Autor Wątek: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.  (Przeczytany 11643 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 26, 2013, 10:43:29 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
w 2.7 tak zrobilem , tak to wyglada.

polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 29, 2013, 19:16:16 pm »

gawri

  • Gość
A ma może ktoś zdjęcie jak wygląda przednie mocowanie górnego wachacza przed i po przespawaniu? <mysli>

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 30, 2013, 10:30:15 am »

Offline Artur91

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 91' Gli & Caro+ Gli
Tu można znaleźć trochę info i zdjęć : http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=24095.0

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 30, 2013, 11:03:10 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Tak wygląda negatyw przy szerokim zawiasie i wąskim mocowaniu górnego wahacza:
A ma ktoś jakieś foto co dokładnie trzeba zmienić by mieć taki efekt negatywu? co kupić? Mam szeroki zawias

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 30, 2013, 12:17:43 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
myszaradom: w temacie http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=24095.0 znajdziesz to co Ciebie powinno zainteresować.

BTW. temat się dubluje praktycznie z tamtym.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 30, 2013, 15:41:35 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Tak wygląda negatyw przy szerokim zawiasie i wąskim mocowaniu górnego wahacza:
A ma ktoś jakieś foto co dokładnie trzeba zmienić by mieć taki efekt negatywu? co kupić? Mam szeroki zawias
ktoś tu pisał niedawno. w szerokim zawieszeniu masz też przednie mocowanie górnego wahacza jak w wąskim, do tego potrzebujesz tylne mocowanie (łódeczkę) z wąskiego, bo jest inne.
tu co nieco widać: http://img2.imageshack.us/img2/3231/s1052585.jpg
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 30, 2013, 20:19:56 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Czyli ja nic nie muszę przespawać, tylko dorwać górny wahacz z łódeczką itp?

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 30, 2013, 20:39:24 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
w teorii tak, praktycznie tego nie robiłem. :P
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 30, 2013, 20:40:38 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
zostaje dorwać tylko wahacze i "łódki" hehe

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 30, 2013, 20:41:23 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Tylko łódeczka Ci potrzebna, wahacz zostawiasz swój
« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2013, 21:23:36 pm wysłana przez Brysiek#1957 »
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 30, 2013, 20:45:18 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
o to jeszcze lepiej, jak by ktoś miał na zbyciu to PW

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 03, 2013, 16:15:17 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
A ma może ktoś zdjęcie jak wygląda przednie mocowanie górnego wachacza przed i po przespawaniu? <mysli>
Heheh już 3 raz odpowiadam na taki sam temat - sprawdź czy wyszukiwarka działa bo zaczynam się zastanawiać co mogło być w kwestii tego tematu pominięte :)

najbardziej odpowiedzialnym zadaniem jest przespawanie mocowania górnego wahacza. dlatego nie zmieniam wąskiego przodu, nie bardzo wierzę w takie dospawywane elementy.

awaryjne można w tej podstawie tego mocowania przewiercić otwór i dodatkowo oprócz spawania skręcić  śruba w starym otworze

ja to zaprojektowałem takie "ucho" (mocowanie)





i już



Nie ma szans żeby to puściło  ]:->
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 03, 2013, 16:34:16 pm »

gawri

  • Gość
No i o taką odpowiedź mi chodziło <ok> dzięki :d

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 03, 2013, 18:12:11 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
El-Portero2 przy Twoim rozwiązaniu cały wahacz jest cofnięty do tyłu (o grubość blachy), zgadza się? Jak to się ma do geometrii? Odległość między starym otworem a nowym to 30 mm?
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 03, 2013, 23:08:42 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
El-Portero2 przy Twoim rozwiązaniu cały wahacz jest cofnięty do tyłu (o grubość blachy), zgadza się? Jak to się ma do geometrii? Odległość między starym otworem a nowym to 30 mm?

Ta blacha z której zrobiłem to mocowanie była grubości 2 podkładek jakie tam była(1) zastosowana przy montażu fabrycznego mocowania tego wahacza, podkładkę wywaliłem więc blacha tego mojego mocowania ją zastąpiła i geometria jest ok. Po za tym jak zwrócisz uwagę na ten element budy (do której jest montowane to mocowanie to odkryjesz, że nie jest kąt prosty tylko uchylony pod minimalnym kątem w kierunku przodu nadwozia więc na początku miałem obawy, że wahacz będzie przesunięty w przód niż cofnięty- ale okazało się, że tak jest dobrze. Co do odległości między otworami to nie chcę Cię wprowadzić w błąd już nie pamiętam dokładnie ale można to łatwo pomierzyć jeśli masz możliwość wglądu do szerokiego Caro.
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 03, 2013, 23:51:02 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
OK. Wszystko jasne. Wg. mnie jest to całkiem niezły pomysł w stosunku do wydzierania starego mocowania i wspawywania artystycznie nowego. <ok>
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 06, 2013, 20:00:11 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Przy zastosowaniu łódek z wąskiego zawieszenia, oraz przekręceniu mocowania wachacza w miejsce wąskiego wyjdzie ci ponad 8st. negatywu.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Przekładka zawieszenia przód z wąskiego na szerokie.
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 16, 2013, 14:46:50 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
wyszperałem u siebie jeszcze jakieś foto do tego tematu - dorzucam dla oka  :-)

łódka z wąskiego


łódka z szerokiego
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER