Autor Wątek: 2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!  (Przeczytany 34210 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 28, 2004, 17:32:45 pm »

Gifter

  • Gość
no tak po przekroczeniu 140km/h zaczełem go gubic :) prawda :) to musiałobyc to :)

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 29, 2004, 22:07:01 pm »

Mrozek

  • Gość
Cytat: "Gosc"
Żeby twoje 2.0 DOHC jeŹdziło jak dwa zero deohatse , to wymień gaŹnik na taki jak był montowany fabrycznie do tego silnika i to samo zrób z aparatem zapłonowym. Wtedy możesz liczyć na osiągi rzędu 10 - 11 s do 100km/h (...)

Pier... w bambus. Gaznika i aparatu zaplonowego wcale nie trzeba wymieniac, ale go wlasciwie wyregulowac i ustawic (na benzynie zmienic nastwawy - nie wystarczy tylko zmienic gardziel, dysze rowniez trzeba zmienic). Kto ma watpliwosci jak chodza dwa litry na tych pozdzespolach pochdzacych z poldka to niech przyjedzie do Wrocka.
Zreszta nie ma dla mnie zadnej dyskusji, bo wynik na gazie wskazuje ze albo nie otwiera sie duga przpustnica (niewlasciwie rozwiazany problem sterowania) regulacja zaplopnu jest do bani, albo zle ustawiony jest rozrzad, albo zastosowany mikser gazowy ma tak male przeloty ze bardzo ogranicza przeplyw mieszanki.
Na koniec zas - 10.5 sek do stowy to osiagnie 2.0 tylko dobrze dlubniete, na serii nie ma co liczyc na taki wynik. Realne jest osiagniecie 12 sek. 11 sek - z trudem (swoje robi rowniez zastosowane przelozenie tylnego mostu - im dluzsze tym wynik gorszy) i to przy kreceniu silnika do obrotow maksymalnych czyli do 6000 rpm.

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 01, 2004, 01:50:13 am »

Crashtest#1600

  • Gość
Moim poldkiem 1.6 GLE +LPG (bez mixera na gaŹniku)osiągam na benzynnie 14.5 do setki (miezone stoperem) na V-Power. Optymalny start + super hiper szybka zmiana biegów.
Czy wy tesh tyle macie? Czy zmiany w dyszach w gaŹniku coś pomogą poza spalaniem 100/100?

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 01, 2004, 11:04:19 am »

Janek#1612

  • Gość
Kurcze wszyscy się szykują na Czerniewice - czuję że to będą cieżkie dwa dni dla panewek w Polonezach hehe

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 01, 2004, 13:02:54 pm »

Guciu1801

  • Gość
Cytat: "Janek#1612"
Kurcze wszyscy się szykują na Czerniewice - czuję że to będą cieżkie dwa dni dla panewek w Polonezach hehe


Byleby wal bokiem nie wyskoczyl:) Ja juz mam 2 wyscigi ustawione:D

Bolo- Pozyjemy zobaczymy:D

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 01, 2004, 14:20:06 pm »

Pablo-X

  • Gość
przy mierzeniu przyspieszenia do 100km/h nie ma co sie oszukiwac,ze pomiary beda albo niedlokladne albo bardzo niedlokladne. kazdy predkosciomierz inaczej wskazuje, kazdy ktory mierzy kiedy indziej zobaczy te 100/h :|

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 01, 2004, 16:27:50 pm »

Wafel

  • Gość
Np mój zaniża :D

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 01, 2004, 18:41:14 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Ja moim Polonezem 1.4 mialem okolo 13.9 do setki (mierzone stoperem) przy slabym starcie (okolo 3000-4000 obrotow) i nie krecac go wysoko (gdzies max kolo 4000-4500, moze mniej, nie pamietam) tak ze stowke mialem na 4 biegu :) (pasazer +kierowca). Musze go kiedys sprawdzic  tak na serio i pokrecic go wysssokoo.
Na zwyklej beznynie 95.
to ja, byly Marcin#839

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 01, 2004, 18:45:32 pm »

Guciu1801

  • Gość
hyhhy ja na swoim mega_super_turbo_ultra_nie_oklamujacym_predkosciomierzu mialem 100 km/h na dwojce w 10 do 12 sekund:D

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 01, 2004, 21:07:01 pm »

Maciek#938

  • Gość
Pomiar do setki zawsze jest w jakimś stopniu nie dokładny, ale mamy przynajmniej orientację w ile auto potrafi się rozpędzić. I tak mój Poldek Picasso (podoba mi się to określenie) rozpędza się do setki w 18s (teraz chyba w 20s, bo złapał muła gnida jedna), natomiast zoomo blue (tak Guciu mamy ten sam kolor) rozpędza się do setki w około 12s co jak na 2.0 jest wynikiem normalnym i faktycznie czuć, że to auto ma ciąg. Do seryjnego silnika wogóle porównanie nie ma kompletnego sensu, gdyż jak na seryjnym mam 40 km/h to dwójka pruje już niemal stówką. Dlatego uważam, że taki silnik powinien być seryjne w Poldzie.

Pozdrawiam

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 01, 2004, 21:35:09 pm »

Wafel

  • Gość
Ja na moim 1500 osiągnołem najszybciej na gazie 100 w około 14 sekund :D ciągnąc go do 6000 :D Na benze przy ustawionym pod nią zapłonie i powerrurze (doprowadzenioui zimnego powietrza) pownien pójść w jakieś 12 sekund do 100 :D

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 01, 2004, 21:47:46 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Wafel#473"
Ja na moim 1500 osiągnołem najszybciej na gazie 100 w około 14 sekund :D ciągnąc go do 6000 :D Na benze przy ustawionym pod nią zapłonie i powerrurze (doprowadzenioui zimnego powietrza) pownien pójść w jakieś 12 sekund do 100 :D

To wyobraŹ sobie jakbym te same modyfikację zrobił w przypadku 2.0 jaki by to dało efekt. Raczej trudno mi jest uwierzyć, żeby seryjny silnik nawet dobrze przerobiony był w stanie zejść poniżej 13s do setki. No i tak go rozpędzając czujemy, że ten silnik "nie chce, ale musi" przyspieszać, za to w przypadku 2.0 to zupełnie inna historia. On sam rwie się do przodu z ogromną chęcią. A pod górę to już jest wogóle spory komfort (praktycznie nie trzeba redukować).

Może i nie miałbym nic do seryjnego silnika, gdyby tylko moment obrotowy miał wyższy o te 20Nm, wtedy już dałoby się nim płynnie jechać. Pod tym względem 1.6 jest lepszy od 1.5, gdyż moment obrotowy w tym silniku jest już jednak zdecydowanie wyższy i auto jest trochę żwawsze i poza tym trochę mniej pali (szczególnie w trasie) - pod warunkiem sprawnego silnika (bo pewnie Wafel zaraz mi napisze, że jego jednostka jest raczej mało ekonomiczna ;) )

Pozdro

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 01, 2004, 22:23:10 pm »

Wafel

  • Gość
co do ekonomcziności to leje na to :D - pozatym parownik jest walnięty :D
A silniczek był dłubany u Chojnackiego.
A jak depene mojego to przy 6000 czuć nadal że chce iść (ale podpory wołąją litości :D )
ide spać :d(jeszcze czaku do mnie na GG zaklikał, ale nie bede mu odpowiadał - co bym z nim 1 minute miał gadać ?? )

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 13, 2004, 22:04:51 pm »

MLP

  • Gość
GaŹnik od poloneza to możesz sobie wsadzić do traktorka własnej roboty a nie do 2.0,
Poza tym aparat zapłonowy od polloneza jest zupełnie inny pod każdym względem i nie nadaje się do 2.0!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oryginalne gażniki WEBER miały ghardziele I przelot 24 a II 26 ale nie wtym rzecz , po pierwsze ich kształt jest inny , dysze w gaŹniku mają inne średnice i co najważniejsze pompka przyspieszająca jest bardziej wydajna.

Niektóre DOHC miały gaŹniki z SOLEXA I gardziel 24 a II 27.
To był prawdziwy potwór do setki nawet niecałe 10s. Gardziele były niemal stożkowe bez zaokrągleń,

Nie stosuj gaŹników od poloneza bo to jest badziew.
A aparat zapłonowy musi być oryginalny i musi mieć dobre sprężynki.

Pozdrawiam
MLP :wink:  :wink:  :wink:  :wink:  :wink:  :wink:  :wink:  :wink:

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 13, 2004, 22:32:03 pm »

Piotrek_

  • Gość
Widzę, że Kolega MLP ma dość sztywne podejście do dwójek. :roll:

Pozwól kolego, że coś Ci wyjaśnię:

1. Gdybym miał kasę, żeby na benzynie poginać, to bym polował na DCOE. Ponieważ jeżdżę wyłącznie na gazie, używam gaŹnika polonezowskiego z gardzielami 26/27 (domyśl się jak to zrobiłem). Zresztą ostatnio kiełkuje mi myśl o zrobieniu nowego kolektora dolotowego i zapakowania dwóch gaŹników polonezowskich.

2. Tak się składa, że aktualnie używam aparatu fabrycznego do 132 i powiem Ci, że wyj....ę to ZASTĘPCZE kur....two jak tylko zdobędę dobry aparat polonezowski (elektronik). Tu małe wyjaśnienie: Na ORYGINALNYM aparacie od 132 silnik jest MUŁOWATY mimo ustawiania zapłonu na różne wartości począwszy od 7 stopni do 15 - więcej nie ma sensu, bo mój egzemplarz jest szlifierką. Na aparacie polonezowskim fura zbiera się jak przystało na DOBRE DOHC i zdecydowanie lepiej reaguje na gwałtowne dodanie gazu (przyspieszacz podciśnieniowy - mówi Ci to coś?).

Na temat oryginalnych Weberów już nie będę się wypowiadał.. Może to i lepiej chodzi na benzynie niż 34s2c (na gazie to i tak nie ma znaczenia, pozatym znajdŹ mikser do Webera... powodzenia :lol: ), ale często jebie się automatyczne ssanie, regulacja jest trudniejsza no i nie ma już części do tych wynalazków...

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 13, 2004, 23:10:44 pm »

BASSER#1605

  • Gość
panowie doradzicie mi ??
  zrobiłęm to  kupiłem 2,0   no i jestem zadowolony bo sie wrkęca fajosko mam orginalny gaznik webera i orginalny aparat
ale mam kilka pytanek o to czego niewiem
- silnik delikatnie płyywa na wolnych i szukam przyczyny
- swiece sa okopcone
- mam kombinowaną mise olejowa  i niewiem ile powinno byc oleju
- jakie swiece mu dać
- czy w moze w tym silniczku trzeba odpowietrzac układ chłodzenia ?? bo miałem zapowietrzone automatycze ssanie
- prosze o szacowany koszt panewek
- spod gaznika  a raczej z tej jego drugiej dolnej częsci wychodzi jakas rurka kturą ciagnie powietrze ale czy zatkam czy odetkam niema ruznicy
 -jakie powinno byc spręzanie
  Z GÓRY WIELKIE DZIEKI  JAK BY KTO SIE DOBRZE NAŁA TO BEDE WDZIECZNY JAK NAPISZE TUTAJ ALBO NA MOJE GG 4447799

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 14, 2004, 16:31:39 pm »

MLP

  • Gość
Zgoda Piotrek tylko widzisz że aparat od poloneza trzeba całkiem przerobić, poza tym nie dopasujesz sprężynek do takiego aparatu te od poloneza (1500 i 1600) mają inne charakterystyki,

Często się takl dzieje że to o czym ty mówisz (złaby i mułowaty) jest spowodowane złym stanem aparatu, Ja mam zastosowany do fiatowskiego rozdzielacza modół od poloneza (APE 05) jest on taki że trochę sam wyprzedza zapłon przy wyższych obrotach (tak wykazały badania "praktyczny elektronik ...... nie pamiętam numery ale z końca zeszłego roku).  Zauważ jeszcze że we fiatowskim rozdzielaczu brak przyspieszacza podnciśnieniowego nie jest to wynik oszczędzania bo fiaty 132 w swoim czasie były uważane za auta luksusowe, po proztu silnik ten ce"ch*"e się bardzo stabilnym współczynnikiem napełniania w stosunku do obrotów i przyspieszacz podciśnieniowy okazuje się zbędny,

Ja terz kiedyć jeŹdziłem na polonezowskim gaŹniku bo terz mam gaz ale to nie średnica gardzieli jest najważniejsza ale ich kształt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tak jak napisa łem SOLEX miał jedną gardziel 27 ale prawie była stożkowa (bez zaokrągleń) Gdzieś mam przetoczoną jedną taką z 24 na 27 to polonezowskiego gaŹnika tylko że nie dało się uzyskać takich samych stożków i efekt był taki sobie lepie chodził jak na seryjnym polonezowskim ale do SOLEXA nie dorównywał.
Oryginalny weber ma te gardziele wypośrodkowane trochę w stronę oszczędności a trochę w stronę dynamiki, Poza tym webery od 132 mają zamienione przepustnice ma to wpływ na moment obrotowy i na prawidłowe (równe) doprowadzenie mieszanki do każdego z cylindrów.

Pozdrawiam
MLP :)  :)  :)  :)  :|  :|  :|  :)  :)  :)  :)

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 14, 2004, 16:35:29 pm »

Anonymous

  • Gość
MLPŚwiece okopcone to albo za dużo deptasz albo mieszanka za bogata trzeba dysze posprawdzać.

Ciśnienie na cylindrach to około 11

świece do 2.0 takie same jak do seryjnego czyli zdaje się FE65

Nie trzeba układu odpowietrzać bo jest zborniczek wyrównawczy.

Pozdrawiam  :)  :)  :)

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 14, 2004, 18:12:30 pm »

Piotrek_

  • Gość
MLP Widziałeś charakterystykę odśrodkową 132 i CB? Porównywałeś je?

Co do przeróbek aparatu - wystarczy dorobić sobie odpowiednią tulejkę i mieć wałek ze stykowca MM do 132 i kilka pierdół. Przeróbka trwa 20 minut.

Co do przyspieszacza podciśnieniowego...  w pierwszych Poldkach też ich nie było, a Polonez nigdy nie był uważany za auto luksusowe.

Jeszcze jedno wyjaśnij mi dlaczego kształt gardzieli i kolejność przepustnic (gaŹnik jest równolegle do silnika i oba przeloty są w tej samej odleglości od dolotu - co innego jakby przekręcić gaŹnik o 90stopni) na taką różnicę w osiągach? Jakiej wielkości jest ta różnica?

2.0 DOHC ile do 100 km/h? Po moim pomiarze jestem załamany!
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 14, 2004, 22:22:31 pm »

OLO35

  • Gość
Nie wiem czy to coś wniesie do dyskusji:
Miałem okazję zapoznać sie z próbami na hamowni silników OHV z różnymi wersjami układu dolotowego. Przy przełozeniu gaŹnika o 180 stopni następowały zmiany w przebiegu momentu obrotowego. Takze to widać ma znaczenie. Prawdopodobnie takze znaczenie ma w krórą stronę sie otwiera przepustnica. Ja mam w swoim DOHC gaŹnik z polda z gardzielami 25/27 i do tego delikatnie zmiany dysz, rurek emuls. Po prostu innego nie mam i tyle. A do jazdy na gazie (99.99%) przebiegu łatwiej jest kupić pasujący do gaŹnika mikser. Mam palnikowy (25/27) - rurkowy za bardzo zasłania gardziele a palniki mają średnicę odpowiadającą gardzielom.

Co do aparatu od OHV - polecam przeróbke do DOHC. Wystarczy tulejka i wałek i pasuje. Ja u siebei przespawałem krzywkę regulatora od 1.6 CB - takze charakterystyka na pewno jest taka jak w 1.6 CB. BTW fabryczne toleancje są tak ogromne że tylko na hamowni można dobrać właściwą (czy najbardziej zbliżoną do optymalnej) charakterystykę zapłonu.
Co do regulatora podciśniaeniowego - mam odłaczony - nie uzywam. Subiektywne odczucie - przymula silnik przy większych obciążeniach. A druga sprawa - fabryka go nie stosowała - widocznie nie był potrzebny. A znany był konstruktorom na 100%