Autor Wątek: DOHC, doładowanie mechaniczne i wtrysk gazu.  (Przeczytany 4864 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

DOHC, doładowanie mechaniczne i wtrysk gazu.
« dnia: Marzec 03, 2013, 20:15:36 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ostatnio przewiózł mnie kol. NEON swoim Polonezem- turbo z wtryskiem gazu. niezły wykop ale trzeba mu obrotów. a jakby tak sprężarka i wtrysk gazu. co o tym myślicie?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: DOHC, doładowanie mechaniczne i wtrysk gazu.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 03, 2013, 20:31:07 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
wszystko sie da, pytanie tylko jakie fundusze chcesz na to przeznaczyć kolego ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: DOHC, doładowanie mechaniczne i wtrysk gazu.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2013, 21:07:59 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
wiem że się da. największym kosztem będzie zakup sprężarki i przerobienie kolektora ssącego. tylko jakich korzyści mogę się spodziewać. dysponuję silnikiem DOHC 1,6 "kwadratem" po remoncie. regulaminowo miał 99 KM. ile ma teraz, nie zdążyłem sprawdzić.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: DOHC, doładowanie mechaniczne i wtrysk gazu.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 03, 2013, 21:33:46 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
jeżeli do kwadrata pasuje kolektor od innych dohc to nic nie trzeba bedzie przerabiać, jedynie zainstalować kolektor od wtrysku, do tego kompresor zainstalowany przed przepustnicą... problem może być z miejscem...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: DOHC, doładowanie mechaniczne i wtrysk gazu.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 03, 2013, 22:08:24 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
a co bym na tym zyskał? czy zmieniła by się charakterystyka silnika, moment i moc? jeśli to jak.
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2013, 22:12:19 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: DOHC, doładowanie mechaniczne i wtrysk gazu.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 03, 2013, 22:36:18 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
wiadomo ze by sie zmienila..nieznam dokladnie charakterystyki kwadrata ( z tego co wiem to "maly ale wariat")  sprezarka mechaniczna-kompresor duuuzo pomagaja w dolnym zakresie sporo rosnie moment, mam auto i z kompresorem i z turbina porownywac ciezko... bo jedno jest naa wtrysku,benzynie i z kompresorem jak prykazano a drugie z turbna na gazie gazniku i to jeszcze w "dziwnej" konfiguracji
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: DOHC, doładowanie mechaniczne i wtrysk gazu.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 10, 2013, 12:40:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zeby jakos normalnie moc stroic ten "wtrysk gazu" to musisz zamontowac jakis wtrysk benzyny,
jezeli nie bedzie to wtrysk od silnika z doladowaniem to i tak w strojeniu trzeba sie postarac,
z wtryskow od Poloneza to najlepszym materialem wyjsciowym bedzie GSI
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: DOHC, doładowanie mechaniczne i wtrysk gazu.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 10, 2013, 21:42:49 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
kol. ma turbo z wtryskiem gazu. benzyny nie ma wcale, ma jakieś ECU- coś tam. żadnej innej elektroniki nie ma. stroił sam przy pomocy urządzenia które też sam zbudował. urządzenie działa dobrze, regulował mi gaz w Fordzie 2,5 benzynowym. osiągi wzrosły a spalanie spadło z 25 l na 13.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: DOHC, doładowanie mechaniczne i wtrysk gazu.
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 11, 2013, 00:49:39 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze nei miec benzyny,ale musi miec cos co generuje sygnal na wtryskiwacze,
skoro ma ECU ,to ma tez kilka czujnikow, ale takie podstawowe oczujnikowanie ,zeby tylko sygnal byl to malo i bez sensu wzgledem IIgen,
zeby wtrysk spelnial swoja role ,to potrzebuje praktycznie wszystkich czujnikow, nawet jezeli brak ukladu benzyny,
najprosciej zalozyc Boscha i uzyc sterownika IVgen ,ktory ma sumowanie czasow np.stag4 i 300 ,moze diegoG3,
ale jezeli chcialbys ciekwszy sterownik ,to potrzebny ECU z dluzszymi czasami wtrysku ,co najmniej polsekwencja lub fullgroup 360* (np. od rovera,ale ma dotryski ,wiec jest kijowy do takich eksperymentow),

