Autor Wątek: Sztywność przediej maski.  (Przeczytany 6081 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sztywność przediej maski.
« dnia: Styczeń 21, 2013, 12:10:04 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ostatnio w aucie żony zmieniałem przednią maskę.

Stara miała ślady korozji na przedniej krawędzi i zaliczyła wgniotkę od dostawczaka.

Nowa mimo że w stanie niemal idealnym okazała się bardzo wiotka w swojej konstrukcji. bardzo łatwo się ugina przy nacisku góry i co gorsze w czasie jazdy unosi się dając wrażenie że maska się otwiera. stara pomimo tych wielu przygód była mega sztywna... mam wrażenie że w nowej masce poszycie odłączyło się od stelażu. Jest tam jakiś specjalny klej/pianka łączący te dwa elementy. czym to pokleić na nowo...

Ktoś miał tak. Da się na to coś poradzić.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 21, 2013, 12:13:08 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ja to samo miałem, po przekroczeniu 120-130km/h strasznie falowała.

Doszedłem do wniosku, że jak powróci na drogi to dostanie zapinki jak w rajdówkach :d

Miałem jeszcze maskę z wyciętymi wzmocnieniami i tak nie falowała...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2013, 12:24:06 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jeśli się odkleiła spoina fabryczna to nic nie poradzisz. żaden klej, guma, silikon nie trzyma tak jak fabryczny. też z tym walczyłem i po kilku dniach odrywało się.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2013, 12:40:40 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Można pospawać, ale wtedy czeka Cię malowanie z wierzchu.

Może ta klapa jest z czasów panowania DAEWOO, stąd cieńsza i bardziej wiotka klapa i jej stelaż.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2013, 12:46:36 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
BARTEK#1925, może to jest sposób- długim ściegiem bo krótkie punktowe spawy będą wyrywać blachę.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 21, 2013, 12:47:42 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Może ta klapa jest z czasów panowania DAEWOO, stąd cieńsza i bardziej wiotka klapa i jej stelaż.
To jest dobra teoria, bo tak jak pisałem, miałem maskę bez wzmocnień, ona była z 94r i nie miała tendencji do falowania, a moja fabryczna Plusowa ma ten problem...

Ja mam w planach coś takiego zapodać:
http://moto.allegro.pl/zapinki-maski-aero-look-aerocatch-style-i2897715796.html
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 21, 2013, 12:56:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Hmmm to dziwne. Oryginalna maska jest z 2001r. Nowo założona pochodzi z plusa z kwadratowymi klamkami czy okolice 98 roku... Chyba że oryginał to jakiś stary leżak magazynowy jeszcze z czasów FSO ;), albo nowo założona to jakieś rzemiosło...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 21, 2013, 13:03:58 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
albo nowo założona to jakieś rzemiosło...

I tu masz odpowiedź na pytanie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 21, 2013, 13:10:41 pm »

Offline melon

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ 1.4 16v
jeśli się odkleiła spoina fabryczna to nic nie poradzisz. żaden klej, guma, silikon nie trzyma tak jak fabryczny. też z tym walczyłem i po kilku dniach odrywało się.

To dziwne, bo dostępny jest klej który jest do tego przeznaczony...

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 21, 2013, 13:12:16 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Zastanawia mnie czy jednak spaw nie będzie wytrzymalszy.
W mojej oryginalnej masce (23 lata) też kilka zgrzewów puściło.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 21, 2013, 13:20:40 pm »

piciek

  • Gość
właśnie te plusy 97-98 chyba mają coś nie tak z maską. Moja 99 rocznik jest sztywna i cięzka, kumpel rozbierał swojego atu gti z 97 i maska też powyżej 120 się podnosiła. w sumie można byłoby porównać maski z wczesnych i poznych plusów, mozliwe ze zmienili blachę lub wzmocnienie.

