Autor Wątek: Schemat cewki GSi  (Przeczytany 5500 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Schemat cewki GSi
« dnia: Grudzień 06, 2012, 20:57:52 pm »

Offline timi0709

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6GSi '98, Caro 1.6GLE '95- weteran
Jak w temacie interesuje mnie schemat cewki zapłonowej do GSi, oraz opis pinów, które z niej wychodzą. Dlaczego wychodzi z niej 4-piny?
Polonez Caro Plus 1.6GSi

Odp: Schemat cewki GSi
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 06, 2012, 21:20:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A iB to sterowania ,C to masa ,a D zasilanie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Schemat cewki GSi
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2012, 16:28:48 pm »

Offline timi0709

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6GSi '98, Caro 1.6GLE '95- weteran
Już znalazłem odpowiedź na swoje pytanie.
Podłączałem tak jak mówiłeś KGB, ale nie działała mi cewka. Potem zamieniłem masę ze sterowaniem.
Patrząc na cewkę mając fajki do góry to pin 1 to zasilanie, 2pin to sterowanie masą, a 3 i 4 to kolejno masa cewki A i B. Podłączona cewka w ten sposób dała iskrę
Polonez Caro Plus 1.6GSi

Odp: Schemat cewki GSi
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 08, 2012, 13:53:22 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
To co napisał KGB napewno jest poprawnie.
@timi piny A i B nawet nie są fizycznie połączone z cewkami. Zresztą nie możesz mieć jednego sterowania, bo w GSI iskrę masz parami na 2 cylindry.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Schemat cewki GSi
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 08, 2012, 15:00:14 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
A i B to wejścia sterowników cewek. Tam jest układ ograniczający prąd cewek i czas działania. Często się zdarzały jego awarie w lanosach. Wtedy iskra była ale w złych miejscach i walił np w dolot albo w wydech.

Odp: Schemat cewki GSi
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 08, 2012, 20:37:49 pm »

Offline timi0709

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6GSi '98, Caro 1.6GLE '95- weteran
Sterowałem cewką poza samochodem tak jak napisał KGB ale niestety cewka nie zadziałała, dopiero jak podłączyłem tak jak wyżej napisałem, to cewka zaczeła normalnie pracować. W innym podłączeniu nie działała. Sam nie wiem dlaczego tak jest, bo przecież powinno zadziałać tak jak piszecie bo skoro są 2 cewki to i 2 sterowania są, ale to mi tak nie działa, mówię o warunkach poza samochodem, bo w samochodzie cewka chodzi, ale jakoś kulawo być może dlatego że to nie oryginał.
Polonez Caro Plus 1.6GSi

Odp: Schemat cewki GSi
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 16, 2012, 18:19:05 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 604
    • Coupé Plus
przepraszam że wtrącę się do tematu ale zastanawia mnie schemat cewki(dostępny w ostatnim wydaniu trzeciaka)
wynika z niego że impulsem sterującym jest + podłączony do bazy tranzystora sterującego, a więc o jakim napięciu? 5v?
do emitera podłączona jest masa, do kolektora uzwojenie cewki pierwotnej, tranzystory są typu npn

Odp: Schemat cewki GSi
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 01, 2013, 15:24:34 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 604
    • Coupé Plus

Odp: Schemat cewki GSi
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 01, 2013, 22:34:44 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Pytanie tylko, czy schemat prawidłowy. Nie powinien być tam tyrystor zamiast tranzystora?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Schemat cewki GSi
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 02, 2013, 00:16:09 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
Nie powinien być tam tyrysto
Nie stosuje się już takich rozwiązań. Są specjalne tranzystory do sterowania obciążeń indukcyjnych. BJT MOSFET albo IGBT