Autor Wątek: PN Plus wtrysk Bosch - zła praca na biegu jałowym po wysprzęgleniu  (Przeczytany 2257 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Od kilku lat borykam się z następującym problemem. Jadąc tylko na benzynie, po wysprzęgleniu (np. dojazd do skrzyżowania) silnik nie schodzi stopniowo z obrotów, tylko praktycznie od razu zeskakuje na 500-550 obr/min i go dusi jakby chciał zgasnąć. Dopiero po chwili je podnosi do zadanych dla biegu jałowego tj. 800-850 obr/min (podnosi obroty w ciągu 1-2 sekund). Zachowanie jest takie jakby stycznik biegu jałowego za późno dawal sygnał o zamknięciu przepustnicy. Myślałem, że to może kwestia osprzętu (czujnik TPS, CPWK,cewka,sonda), ale aktualnie mam silnik po remoncie i praktycznie cały osprzęt mam nowy (co ważne - oryginalny). Objaw występuje tylko na benzynie, na gazie czegoś takiego nie było.
Wymienione są:
- cewka zapłonowa (nowy oryginał Bosch, niemiecki)
- podstawa przepusnicy z TPS (nowy oryginał)
- sonda lambda (nowa Bosch)
- wiązka silnika (nowy oryginał)
- pompa paliwa, przewody paliwowe,filtr paliwa,zbiornik paliwa (wszystko nowe fabryczne)
- góra wtrysku (fabryczna, przejechane maksymalnie 15 tys km)
- serwomotor przepustnicy, komputer i CPWK mają maksymalnie 70 tys km przejechane
Sam objaw występuje tylko na zagrzanym silniku i co ciekawe nie zawsze (czasem obroty schodzą prawidłowo, łagodnie do 800).

Co może byc tego przyczyną? A może to cecha produktu dla wtrysku Bosch?
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2013, 08:43:53 am wysłana przez MichalSW »
Pomóżmy Jackowi!

Odp: PN Plus wtrysk Bosch - zła praca na biegu jałowym po wysprzęgleniu
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 22, 2013, 09:06:15 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
a co się dzieje przy hamowaniu silnikiem?
bo może to wina czujnika prędkości pojazdu.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: PN Plus wtrysk Bosch - zła praca na biegu jałowym po wysprzęgleniu
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 22, 2013, 16:34:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bo może to wina czujnika prędkości pojazdu.
mowa jest o Boschu

a co do tematu to na poczatek radze reset ECU,
jak nie pomoze ,to radze sprawdzic szczelnosc wezykow podpietych pod przepustnica i oczywiscie szczelnosc kolanka gumowego przy kuli podcisnienia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: PN Plus wtrysk Bosch - zła praca na biegu jałowym po wysprzęgleniu
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 22, 2013, 19:41:13 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
a co się dzieje przy hamowaniu silnikiem?
bo może to wina czujnika prędkości pojazdu.
Tak jak pisze KGB, u mnie nie ma takiego czujnika, toż to zwykły Bosch :) Złożony swoją drogą od zera samemu. :P
a co do tematu to na poczatek radze reset ECU,
jak nie pomoze ,to radze sprawdzic szczelnosc wezykow podpietych pod przepustnica i oczywiscie szczelnosc kolanka gumowego przy kuli podcisnienia
Reset ECU nic nie daje. A co do wężyków - zawsze zastanawiało mnie jedno. Skoro taki nacisk kładzie się na szczelność dolotu to czemu te wężyki są tylko wsuwane na króćce. Jeszcze wężyk od filtra oparów paliwa można zacisnąć opaską skręcaną ale te mniejsze to już nie wiem - za mała średnica jak dla mnie. Czy wg Ciebie KGB jakakolwiek nieszczelność w tym obszarze dawałaby aż takie efekty?
Pomóżmy Jackowi!

Odp: PN Plus wtrysk Bosch - zła praca na biegu jałowym po wysprzęgleniu
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 22, 2013, 20:27:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak ,nieszczelnosc pod przepustnica bedze dawala takie efekty,
co prawda na gazie tez powinny wystepowac,ale jezeli masz bogato na wolnych to moga nie wystepowac,

jezeli wszystko bedzie szczelne ,a teraz oswiadczasz,ze sam zakladales wtrysk ,to proponuje poprostu wyregulowac uchylenie przepustnicy ,by zlikwidowac ten efekt,
do regulacji sluzy ta srubka zalana zywica ( zeby jej nie ruszac i nie poprawiac po fabryce :P )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.