Autor Wątek: Podniesienie zawieszenia  (Przeczytany 10181 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Podniesienie zawieszenia
« dnia: Grudzień 07, 2012, 19:11:35 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Witam Panowie
Wiem,że to może być głupie,bo raczej panuje moda na obniżanie,ale strasznie mi sie spodobał mój poldek jak stal wysoko jak był jeszcze bez silnika. Jaki byłby najmniej kosztowny sposób żeby go delikatnie podnieść w górę?bo zastanawiam się nad sprężynami z diesla tylko bez ucinania zwojów.Tylko czy to nie będzie za twarde?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2012, 19:14:36 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Na przód daj sprężyny z Trucka diesela, a na tył 3 pióra nieklepane i masz wersję off-road :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2012, 19:17:15 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
No właśnie jak był bez silnika to wyglądał tak off-roadowo  :)
Ale do analoga mu jeszcze brakuje :d
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 07, 2012, 19:25:35 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
fabryczna sprężyna jest bardziej miękka niż cięta.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 07, 2012, 19:58:20 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
fabryczna sprężyna jest bardziej miękka niż cięta.
Ale słyszałem że sprężyny z diesla są ogólnie twardsze od zwykłych w ohv więc po założeniu tego do mnie autko stałoby wyżej bo silnik ohv jest troszkę lżejszy.Dobrze myślę? bo z zawieszeniem w polonezach jeszcze nie miałem styczności ;p
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 07, 2012, 20:00:55 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Ale słyszałem że sprężyny z diesla są ogólnie twardsze od zwykłych w ohv więc po założeniu tego do mnie autko stałoby wyżej bo silnik ohv jest troszkę lżejszy.Dobrze myślę?
dobrze.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 07, 2012, 21:23:27 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
I jeszcze załóż koła od trucka 14C nie obniżane. Zyskasz jeszcze ze 3 - 4 cm
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 07, 2012, 21:56:39 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
będzie wyglądać wysoko ale właściwości terenowych żadnych hehe :)
Sprężyny zakładaj od diesela będzie dobrze ja tak miałem i było wysoko

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 07, 2012, 22:13:57 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Ale słyszałem że sprężyny z diesla są ogólnie twardsze od zwykłych w ohv

Są twardsze bo silnik diesla jest cięższy :) Taka ciekawostka.

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 07, 2012, 22:55:05 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
będzie wyglądać wysoko ale właściwości terenowych żadnych hehe :)
Sprężyny zakładaj od diesela będzie dobrze ja tak miałem i było wysoko
Nie spodziewam się właściwości terenowych,poprostu widok podniesionego poloneza mnie tak strasznie urzekł :)
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 07, 2012, 23:30:13 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Więc sprężyny truck dieslen na przód, z tyłu trzecie pióro i będzie ok

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 07, 2012, 23:49:44 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Właściwości terenowe zależy czego kto oczekuje.
Pokonywanie krawężników i wielu nierówności nieosiągalne dla większości współczesnych aut dla takiego poloneza stają się niezauważalne...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 08, 2012, 02:24:53 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
będzie wyglądać wysoko ale właściwości terenowych żadnych hehe :)

Jak to nie :P Przód będzie wyżej czyli nie zaryje już w ziemie sankami, wydechu nie urwie itp. Jedynie most zostanie na podobnej wysokości ale dając np felgę 14" i do tego oponę wyższą zyska się prześwit. Dodając jeszcze jakieś sensowne opony to już mamy fajne auto na wyprawy. W mojej dawnej pracy było takie atu podniesione i dawało sobie radę znakomicie w terenie w którym większość aut by utknęła.

