Autor Wątek: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----  (Przeczytany 1572485 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9320 dnia: Kwiecień 14, 2020, 12:22:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Standardy to dla mnie dramat, brak wyprofilowania i twarde jak deska. Jedyna zaleta to trzymanie boczne którego seryjne fotele rzeczywiście nie mają. Wzięcie ostrego zakrętu gdzieś na 1/3 możliwości zawieszenia, to już oznacza że albo wylądujesz na drzwiach albo wypadniesz z fotela kierowcy na prawy fotel.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9321 dnia: Kwiecień 14, 2020, 12:52:15 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja zdecydowanie wolę standardy. Właściwie nawet bardziej niż akupresury. Po jeździe na taboretach, szczególnie Plusowych i relaksach bolą mnie plecy. Po za tym fotel bez trzymania bocznego u mnie nie przechodzi. :p
Ja uważam tak samo.  Nie akceptuję innych foteli w polonezie. W akupresurach nie siedziałem,  to je pomijam. W innych niż standardy, to bolała mnie strasznie dupa. W standardach tego nie odczuwam. One są twarde,  ale w normie. Gdyby były zbyt twarde, to też dupsko by mi zaraz o tym powiedziało.  W relaxach było mi niewygodnie, jakbym siedział na napompowanej dętce i dotykałem głową podsufitki. Jedyne co mają fajnego, to pompki,  które chyba przy najbliższej okazji sobie przełożę do standardów, żeby pod plecy sobie oparcie podpasować.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9322 dnia: Kwiecień 14, 2020, 13:07:21 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Półkubełki w polonezie bujającym się jak łódka powinny być na wyposażeniu "standardowym" i nie ma to związku z wyglądem <lol>
Co do wygody zarówno ja entuzjasta fso, ale również moi znajomi (jeżdżący współczesnymi nierzadko samochodami o wartości 20 polonezów i więcej) zawsze z zaskoczeniem zwracali uwagę na fotele i bardzo pozytywnie komentowali ich wygodę. Osobiście uważam IG standard za wzór wygodnego fotela... to jedyny fotel na którym można przejechać kilkaset km i nie czuć bólu pleców i to trzymanie boczne.

Porównując z chłamliwymi, niewygodnymi jak diabli, wypukłymi"taboretami" ze zwykłego poloneza na prawdę dziwię się, że macie inne zdanie - ale szanuję je, każdy ma własny tyłek i preferencje  <ok>

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9323 dnia: Kwiecień 14, 2020, 13:16:33 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Na grokach się siedziało według mnie jak na podłodze i były dla mnie twarde jak nie wiem, pomijając niewygodne wsiadanie do auta. Zdecydowanie wolę "taborety" niż "deski"  <lol2> Co tyłek, to inna opinia.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9324 dnia: Kwiecień 14, 2020, 14:08:02 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Zgodzę się z Danielem, na grokach za nisko się siedzi. A co do wygody to plusowe taborety są idealne, Jazda 4 godzinna bez przerwy i zero bólu czy zmęczenia

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9325 dnia: Kwiecień 14, 2020, 14:29:17 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Ja także nie narzekam na taborety. (BTW. Rozumiem że chodzi o fotele co weszły od MR93?)
Nie czułem się zmęczony po kilkugodzonnej podróży.
Cały czas odkładam ich oddanie do tapicera na nowe obszycie Ale przy okazji chciałbym aby tapicer dołożył trochę gąbki po bokach żeby mialy lepsze trzymanie boczne.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9326 dnia: Kwiecień 14, 2020, 15:25:16 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Co kto lubi. Dla mnie najwygodniejsze są pontony z 90'
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9327 dnia: Kwiecień 14, 2020, 15:30:26 pm »

