Autor Wątek: PAROWNIK ZAMARZA  (Przeczytany 12338 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

PAROWNIK ZAMARZA
« dnia: Grudzień 19, 2004, 22:59:30 pm »

m_siwy

  • Gość
Ludziska parownik mi zamarza, pokrywa sie lodem co jest grane tak samo sie dzieje z zaworami do ustawiania dawki powietrza i gazu HELP

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 19, 2004, 23:01:56 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
a masz pełny stan płynu w chłodnicy ??? jak masz mało to może być przyczyn?
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 20, 2004, 01:25:38 am »

kowal

  • Gość
jak plynu ok to zapowietrzony uklad lub padnieta uszczelka pod glowica

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 20, 2004, 02:11:25 am »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
albo poprostu jak się na gazie auto odpala w mróż to wytwarza się podci?nienie wysokie w reduktorze i zachodzi on szronem (miałem tak? sytuację 20 min temu i musiałem auto na lince odpalać znów , bo zapalił mi i zgasł niechc?cy i już zapalić nie chciał, musiałem kumpla o 1:30 w nocy budzić na POMOC )
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 20, 2004, 07:48:24 am »

Buickers

  • Gość
ja miałem taki sam problem ale zrobiłem jedn? rzecz zasłoniłem chłodnice dektówa zeby powietrze z zewnatrz niedostałao sie do silnika i zarazem nie chlodziło zbytnio płynu auito trzyma 95 stopni i parownik jest ciepły !! <parownik mam odpoietrzony >

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 20, 2004, 08:43:53 am »

Tomala#1829

  • Gość
jak tak się dzieje to trzeba lecieć do domku znale?ć duuuż? bulte nalać do niej gor?cej wody wrócić do bolida zdj?ć w?ż doprowadzaj?cy gaz do slnika i powoli polewać reduktor, trochę się podgrzeje na tyle zeby gaz spokojnie sobie odparował i powinien chodzic, przy niskich a raczej ujemnych temp. jak gaz jeszcze jest kiepskiej jako?ci to słabo odparowóje i tak sie dzieje, wiem bo sprawdziłem tak na swoim

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 20, 2004, 09:53:10 am »

XDX#1825

  • Gość
Mi gdzies ubywa plynu chlodniczego.. i czasami sie zapowietrza.. a to przy nagrzewnicy.. i nie ma ogrzewania.. a to przy reduktorze i zamarza.. dolej plyny i odpowietrz uklad .. na 100 % pomoze

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 24, 2005, 11:26:27 am »

nowy

  • Gość
ja tak zrobiłem wymieniłem uszczelke pod głowica  płyny wszystko ok przel?cze na gaz i auto staje  bo wszystko zamarza w moim poldku pomoze mi ktos

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 24, 2005, 12:04:51 pm »

mariuszm

  • Gość
czesc jestem tu nowy  moze mi ktos pomoze z moim problemem
ja tak zrobiłem wymieniłem uszczelke pod głowica płyny wszystko ok przel?cze na gaz i auto staje bo wszystko zamarza w moim poldku pomoze mi ktos

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 24, 2005, 20:32:45 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Cytat: "Tomala#1829"
jak tak się dzieje to trzeba lecieć do domku znale?ć duuuż? bulte nalać do niej gor?cej wody wrócić do bolida zdj?ć w?ż doprowadzaj?cy gaz do slnika i powoli polewać reduktor, trochę się podgrzeje na tyle zeby gaz spokojnie sobie odparował i powinien chodzic, przy niskich a raczej ujemnych temp. jak gaz jeszcze jest kiepskiej jako?ci to słabo odparowóje i tak sie dzieje, wiem bo sprawdziłem tak na swoim


Takie zastosowianie podgrzewania reduktora stosowałem w DF-ie , niestety w poldku juz nie działa , mogę lać tak z 10 min  gor?c? wod? on i tak nie zapali (próbowałem juz nie jedem raz , farelk? podgrzewałem parownik i tez nic z tego zwykle jest .
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 25, 2005, 10:56:19 am »

kan

  • Gość
Pewnie masz układ zapowietrzony albo za mało płynu w układzie. Normalnie powinien się sam odpowietrzać ale czasami "gazofcy" tak montuj? parownik ze trzeba dodatkowo odpowietrzać . Na grzej trochę autko i popu?c górny przewód doprowadzaj?cy płyn do parownika i poczekaj aż wyleci powitrze i zacznie ciec płyn a następnie zakręć. Przy tej operacji otwórz też zawór do nagrzewnicy i sprawd? czy Ci się otwiera.