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 21, 2013, 13:50:02 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Mam maskę rzemiosło-pomimo, że stelaż trzyma się blachy i tak lata i faluje. blacha cieniutka-palcem można wginać.
Może właśnie jakieś rzemiosło się trafiło.
Do stelaży są kleje i trzymają dobrze, jak się ładnie przygotuje powierzchnie.
Spawanie to nie będzie dobry pomysł-punktowo będzie się wyginać potem i pękać lakier, ciągle jak się zespawa to pościąga i powygina blachę
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 21, 2013, 14:12:03 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3472
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
właśnie te plusy 97-98 chyba mają coś nie tak z maską. Moja 99 rocznik jest sztywna i cięzka, kumpel rozbierał swojego atu gti z 97 i maska też powyżej 120 się podnosiła. w sumie można byłoby porównać maski z wczesnych i poznych plusów, mozliwe ze zmienili blachę lub wzmocnienie.

miałem dwa plusy z 98 roku, jeden z kwietnia  a drugi z marca.....( pierwsze gsi ten co mam aktualnie)
Co ciekawe obie maski ciężkie i nie rdzewiały, może fakt że wybity jest na nich 97 rok, poza tym sztywne nic się nie gięły ,ani nie falowały.
Podejrzewam że trafiło rzemiosło lub jakiś odrzut z produkcji...
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 21, 2013, 14:36:48 pm »

piciek

  • Gość
Ciekawe, czy VINy tych plusów z falujacymi maskami się pokrywają.

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 25, 2013, 15:13:02 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Do stelaży są kleje i trzymają dobrze, jak się ładnie przygotuje powierzchnie.
A znasz jakiś taki godny polecenia??
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2013, 20:53:33 pm wysłana przez BARTEK#1925 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 25, 2013, 17:30:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jakos nie spotkalem Plusa z zadnego okresu produkcji z fabryczna maska ,ktora by sie roznila od minusowych - sam mam kilka sztuk fabrycznych do porownania,
za to nie mam rzemiosla ,wiec sie nie wypowiadam co do nich
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2013, 20:53:16 pm wysłana przez BARTEK#1925 »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 27, 2013, 19:30:18 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6763
  • Płeć: Mężczyzna
Potwierdzam. Miałem Plusa z września 97 roku, w GTI, i przy 160 nie odnotowałem żadnych problemów z łopotaniem maski.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 27, 2013, 19:35:45 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
90% problemów z falowaniem maski to źle wyregulowany zamek i odbojniki

Co do kleju-jakiś z niemieckim napisem miałem-identyczny w swych właściwościach jak ta oryginalna guma. Kupiłem w sklepie z materiałami lakierniczymi do samochodów.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 27, 2013, 21:56:23 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Mam dokładnie ten sam problem po zmianie maski na plusową.... podnosi się podczas jazdy , gnie się jak diabli.. stara miała odpryski lakieru... to zmieniłem. No i takie tam właśnie problemy...

Jak ją dobrze dopnę na odbojnikach.. i zawiasach, to się suka nie otwiera po podciągnięciu wajchy.. tak jakby zamek był za wysoko.. niestety zamek nie ma żadnej regulacji.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Sztywność przediej maski.
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 28, 2013, 09:00:11 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jakos nie spotkalem Plusa z zadnego okresu produkcji z fabryczna maska ,ktora by sie roznila od minusowych - sam mam kilka sztuk fabrycznych do porownania,
za to nie mam rzemiosla ,wiec sie nie wypowiadam co do nich
W FSO nie można być pewnym niczego...

Nie wiem czy ta maska świeżo założona jest fabryczna czy rzemiosło. Na pewno była zdjęta z plusa z początku produkcji.

90% problemów z falowaniem maski to źle wyregulowany zamek i odbojniki
Fakt że regulacja była tylko pobieżna ale jak się rusza maską to nie czuć jakoby była luźna na odbojach i zamku. Nic nie stuka a jedynie maska się ugina i to bardziej z lewej strony...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.