Autor Wątek: Wentylator chłodnicy - parametry.  (Przeczytany 3721 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6731
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wentylator chłodnicy - parametry.
« dnia: Styczeń 21, 2013, 11:10:57 am »
Jak w tytule, moze komuś wpadło w oko albo przypadkiem wie coś na temat wentylatorów chłodnicy polonezowskiej. Interesowałoby mnie jaką moc i obroty max posiada silnik i jaką ma wydajność przepompowywanego powietrza cały wiatrak.

Mile widziane info dla standardowego (jak w OHV)  i płaskiego (roverkowy) silnika.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1063
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Odp: Wentylator chłodnicy - parametry.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 21, 2013, 11:14:37 am »
OHV
2300 obr/min
80 W
12 A
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2013, 11:31:51 am wysłana przez Maxiu »
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Online Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6731
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Wentylator chłodnicy - parametry.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2013, 12:26:16 pm »
A jakiś opis do wykresu bo nie bardzo kojarzę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3369
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V | FSO Polonez Caro+ 1.8 16V
Odp: Wentylator chłodnicy - parametry.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2013, 13:01:02 pm »
Bocian, na wykresie są naniesione krzywe sprawności urządzenia (η) , natężenia prądu (I), mocy (P), i obrotów (n) w funkcji wytwarzanego momentu obrotowego.
Przy prostym zaokrągleniu 1kg*cm = 1x(9.81N)x(0.01m) = 0,098Nm.

  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc; "ŁOŁO" 745; A 1,8 k4f; YP250; V50 1.8
Są: C+ 18K4F; C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka"; N126N

Online Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6731
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Wentylator chłodnicy - parametry.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2013, 13:18:38 pm »
natężenia prądu (I), mocy (P), i obrotów (n)
To wiedziałem
sprawności urządzenia (η)
tego się domyślałem
wytwarzanego momentu obrotowego.
A tego mi brakowało.

O wydajności śmigłą nic nie wiemy ;)...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1343
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Odp: Wentylator chłodnicy - parametry.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 22, 2017, 12:37:56 pm »
Nie będę zakładać nowego tematu.

Mam pytanie wentylator chłodnicy powinien zasysać powietrze do środka komory silnika czy dmuchać na zewnątrz. Mój wali na zewnątrz.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2367
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Wentylator chłodnicy - parametry.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 22, 2017, 12:42:09 pm »
To masz źle, musi walić do komory.

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1343
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Odp: Wentylator chłodnicy - parametry.
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 22, 2017, 12:56:20 pm »
Czyli trzeba będzie sprawdzić kable w wtyczce.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12038
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Wentylator chłodnicy - parametry.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 22, 2017, 15:36:29 pm »
masz wentylator z 1.4/1.9 ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
Odp: Wentylator chłodnicy - parametry.
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 22, 2017, 16:17:16 pm »
musi ciągnąć powietrze zgodnie z jego normalnym biegiem . Inaczej gdy się włączy, a ty ruszysz i powstanie pęd powietrza podczas jazdy, oba strumienie będą miały przeciwne zwroty i powietrze będzie stało w miejscu. W rezultacie często bywa tak, że silnik się po ruszeniu z korka. Trzeba jak coś zamienić przewody w kostce miejscami. To są zwykłe silniki komutatorowe.

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1343
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Odp: Wentylator chłodnicy - parametry.
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 22, 2017, 17:39:06 pm »
KGB wentylator z 1.4
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12038
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Wentylator chłodnicy - parametry.
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 22, 2017, 17:52:26 pm »
to zmieniajac polaryzacje zmienisz kierunek obrotow,
z wentylami z OHV juz tak latwo nie jest - ale moze i latwiej,bo odwrotnie podlaczajac nie beda sie krecic
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2017, 17:54:13 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1343
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Odp: Wentylator chłodnicy - parametry.
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 22, 2017, 20:02:15 pm »
wcześniej miałem z OHV i działa poprawnie, ten od 1.4 dmucha w druga stronę. a nic z elektryka auta nie bylo ruszane.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Wentylator chłodnicy - parametry.
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 23, 2017, 02:56:23 am »
Przepnij w kostce od wiatraka kable na odwrót i będzie git miałem podobnie jak do rovera dałem wentylatory od diesla wraz z chłodnicą . Na wentylach z 1.4 miałem okej a na Dieslu kręciło się na odwrót (a też są płaskie) .
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "