Autor Wątek: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.  (Przeczytany 11678 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« dnia: Kwiecień 08, 2013, 16:23:54 pm »

Offline Tur-gsi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
    • polonez atu 1,6 gsi
Witam w moim pluszaku zaczyna wychodzić rdza,jest pod uszczelką szyby przedniej i wyłazi już powoli za nią na dach.Jak to sensownie zrobić aby dalej nie rdzewiało jakich materiałów użyć.Czy po ewentualnej naprawie dać pod uszczelkę jakiś uszczelniacz aby woda tam się nie dostawała.

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 08, 2013, 18:30:55 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Wyjąć szybę, wypiaskować a potem wg standardowych zasad zabezpieczania blachy (podkład reaktywny itd...). Żadnych uszczelniaczy do montażu szyby - wystarczy jak przy jej montażu nie poobdzierasz rantu otworu na szybę w nadwoziu.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 09, 2013, 08:05:53 am »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
U mnie wyłaziła z pod szyby i słupka. Po prostu taka wada fabryczna, albo zaniedbanie przy konserwacji auta.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2013, 08:07:24 am wysłana przez Grzesiek »
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 09, 2013, 08:35:19 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Plus z połowy 1997?

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 09, 2013, 08:50:00 am »

Offline Tur-gsi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
    • polonez atu 1,6 gsi
Mój pluszak 99r identycznie mi wylazło jak u ciebie,ale jeszcze dziury nie ma,na razie to oczyściłem do gołej blachy czymś tam zamalowałem,no ale głębiej nie mogę dotrzeć bo uszczelka przeszkadza,po drugiej stronie od kierowcy też już zauważyłem małe bąbelki.
Planuje to zrobić tak:wyjąć szybę,oczyścić do blachy na to podkład reaktywny,podkład pod bazę,baza i bezbarwny.Tylko nie mam sprężarki aby to pomalować <smutny>

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 09, 2013, 16:28:54 pm »

Offline Tom16

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 421
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 1.6 GSI
Tylko nie mam sprężarki aby to pomalować <smutny>

Są też spraye dorabiane pod kolor auta.

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 09, 2013, 16:35:26 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Panowie,w moim poldku też w tym miejscu pojawiły się bąbelki z rdzą.zeszlifowałem wszystko drucianką na wiertarce do gołej blachy,wyszła maleńka dziurka(wielkości 2mm) pomalowałem to cortainem,po 2 dniach przeszlifowałem,reaktywny,akryl,szpachlóweczka,znowu akryl i kolor.Mam pytanie-będzie sie to trzymać?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 09, 2013, 16:42:01 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Takie małe dziurki można cynować.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 09, 2013, 16:49:51 pm »

Offline Tom16

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 421
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 1.6 GSI
A u mnie to znów rdzewieje z tyłu tam gdzie się łączy tylny słupek z dachem. Macie jakiś pomysł jak to zrobić żeby się dobrze trzymało.

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 09, 2013, 17:23:14 pm »

Offline Maxior

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 411
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klekot 1.9 GLD '95
A u mnie to znów rdzewieje z tyłu tam gdzie się łączy tylny słupek z dachem. Macie jakiś pomysł jak to zrobić żeby się dobrze trzymało.

swego czasu myślałem nad tym zeby zaspawać łączenie, zeszlifować i pomalować poprostu zrobić na gładko, wtedy moze by nie rdzewiało...
Feel the 1.9 GLD power ;d  6,15 l/100 ON
Klekot in progress, od 7 lat ciągle ten sam :D
NO LPG!!!

Moim zdaniem Polonez jest najlepszy a wszystkie inne auta są do d*py, ponieważ nigdy innego pojazdu niż Polonez nie miałem :d

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 09, 2013, 18:36:48 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Takie małe dziurki można cynować.
A mógłbyś mniej więcej opisać na czym to polega?bo słyszałem juz o czymś takim ale nigdy w praktyce sie z tym nie spotkałem
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 09, 2013, 19:05:38 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Plus 98 też mi rdzewieje ( oczywiście już wydarte frezem na dremelu i załatane zaprawką) przy przedniej szybie w rogu. A dokładniej to wyłazi na zgrzewie dachu i słupka. Doły drzwi, podłoga i błotniki jak dzwon. Dziwne- że zaczyna chrupać od góry. Myślałem że zacznie od dołu. <lol2>

Pewnie fabrycznie coś niehalo. Profile "zapsiukane" najpewniej przez zakupem przez pana Dziadka.