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 26, 2005, 16:34:16 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Panowie jesli macie problem z marznacym parownikiem i slabym ogrzewaniem przez to (dzieje sie tak poniewaz wpinamy sie trójnikami w weze od nagrzewnicy czym czasem powodujemuy znaczne zmniejszenie obiegu poprzez nagrzewnicwe)podlaczcie sobie parownik jako przelot zeby po prostu stanowil przeplyw to zapobiega zamarznieciu  i przywraca ogrzewanie no i nie trzeba odpowietrzac ukladu.Do tego mozna wykorzystac oryginalne zlaczki z CC do nagrzewnicy po to aby polaczuc z powrotem przeciete weze po zlikwidowaniu trójnika
  • Jef
  • Czaku

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 27, 2005, 21:20:55 pm »

powgreg#1843

  • Gość
A nie lepiej podł?czyć pod ogrzewanie kolektora ss?cego mniejszy tłok węzy pod mask? a ogrzewanie zostawiamy oryginał bo parownik nie do?ć że dławi przepływ to jeszcze pobiera dodatkowo ciepło.
Otwartego (z korkiem w chłodnicy) układu chłodzenia w polonezie się nie odpowietrza to samo dotyczy reduktora a ten musi być zamontowany poniżej odpływu z korka w chłonicy
(parownik może mieć obudowę wyżej ale komora wodna musi być poniżej tego poziomu),
wtedy bedzie się sam odpowietrzał jest to o tyle istotne że w polonezie mamy układ z minimalnym nadci?nieniem (zawór w korku chłodnicy) i przy stygnięciu zaci?ga on płyn ze zbiornika wyrównawczego jeżeli bed?  jakie? drobne nieszczelno?ci na wężach to sie może zapowietrzać.

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 29, 2005, 18:33:29 pm »

Andreas#1822

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Ludziska parownik mi zamarza, pokrywa sie lodem co jest grane tak samo sie dzieje z zaworami do ustawiania dawki powietrza i gazu HELP


Ja tak miałem gdy "uszczelniłem" chłodnicę - płynu było po korek, silnik się przegrzewał a paronik zamarzał. Wyrzuciłem chłodnicę - okazało się że płynu w układzie miałem 3,5 litra!!!!!!!! i zamontowałem "nową" ze szrotu :)
Odtąd nie mam zarażarki pod maską :)

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 30, 2005, 09:31:05 am »

gifek

  • Gość
sposób na odpowietrzenie paronika:
potrzebne s? 2 osoby, jedna odkręca koreczek od chłodnicy a druga osoba ?ci?ga ten wężyk z paronika którym dochodzi płyn. osoba pierwsza wkłada dziób do tego otworu(wlew płynu chłodniczego - ew wody) i dmucha co sił w płucach, a druga osoba patrzy kiedy powietrze wyleci i zaczie sie lać pły(woda) i wtedy szybkim ruchem nakłada na paronik i ZROBIONE:) pozdrawiam wszystkich dmuchaj?cych do chłodnicy :D:D :lol:

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 30, 2005, 13:22:00 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
gifek, a nie lepiej samemu poczekac az poziom wody sie wyrówna???znacznie latwiejsze i nie ma slodko-gorzkiego posmaku w ustach ;)
  • Jef
  • Czaku

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 24, 2005, 13:23:00 pm »

jarek

  • Gość
Jak parownik zamar?nie to można na niego położyć reklamówkę z gor?c? wod? , mi pomogło. Mam jeszcze pytanie - strzela mi w kolektorze lub w ga?niku jak daję więcej gazu(wciskam pedał gazu) jak to zlikwidować?

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 24, 2005, 16:24:30 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
zrobic do porzadku układ zapłonowy...było mnustwo razy...poszukaj dokałdniej.sztywny#1820, a orientacyjnuie spytam ile u Ciebie kosztuje pełne wyswietlenie na Ahille??
  • Jef
  • Czaku

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 25, 2005, 05:18:28 am »

Abadon

  • Gość
Mam taki problem jak opisal Beniamin_r - tylko cos mi sie w opisie nie zgadza - przeciez skosna rurka to powrot... prawda? Plyn wyplywa z kolektora....
Ale fakt faktem - jak zamkniesz powrot, to nie ma jak wyplywac....

Mam prosbe (bo nie otwieralem tego) do Sztywnego - skoro robisz to "zawodowo", to moglbys moze zrobic jakis pogladowy szkic z opisem?

PAROWNIK ZAMARZA
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 14, 2005, 19:57:12 pm »

Piotr

  • Gość
Jak parownik jest podł?czony do węża, który idzie na kolektor boczn? odnog? z rurki metalowej po prawej stronie silnika to po paru latach użytkowania zmniejsza się przekrój rurki i nie ma przepływu przez parownik. Wymieniłem takow? rurkę w GLI na rurkę z GSI tylko now? ... i palę zim? bez problemów.
Pozdraiwam
Piotr