprawdź, jak bedzie działać to znaczy, że tym twoim magicznym altkiem 80 A (dedykowany do klimy :d) możesz poćwiczyć rzut w dal.  Dwa kable masowe od klemy do karoserii i silnika oraz dwa lub więcej plusowe od alternatora poprzez rozrusznik do klemy plusowej i od klemy do instalacji silnika i kokpitu.
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2012, 13:53:57 pm wysłana przez PutiN|FSO »

Odp: spadki napięcia, zakłócenia w radiu, migotanie immo
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 04, 2012, 13:50:14 pm »

piciek

  • Gość
Weź miernik i sprawdź akumulator. Powinien mieć 12V
12V to ma na naklejce, 12,4-12,8 powinien miec.
Druga osoba niech odpali auto, jak spadnie poniżej 11 V to znaczy ze aku do wymiany.
9V przy rozruszniku to rzecz normalna.
Jak odpali to powinno byc na klemach min 13,5 po dodaniu gazu 14,5V.
bez włączonych odbiorników minimum 14,4, na włączonych odbiornikach minimum 13,7-13,8
Zagrzac silnik, zdjąć pasek klinowy i palic z aku bez alternatora.
chyba lepiej odłaczyć alternator od instalacji zeby sprawdzić czy nie ma przebicia, przy wtryskowcach jest to NIEZALECANE, zwłaszcza przy GSi,


Odp: spadki napięcia, zakłócenia w radiu, migotanie immo
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 04, 2012, 13:52:32 pm »

Offline Tomsonz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.4 GTi
już po problemie :)
przepatrzyłem wszystkie kable, okazało się że kabel przy altku poluzował się, ułożyłem je ładnie, mocno skręciłem i jest cacy :)
przy okazji przekręciłem klemy, wyczyściłem styki :)
dzięki
Polonezów nie do zliczenia, fan i posiadacz srebrnych kombi z roverem.... ( tak było kiedyś )

Aktualnie kiszę sobie GTi  do buczenia w weekendy.

Odp: spadki napięcia, zakłócenia w radiu, migotanie immo
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 04, 2012, 13:54:53 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
No to po kłopocie  ;p

Odp: spadki napięcia, zakłócenia w radiu, migotanie immo
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 04, 2012, 13:57:30 pm »

Offline Tomsonz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.4 GTi
no, Basia śmiga aż miło :)
temat do zamknięcia
Polonezów nie do zliczenia, fan i posiadacz srebrnych kombi z roverem.... ( tak było kiedyś )

Aktualnie kiszę sobie GTi  do buczenia w weekendy.