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 09, 2013, 19:23:51 pm »

Offline Tur-gsi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
    • polonez atu 1,6 gsi
U mnie dół zdrowy jak dzwon po zakupie polda  zaaplikowałem w profile elaskon najlepsze smarowidło na świecie <spoko>

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 09, 2013, 20:15:04 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
A u mnie to znów rdzewieje z tyłu tam gdzie się łączy tylny słupek z dachem. Macie jakiś pomysł jak to zrobić żeby się dobrze trzymało.

Jeżeli rdzewieje samo łączenie (buda pracuje), to pozostaje oczyścić i pomalować. To wada fabryczna występująca od momentu zmiany tylnego pasa. Nasze caro 1993 było nawet na akcji serwisowej, która ograniczała się do rekompensaty za podmalowanie tego miejsca.

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 10, 2013, 14:14:05 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Takie małe dziurki można cynować.
A mógłbyś mniej więcej opisać na czym to polega?bo słyszałem juz o czymś takim ale nigdy w praktyce sie z tym nie spotkałem

Proponuję na początek:
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=3030
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 10, 2013, 19:34:27 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
zaaplikowałem w profile elaskon najlepsze smarowidło na świecie
Dawno temu robiłes konserwację? Czemu uważasz, że akurat to jest najlepsze? :)
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 14, 2013, 08:14:48 am »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Plus z połowy 1997?
Końcówka 1997.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 18, 2013, 12:06:55 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Takie małe dziurki można cynować.
A mógłbyś mniej więcej opisać na czym to polega?bo słyszałem juz o czymś takim ale nigdy w praktyce sie z tym nie spotkałem

Wszystko w temacie: http://jeep.mag.free.fr/article.php3?id_article=202 na pewno sobie poradzisz - chwila smrodu i ciapania a efekt 1000x lepszy niż szpachla, która położona akurat w tym miejscu na 100% pęknie po pewnym czasie.

tu masz zamieszczony artykuły PL o cynowaniu, które kiedyś przesłałem  http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=29232.0
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 23, 2013, 21:13:35 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
efekt 1000x lepszy niż szpachla, która położona akurat w tym miejscu na 100% pęknie po pewnym czasie.
Od września 2009 żadnego pęknięcia szpachlówki nie stwierdziłem <spoko> co nie stwierdza, że nie sztuką jest nawalić szpachli w newralgiczne punkty karoserii, a sztuką jest wiedzieć ile i jak ]:->
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Rdza wychodzi na dach z pod uszczelki szyby.
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 23, 2013, 22:23:33 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
A u mnie to znów rdzewieje z tyłu tam gdzie się łączy tylny słupek z dachem. Macie jakiś pomysł jak to zrobić żeby się dobrze trzymało.

Oczyścić to co się da, podkład reaktywny typu wash primer wstrzyknąć w szparę między słupek i dach strzykawką z igłą którą wepchniesz w tę szparę, żeby mieć pewność że zwiąże ewentualne ogniska które są wewnątrz. Potem można by spróbować zatkania tej szpary cyną albo dać podkład i spróbować zatkać to żywicą epoksydową (nie poliestrową).

Od września 2009 żadnego pęknięcia szpachlówki nie stwierdziłem

Gratulacje, z tym że to jest jednak element pracujący. Szpachla jest słaba ,a jeżeli będzie jakieś uszkodzenie lakieru to weźmie wodę i zacznie blachę chrupać od środka tak że nawet nie zauważysz kiedy skończy się solidność tego elementu. Lepiej (i prościej) jest użyć dwuskładnikowej żywicy epoksydowej znanej np. jako Poxilina. Jak podłoże będzie dobrze zmatowione i odtłuszczone to ładnie chwyci. Raz nie chciało mi kawałka progu 4x4 cm wspawywać, stwierdziłem że dużych strat to nie przyniesie ,a zabezpieczyć przed korozją bez spawania będzie łatwiej... No to po przygotowaniu zakleiłem to wspomnianą Poxyliną. Odpukać (w tym młotkiem) po dwóch latach nadal się trzyma solidnie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E