a przydalby sie sterownik z odpowiednimi mozliwosciami,zeby na wolnossacym ECU puscic IVgen doladowana - najbardziej potrzebna jest opcja korekcji po nadcisnieniu ,ktora posuiadal beta soft Diego Dakar ,ale jest teraz niedostepny,
posrednio ten efekt da sie uzyskac na LpgTech ,
inne sterowniki mozna stroic jedynie w korekcji po obrotach

sam zbudował. urządzenie działa dobrze
urzadzenie do strojenia to laptop z interface ,a sam laptopa nei zbudowal,
za to interface mozna zrobic samemu dzieki ogolnodostepnym schematom ,albo kupic za 25pln gotowy :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: DOHC, doładowanie mechaniczne i wtrysk gazu.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 11, 2013, 02:01:00 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
 KGB wchodzisz w takie szczegóły to ja Ciebie odpowiem tak- zdolny jest, jakby chciał to by zbudował ale inni go ubiegli. laptoka mo ale toto nie był laptok.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: DOHC, doładowanie mechaniczne i wtrysk gazu.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 17, 2013, 21:40:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to w takim razie mogl byc palmtop ,czy ipod for ass :p ,
moze byc bardzo zdolny i moze nawet zrobil sobie czytnik na plytce atmega8 i wyswietlaczu dwuwierszowym ,ale kazde niestandardowe urzadzenie wymaga napisania programu,ktory obsluzy dany model sterownika i zarazem cierpi na tym wygoda ,bo mniejszy ekran to mniej szczegolow,
da sie zrobic prawie wszystko ,ale wywazanie otwartych drzwi to sztuka dla sztuki,
albo mowiac bardziej technicznym jezykiem : kupa energii psu w d....

wiec radze sie jednak uzbroic w cos co ma windowsa na pokladzie ,bo o innych OSach to producenci sterownikow gazowych zapomnieli
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: DOHC, doładowanie mechaniczne i wtrysk gazu.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 18, 2013, 09:17:25 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
moze nawet zrobil sobie czytnik na plytce atmega8 i wyswietlaczu dwuwierszowym
i zarazem cierpi na tym wygoda ,bo mniejszy ekran to mniej szczegolow
Zamiast atmegi 8 mozna zastosowac równie dobrze 16 czy wieksza, a wyswietlacz zastosowac 4 wierszowy,lub wiekszy na ukladzie lcd hd44780 lub kompatybilnym) albo graficzny z telefonow- sa w sieci gotowe programy czy biblioteki do obsługi wiekszosci w/w wyswietlaczy, wiec problemu nie widze...
Oczywiscie budujac takie urządzenie trzeba umiec programowac mikrokontrolery w asemblerze lub  C ale da sie to opanowac i nie sa to rzeczy nie do przejscia. Sam obecnie ucze sie programowania i jestem zły na siebie czemu wczesniej sie tym nie zajałem poniewaz zamiast lepic bat z gówna na bramkach mozna zastosowac jeden uklad i po krzyku :) Problemem moze byc jedynie dokumentacja ktora jest nie zawsze dostepna ale i na to sa sposoby ;) Chcieć to móc -jak głosi stara zasada
Program do gazu spokojnie rusza na linuxie z Wine na przejsciówce USB-COM przynajmniej na AG Compact, ale nie wiem jak inne instalacje
« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2013, 09:27:55 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: DOHC, doładowanie mechaniczne i wtrysk gazu.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 18, 2013, 09:47:41 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
atmega8 ,16,32,64,128 to taki sam procesor z rozna czestotliwoscia i iloscia pamieci,
zrobic mozna wiele ,jak juz pisalem ,ale po co robic cos nieprzydatnego ?
jak sobie wyobrazasz przesuwanie mnoznika na mapie na wyswietlaczu od nokii ,kiedy na 14' ekranie celuje sie grotem strzalki w odpowiednie miejsce ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: DOHC, doładowanie mechaniczne i wtrysk gazu.
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 30, 2013, 13:38:59 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Przypadkiem wyszperałem w necie. Można podpatrzeć parę wątków... :]