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 08, 2012, 11:23:53 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja u siebie dluuugo mialem sprezyny z diesla traka nie ciete i z tylu pioro ze stara... do tego kola 195/65/15 - na krawezniki idealne;) prowadzil tez sie callkiem fajnie... teraz sciolem dwa zwoje z przodu i kolumienki z tylu opony 185 ale chya prog i tak jest wyzj niz w seri albo porowywalnie.. natomiast kolo fajnie wypelnia nadkole.. niema efektu kozy ;)

dyfer zaspawac i gdzies tam wjedziesz;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2012, 11:27:27 am wysłana przez Zuczek »
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 09, 2012, 22:37:33 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Możesz dać gumowe podkładki pod sprężyny które masz to trochę utwardzi i podniesie Ci przód, ew, można jeszcze wkręcić gumy w sprężyny, ale to bardzo utwardza zawieszenie i skraca skok.
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 10, 2012, 09:09:08 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Tak a propos właściwości terenowych, to w FSO został swojego czasu opracowany "uterenowiony" 125p dla wojska. Miał podwyższone przednie i tylne zawieszenie, oraz koła 15 cali (nie chodzi mi o prototyp 4x4 kombi). Wbrew pozorom takim samochodem można wjechać w naprawdę sporo miejsc. Jak ktoś ma wątpliwości, to niech sobie popatrzy po jakim terenie jeździły stare samochody.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 10, 2012, 09:26:31 am »

piciek

  • Gość
ja mam podniesiony tył, przód seria-troche teraz podwyższony przez lżejszy silnik, koła 14/65/185. Jeśli chodzi o offroad, nie zahaczyłem jeszcze niczym. nie zauważyłem nieprzyjemności z powodu wyższego zawieszenia, może dlatego, że jezdze spokojnie, bez latania bokami etc

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 10, 2012, 10:47:31 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
to niech sobie popatrzy po jakim terenie jeździły stare samochody.

alez oczywiscie.. mam porownaniedo mercedesa.. nim to ja sie odrazu zakopie nawet jak lekko na trawe czasem zjade o blocie mozna juz calkowicie zapomniec.... a polonezem? w tym samym miejsu wjezdzam nawet niemysląc o mozliwosci zakopania sie.. to samo zima na osniezonej drodze.. pierwszemu dupa ucieka ( mimo systemow) a wpolonezie jade.. juz nie wspomne o syrenie kora zeszlej zimy jako jedyna dala rade wyjechac u mnie z podworka - jaies 50 mettrow po 30 cm sniegu mimo ze aurat ona siedzi dosc nisko. jeszcze moge porownac punto jedynke  (ktore tez wypada dosc dobrze jesli chodzi o "teren" - (przejechal najprostrza trase ofroudową oraz kilka lesnych sciezek "pocignikowych")  acha mialem jeszcze compakta bmw.... podobne zachowanie jak merc - z tym ze byla krotsza to niebylo tak czuc..
polonez jakby zalozyc mu spore kola i podniesc zawias oraz zaspawac dyfer mysle ze by sobie jako tako radzil... napewno nie gorzej niz przerozne pikupy Hamerykanskie
« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2012, 10:50:19 am wysłana przez Zuczek »
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 11, 2012, 21:41:33 pm »

Offline MroziuFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłośnik Polonezów
    • Polski \F\I\A\T\ 125p 1500
naprawde jest sens podwyższać poloneza, który fabrycznie i tak jest straszną kozą? ;) no cóż kwestia gustu :)
jest: Mr 78' 1979 Polski Fiat 125p 1500
był: MR 91' 1993 FSO Polonez Caro 1.6 GLE "wąski"
był: MR 97' 1997 DAEWOO-FSO Polonez Caro PLUS 1.4 GTI
był: MR 93' 1995 FSO Polonez Caro 1.6 GLI

Odp: Podniesienie zawieszenia
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 11, 2012, 21:52:51 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
naprawde jest sens podwyższać poloneza, który fabrycznie i tak jest straszną kozą? ;) no cóż kwestia gustu :)
Ja nie mam zamiaru osiągnąć jakiś właściwości terenowych,tylko chce żeby poldek stał troszke wyżej ;)
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.