Autor Wątek: Obrotomierz  (Przeczytany 4168 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obrotomierz
« dnia: Kwiecień 12, 2013, 12:25:13 pm »

wiedzmin

  • Gość
Witam Was, mam problem posiadam motocykl jednocylindrowy i chciałem zaadoptować do niego obrotomierz z Poloneza. Motocykl kręci do 10 tys obrotów, a obrotomierze Lumel kręcą tylko do 8 tys obrotów. Jednak przeglądając ostatnio You Tube znalazłem filmik z kalibracji obrotomomierza Jaeger który na filmiku jako jedyny kręci się ponad skalę 8 tys rpm. I mam pytanie. W których wersjach Poloneza taki obrotomierz był montowany? Wiem że w przeważającej większości były to Lumele, ale one nie kręcą więcej niż 8 tys rpm zamieszczam link do filmiku i proszę o pomoc pozdrawiam! http://www.youtube.com/watch?v=aRUX5AVtk7E

Odp: Obrotomierz
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 12, 2013, 13:36:07 pm »

wiedzmin

  • Gość
Nikt z Was nie wie?

Odp: Obrotomierz
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 12, 2013, 16:43:33 pm »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
z tego co ja myślę to każdy obrotomierz potrafi się przekręcić ;)

Odp: Obrotomierz
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 12, 2013, 18:21:44 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie przekręci się żaden, bo po prosu tak jest skonstruowany, że dalej mechanicznie nie pójdzie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Obrotomierz
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 12, 2013, 18:43:08 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
A czy przypadkiem ilość cylindrów (dokładniej świec) nie gra roli? Sygnał z tego co pamiętam brany jest z cewki zapłonowej więc 4 cyl - 4 iskry (czyli sygnały) na cykl, 2 cyl = 2 syg./cykl itd. Chyba ze masz sygnał z kompa via CPWK.
Już nie pamiętam ale było coś trzeba przelutować w elektronice obrotka żeby przy montażu z 4 garów do dwóch wskazywał odpowiednio a nie 1/2 obrotów.

Tak na szybko znalazłem - powinno troche temat rozjaśnić:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic919493.html
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2013, 18:45:29 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Obrotomierz
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 12, 2013, 19:02:52 pm »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
Nie przekręci się żaden, bo po prosu tak jest skonstruowany, że dalej mechanicznie nie pójdzie.
No na tyle się przekręci na ile jest to możliwe mechanicznie. Czyli właśnie koło 10 k obrotów by było.

Odp: Obrotomierz
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 14, 2013, 14:36:30 pm »

wiedzmin

  • Gość
Lumele nie kręcą powyżej skali , mają chyba tam jakis ogranicznik i więcej jak do 8 tys nie kręcą. Jedynie ten Jaeger kręci ponad skalę do ok 10 tys rpm. Posiadm motocykl jednocylindrowy 4T który ma dwie iskry na jeden obrót wału jedna iskra w suwie sprezania do zaplonu mieszanki a druga iskra w suwie wydechu do dopalenia spalin. Czyli jeżeli w Poldku sa 4 impulsy na jeden obrót wału to u mnie taki obrotomierz z Poldka będzie pokazywał 2x niższe obroty. Wyjątek to obrotek z Poldka abimex ktory ma podwojna cewke i bedzie pokazywal dobrze. Do reszty obrotków Lumela trzeba zrobić przeróbkę, zmienić kondensator w przerzutniku na 2x większy wtedy będzie pokazywać dobre obroty a nie 2x zaniżone. Ja pytam was o ten obrotek jaeger bo on jako jedyny kreci do 10 tys rpm na elektrodzue napisano mi ż Jaegery montowane są w dieslach ale ten obrotek z filmika co podalem ma skale do 8 tys wiec jest chyba z benzyny? Lumele niestety przy 8 tys maja ogranicznik a moj motocykl kręci do 10 tys rpm.

Odp: Obrotomierz
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 14, 2013, 16:07:54 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
to zastosuj jaegera z citroena saxo bądź peugeota 106 - kręcą się właśnie ponad skalę, jakieś 270 stopni, do nich pasuje tarcza idealnie z poloneza,wskazówki zostawiasz z saxo,  tylko tył zegarów trzeba trochę przerobic - ja miałem ten sam problem w silniku , który się kręci ponad 8 tys w poldku i wpasowałem tam taką elektronikę :)

tak to z tyłu u mnie wygląda - rzeźba z prędkościomierzem jeszcze:




« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2013, 16:17:22 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Obrotomierz
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 14, 2013, 16:21:22 pm »

wiedzmin

  • Gość
A co to za elektronika coś więcej o tym możesz powiedzieć?

Odp: Obrotomierz
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 14, 2013, 16:27:41 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
chodzi ci o tą dodatkową płytkę przy prędkościomierzu ? jeśli tak to jest alternatywna metoda do rozwiązania Bociana , czyli zegar z saxo, czujnik prędkości pojazdu z nowszego fiata , a ta płytka to preskaler - czujnik z fiata daje 16 impulsów na obrót , a to jest dzielnik modulo x , gdzie x - ustawiasz zworkami , w ten sposób mam w miarę dokładne wskazania prędkościomierza przy skrzyni z 2.0 fiata dohc i przełożeniu 4.55 - normalnie zegar mi przekłamywał koło 25km/h w górę, tutaj dzielę impulsy przez 6 lub 7 i mam tylko 5% błąd pomiaru :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Obrotomierz
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 14, 2013, 16:49:02 pm »

wiedzmin

  • Gość
Tak o tą płytkę mi chodziło:) czyli to do prędkościomierza a ten obrotek co założyłeś z saxo jego trzeba jakoś przerabiać? Bierze sygnał z cewki czy z czujnika halotronowego na wale?

Odp: Obrotomierz
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 14, 2013, 17:01:10 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
akurat ja go steruję z megasquirta (kompa od wtrysku typu stand alone) , nie jestem pewien ale on chyba nie ma obwodu kształtowania impulsów z cewki, strobuje się go masą o ile dobrze pamiętam.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Obrotomierz
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 14, 2013, 18:23:55 pm »

wiedzmin

  • Gość
Słuchajcie na elektodzie powiedziano mi że ten obrotek Jaeger który jest w filmiku który podałem w tym temacje jest od Poldka Caro Plus 1.6 z wtryskiem wielopunktowym może teraz coś kojarzycie?

Odp: Obrotomierz
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 14, 2013, 19:40:14 pm »

wiedzmin

  • Gość
Znalazłem panowie!
To jest dokładnie to:
 http://allegro.pl/licznik-polonez-igla-i3165108329.html

Z jakiego modelu jest ta deska jesteście w stanie poznać?

Odp: Obrotomierz
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 14, 2013, 21:22:33 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak

Odp: Obrotomierz
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 14, 2013, 21:52:13 pm »

wiedzmin

  • Gość
Po czym rozpoznajesz tego abimexa?

Odp: Obrotomierz
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 14, 2013, 21:55:51 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ja rozpoznaję po skali, pod koniec się "zagęszcza".