Autor Wątek: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.  (Przeczytany 11642 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« dnia: Styczeń 06, 2013, 23:16:51 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Mam dwa polonezy jeden dawca na szeroki zawias a biorca na wąski. I mam takie pytania?     1. Czy wszystko pasuje plug&play gdy przełoże każdy element zawieszenia i mocowania?               2. Czy po przełożeniu kompletnego zawiasu z jednej budy do drugiej trzeba od nowa kąty regulować nawet gdy z zawieszeniem przełoże wszystkie podkładki regulacyjne i drążki reakcyjne w to samo miejsce dociągnę?
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2013, 23:21:15 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Mocowania wahaczy górnych trzeba przespawać żeby to pasowało. A potem musisz ustawić wszystkie możliwe kąty zawieszenia ;)

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2013, 23:47:21 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
O ile komuś nie przeszkadza negatyw z przodu to można dolną belke zawieszenia przełożyć, albo dolne wachacze ale do jazdy na co dzień to chyba nie jest najlepsze rozwiązanie, no chyba  że się ma spory zapas opon na wymiane...musiałby się tu wypowiedzieć forumowicz FaZi - zdjęcie jego polda widziałem z takim zawiasem, na zlocie nie pamiętam jaki już zawias miał założony
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2013, 08:53:54 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Na dobrą sprawę wystarczy wymienić- belkę, staba, "miski" górnych wahaczy oraz przespawać ich przednie mocowanie. Drążki reakcyjne też są trochę dłuższe, ale można je wykorzystać, bo regulacji starcza. Reszta jest taka sama.
No i oczywiście układ kierowniczy-albo dać długi łacznik końcówek, albo wymienić długie końcówki.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2013, 08:56:25 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
A jak wygląda sprawa w drugą stronę czyli z szerokiego zawiasu na wąski?

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2013, 08:59:55 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Tak samo, tyle, że spawać nie trzeba, bo otwór na mocowanie "wąskie" górnego wahacza jest w każdym.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2013, 09:48:58 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Czyli by zrobić negatyw bez przerabiania otworów w belce (tak jak fazi robił) wystarczy zmienić górny wahacz? Bo jaka różnica w długości jest?

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 07, 2013, 10:54:49 am »

myambo

  • Gość
Wahacze są takie same, inne są "miski" i sposób ich mocowania.

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 07, 2013, 11:01:53 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Czyli by zrobić negatyw bez przerabiania otworów w belce (tak jak fazi robił) wystarczy zmienić górny wahacz? Bo jaka różnica w długości jest?
Negatyw do normalnej jazdy zrobisz samymi podkładkami pod mocowaniem górnego wahacza. Wiercenie nowej dziury na dole w belce czy zmiana mocowania górnego wahacza to już za duży negatyw.

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2013, 11:33:59 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Wahacze są takie same, inne są "miski" i sposób ich mocowania.
Czyli gniazda sprężyny??
Negatyw do normalnej jazdy zrobisz samymi podkładkami pod mocowaniem górnego wahacza.
To żaden negatyw....

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 07, 2013, 11:39:23 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Czyli gniazda sprężyny??

nie sprężyn, tylko "łódek" wahaczy.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 07, 2013, 11:41:30 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
nie sprężyn, tylko "łódek" wahaczy.
Czyli...?

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 07, 2013, 11:44:49 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Negatyw do normalnej jazdy zrobisz samymi podkładkami pod mocowaniem górnego wahacza.
To żaden negatyw....

No pewnie żaden negatyw. Lepiej odrazu dowalić 6 stopni i stracić dużo na drodze hamowania ;]

Znowu zaczynasz myśleć jak popsuć auto. Teoretuzyjesz czy naprawdę chcesz taki negatyw robić z przodu co będzie śmiesznie wyglądało z porównaniu z tyłem.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2013, 11:46:35 am wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 07, 2013, 11:46:45 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
to ta część, którą przykręca się wahacz do budy. przypomina miskę, za spręzyną.

temat był poruszany, trzeba poszukać.
negatyw zrobiony w ten sposób (dół szeroki, góra wąska) będzie za duży. Lepiej, jeśli regulacji nie starcza przesunąć otwory dolnych wahaczy w belce
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 07, 2013, 11:52:32 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
to ta część, którą przykręca się wahacz do budy. przypomina miskę, za spręzyną.
Dzięki ;)
temat był poruszany, trzeba poszukać.
O negatywie wiem poszukam;)
Znowu zaczynasz myśleć jak popsuć auto.
A kiedy niby zrobiłem taką modyfikacje że popsułem auto...?

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 23, 2013, 00:10:01 am »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Pytanie praktyczne: pamiętam że ktoś jeździł na przełożonym szerokim zawieszeniu z przednim mocowaniem górnego wahacza zostawionym w pierwotnym miejscu. Można tak zrobić, czy wychodzi coś niespodziewanego?
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 23, 2013, 00:43:03 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
coś mi się kojarzy, że chyba Hemi tak miał.
teoretycznie przy takiej przeróbce, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy pownien się bardzo zmniejszyć.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 23, 2013, 19:18:39 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Ja tak mam i nie odczułem żadnych negatywnych skutków
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 23, 2013, 23:42:43 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Ja tak mam i nie odczułem żadnych negatywnych skutków

O to mi właśnie chodziło :D Dzięki.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 26, 2013, 06:25:57 am »

Offline kuba9449

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
Tak wygląda negatyw przy szerokim zawiasie i wąskim mocowaniu górnego wahacza: