Autor Wątek: Zaciski z alfy 156 i tarcze wentylowane 284mm  (Przeczytany 5730 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zaciski z alfy 156 i tarcze wentylowane 284mm
« dnia: Kwiecień 07, 2013, 11:55:49 am »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Witam fsomaniaków!

Na forum w dziale artykuły był kiedyś dostępny temat o użyciu zacisków z alfy romeo 156 oraz tarcz wentylowanych 284mm dopasowanych od jakiegoś fiata. Niestety nie mogę go teraz odnaleźć.
Z tego co pamiętam potrzebne jest użycie "płyt kotwicznych" z trucka na lukasie  - reszta pasuje bez problemu.
Niestety nie posiadam kopii tego artykułu (może ktoś ma lub admin mógłby go przywrócić). Dodatkowo nie działały też zdjęcia i trudno określić, które to miały być zaciski (od jakiej wersji silnikowej).

Mam:
- płyty kotwiczne do trucka na lukasie,
- koła 15",
- chęci :).

Potrzebuję informacji:
- z jakiej wersji silnikowej 156-tki zastosować zaciski,
- z którego fiata zastosować tarcze hamulcowe.

Oczywiście przygotowany jestem na ewentualną wymianę/dorobienie przewodów czy też pompy.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Golden

Odp: Zaciski z alfy 156 i tarcze wentylowane 284mm
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 07, 2013, 14:53:29 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Tarcze fiat bravo 2.0 20v zaciski również z niego lub alfa romeo 156 z mocniejszymi silnikami
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Zaciski z alfy 156 i tarcze wentylowane 284mm
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 07, 2013, 22:49:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Z tego co pamiętam potrzebne jest użycie "płyt kotwicznych" z trucka na lukasie  - reszta pasuje bez problemu.
nie powiedzialbym ,ze nie ma problemu,
o problemach przekomuje sie kazdy ,ktory taka operacje robi ,a na forum jakos sie tym nie chwali - bo przeciez mialo nie byc problemow,
tarcza jest za duza (srednica)i trzeba coś rżnąć ,
bez problemow to wchodza 260mm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zaciski z alfy 156 i tarcze wentylowane 284mm
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 08, 2013, 21:20:18 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
nie powiedzialbym ,ze nie ma problemu,
o problemach przekomuje sie kazdy ,ktory taka operacje robi ,a na forum jakos sie tym nie chwali - bo przeciez mialo nie byc problemow,
tarcza jest za duza (srednica)i trzeba coś rżnąć ,
bez problemow to wchodza 260mm

 Nie zgodzę się z Tobą. Płyta truck i zacisk z tarczą 284mm  wchodzi bez problemów

Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Zaciski z alfy 156 i tarcze wentylowane 284mm
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 09, 2013, 01:14:23 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie powiedzialbym ,ze nie ma problemu,
o problemach przekomuje sie kazdy ,ktory taka operacje robi ,a na forum jakos sie tym nie chwali - bo przeciez mialo nie byc problemow,
tarcza jest za duza (srednica)i trzeba coś rżnąć ,
bez problemow to wchodza 260mm

 Nie zgodzę się z Tobą. Płyta truck i zacisk z tarczą 284mm  wchodzi bez problemów


a łyżka na to niemożliwe ,
juz z samych wymiarow wychodzi ,ze problemy beda o jakies 2-3 mm ,
bez problemow to by weszly tarcze 281 ,
a ci co zakladali 284mm to albo rżnęli zacisk ,albo toczyli tarcze,
AJK w artykule opisal ,ze gdzieś tam przyrżnął kawalek ,ale nie pokazal dokladnie gdzie i dlatego kraza legendy ,ze nie ma problemow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zaciski z alfy 156 i tarcze wentylowane 284mm
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 15, 2013, 22:37:21 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Dziękuję za głos prawdy.
W takim razie te płyty truckowskie na nic mi się zdadzą, czy można coś pokombinować?

Odp: Zaciski z alfy 156 i tarcze wentylowane 284mm
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 15, 2013, 22:42:43 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Można kombinować oczywiście, jednak jak kgb napisał problem może być z tarczą.
Powiem jeszcze, że zakładałem na tarcze kotwiczne od trucka zaciski z marei (co normalnie siedzą na 257, czyli nie musi być zacisk koniecznie z hampli 284) i w takim wypadku również wejdzie tarcza 28coś pytanie jakie to coś.
mam jeszcze jeden taki zacisk i zwrotnice z trucka, jak nie zapomnę, to zmierzę.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Zaciski z alfy 156 i tarcze wentylowane 284mm
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 16, 2013, 22:39:00 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Mógłbyś przy okazji, mając założony zacisk z marei na płytę truckowską, zmierzyć jaka powinna być średnica wewnętrzna felgi w miejscu "współpracy" z zaciskiem. Chodzi mi o odległość od środka piasty do krańca zacisku - oczywiście nie po skosie :)

Odp: Zaciski z alfy 156 i tarcze wentylowane 284mm
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 17, 2013, 08:39:27 am »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Powiem jeszcze, że zakładałem na tarcze kotwiczne od trucka zaciski z marei (co normalnie siedzą na 257, czyli nie musi być zacisk koniecznie z hampli 284) i w takim wypadku również wejdzie tarcza 28coś pytanie jakie to coś.

Niestety ale zacisk musi być od 28coś, ponieważ 257 ma grubość 20mm a 284 ma grubość 22mm i nie zmieści się w jarzmie.

Odp: Zaciski z alfy 156 i tarcze wentylowane 284mm
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 17, 2013, 23:01:50 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Rzeczywiście, to fakt.. jednak jest to sprawa powiedzmy drugorzędna, bo uchwyt ma 23mm dziurę na tarczę (w tym od tarcz 20mm) i jakoś tam powiedzmy wejdzie.

drugi ważniejszy problem- zaciski są dopasowane do średnicy, czyli ten od 257 nie będzie pasował na 284-tarcza w niego nie wejdzie wgłąb, co sprawdziłem właśnie i uważam swój pomysł za chybiony.
wymiar który więc zebrałem (odległość od osi do wycięciu w jarzmie na tarczę) nijak się więc ma do zacisków 284. A to co mi wyszło też nie napawa optymizmem-brakuje przynajmniej 3mm, lepiej jak by było 5, a szlifować raczej nie ma z czego, bo się osłabi.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r