Autor Wątek: Problem z wbiciem drugiego biegu  (Przeczytany 5611 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Problem z wbiciem drugiego biegu
« dnia: Styczeń 14, 2013, 14:56:31 pm »

Offline Tracer

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro +
Witam,

Otóż od pewnego czasu mam problem z włączaniem dwójki , wszystkie inne biegi wchodzą w porządku.
Od wczorej problemy te powiększyły się i na skrzyżowaniach słychać aby zgrzyt w skrzyni  ;-|

Odp: Problem z wbiciem drugiego biegu
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 14, 2013, 15:08:22 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
synchronizator się skończył.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Problem z wbiciem drugiego biegu
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 14, 2013, 15:20:45 pm »

Offline Tracer

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro +
To kosztuje około 8-20zł ? To tylko jedną sztuke tego musiałbym kupić czy jak ? No i ile mechanik około by wziął za wymianę tego.

Odp: Problem z wbiciem drugiego biegu
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 14, 2013, 15:28:05 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
No i ile mechanik około by wziął za wymianę tego.
więcej niż będzie kosztować druga skrzynia i jej wymiana.
kup drugą.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Problem z wbiciem drugiego biegu
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 14, 2013, 19:11:37 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
jeździj z taką:) ja tak już jeżdżę drugi rok i nic się nie dzieje ze skrzynią, wystarczy się nauczyć wrzucać dwójkę żeby bez zgrytu wchodziła :) np. poprzez przegazówkę przy redukcji :)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Problem z wbiciem drugiego biegu
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 14, 2013, 20:14:48 pm »

Offline Tracer

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro +
Ło mówisz że dodanie gazu przy redukcji pomoże w zarzucaniu dwójki ?  <co>

Odp: Problem z wbiciem drugiego biegu
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 14, 2013, 20:17:03 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Pomoże, ja mam 3 skrzynie i w każdej dwójka ze zgrzytem wchodzi. Trzeba się przyzwyczaić, że jak chcesz wyprzedzić kogoś przy 35km/h a masz III bieg, redukcja zgrzyt i poszedł :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Problem z wbiciem drugiego biegu
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 14, 2013, 20:19:08 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wywal skrzynię.
Przechodziłem ten problem dwa razy.
Za pierwszym razem koszty przerosły... za drugim.. nawet się nie zastanawiałem.
Skrzynia na kawałki i "nazłom"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Problem z wbiciem drugiego biegu
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 14, 2013, 20:39:47 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
Ło mówisz że dodanie gazu przy redukcji pomoże w zarzucaniu dwójki ?
należy gdy rozsypie ci się synchronizator należy jeździć jak bez czyli przy redukcji należy wyrzucić na luz puścić sprzęglo, przegazować, i wrzucić niższy bieg ;) nauka jazdy na ciągniku nie idzie w las :P
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Problem z wbiciem drugiego biegu
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 14, 2013, 20:42:12 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Czyli na tak zwane dwa sprzęgła. Podobnie u mnie w Roverze, kiedyś dopadnę zdrową skrzynię. :P

Odp: Problem z wbiciem drugiego biegu
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 14, 2013, 20:44:41 pm »

Offline Tracer

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro +
@P!iotrek

Jutro jak będę jechał do szkoły spróbuje tej metody. ;)

a jeszcze jak myślicie może wymiana oleju w skrzyni by też mogła coś pomóc  , jeślij tak to czy tylko w małym stopniu ?  <mysli>

Odp: Problem z wbiciem drugiego biegu
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 14, 2013, 20:47:30 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
Czyli na tak zwane dwa sprzęgła.
jak zwał tak zwał wiadomo o co chodzi :P
 
a jeszcze jak myślicie może wymiana oleju w skrzyni by też mogła coś pomóc  , jeślij tak to czy tylko w małym stopniu ?  <mysli>
małe są szanse, że to pomoże, bo u mnie przy wymianie sprzęgła kazałem mechanikowi olej zmienić w skrzyni, a on mówi że na nic to nie pomoże i że olej ma swój kolor i jest go tyle ile powinno tam być :)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Problem z wbiciem drugiego biegu
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 14, 2013, 20:49:54 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Ani trochę.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Problem z wbiciem drugiego biegu
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 14, 2013, 21:03:42 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
redukcja zgrzyt i poszedł :)

Dokładnie tak :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Problem z wbiciem drugiego biegu
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 14, 2013, 21:24:51 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
olej nie pomoze, mialem to samo, skrzynia poszla na zlom :P w sumie to nawet 3'tke mialem zajechana :D
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Problem z wbiciem drugiego biegu
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 14, 2013, 23:50:13 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
redukcja zgrzyt i poszedł :)

Dokładnie tak :)
kumple się śmieją że mam nie synchronizowaną dwójkę ja w kłowej skrzyni :D
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Problem z wbiciem drugiego biegu
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 14, 2013, 23:57:50 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Olej może pomóc, jak się go więcej wleje. Mi w dieslu przynajmniej pomógł. Wymiana na full syntetyk, zalane 2,5l i chodzi miodnie już rok. Nie było tragedi, czasem tylko zgrzytnęła 2 lub 3.
tak czy siak warto podczas jazdy dopasowywać obroty do biegu który się będzie wrzucać, zawsze skrzynie lżej, a pasażerom mniej szarpnięć :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r