Offline calak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1,6 GLI
Panowie,
Mam relaksy i są fajne, ale w porównaniu z borkiem to są twarde.
A tak z ciekawości siedzisko w relaksach jest takie samo jak w standardowym fotelami np w caro czy atu plusie?
Polonez ATU 1,6 GLI '97, Polonez 1500 '80, Fiat 126p '78

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9328 dnia: Kwiecień 14, 2020, 15:58:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A tak z ciekawości siedzisko w relaksach jest takie samo jak w standardowym fotelami np w caro czy atu plusie?
jest troche inne pod wzgledem ksztaltu gabek, ale generalnie to taki sam fotel
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9329 dnia: Kwiecień 14, 2020, 16:19:57 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
na grokach za nisko się siedzi.
Dla mnie, to jest właśnie jedna z zalet. Mam 1,83 i naprawdę, dotykałem głową podsufitki, siedząc w relaxach. Pierwszy polonez, jakiego kupiłem, miał już wnętrze ig, właśnie z relaxami. Nie mając innego porównania, wydawały mi się super fotelami do czasu, aż kupiłem mojego caro rovera i usiadłem w standardach. Trzymanie boczne i "idealna twardość" i przypasowały. Mogę w nich zjeździć cały kraj i mnie dupa nie zaboli, a w relaxach, czy plusowych, czy innych, będzie już problem. Jakoś tak mam, że nie mogę mieć ani za miękko, ani za twardo. Widocznie standardy idealnie "wbiły się w lukę". W moim starym żuku, miałem fotel wsadzony z opla kadeta, taki właśnie podobny do polonezowego standarda, w golfach takie też widywałem. Fabryczne fotele były tak niewygodne, że już po ok. 100 km jazdy, odczuwałem zmęczenie, a właściwie, polało dupsko i dolny odcinek pleców. Fotel trafił się za free, więc postanowiłem przełożyć. Dorobiłem tylko mocowanie i już. Efekt? Zniknęły wszelakie bóle, niewygody itd. a robiłem tę samą trasę wielokrotnie. Tak więc, każdy ma swoje preferencje. Jedni lubią swoje za wygląd, a inni cenią wygodę. Piszę to dlatego, by obalić ten mit, że groki standardy montuje się wyłącznie dla wyglądu. Jeśli ktoś tak robi, nie zwracając uwagi na niewygody i własne samopoczucie, to jest zwyczajnie głupi. Ja je chwalę i za wygląd i za wygodę. Ciekawi mnie też, jakbym reagował na przejażdżkę we współczesnych fotelach w jakimś dzisiejszym aucie. Miałem okazję wielokrotnie jeździć nowym sprinterem z kuzynem (na miejscu pasażera) i dupa mnie bolała. Za miękko znów. Na leżenie na zbyt miękkim lub zbyt twardym łóżku, również reaguję bólem pleców, wstaję jak połamany. Tak więc, to nie moja fanaberia.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9330 dnia: Kwiecień 14, 2020, 17:59:48 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ja mam 1,82 wzrostu i nie dotykam głową podsufitki, więc nie wiem, jak to było u Ciebie możliwe?  <co>
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9331 dnia: Kwiecień 14, 2020, 18:23:43 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 643
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Cóż, każdy z nas ma inna dupę, i ta dupa decyduje co dla niej jest wygodne a co nie. Mój Caro ma fabrycznie groki SDT i nie mam porównania do innych foteli, ale dla mojej tylnej części ciała są ok. O wyglądzie nie będę dyskutował, bo groki niezaprzeczalnie poprawiają wygląd wnętrza.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9332 dnia: Kwiecień 14, 2020, 19:12:38 pm »

Offline Franz Maurer

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Były: Polonez Caro 1.6 GLE, Polonez Caro 1.6 GLI 16v, Polonez Atu 1.6 GLI, Polonez Caro Plus 1.6 GSi Jest: Polonez Caro 1.9 GLD
Ja po przesiadce ze Standardów na Relaxy, musiałem długo się przyzwyczajać. Teraz jeżdżąć około pół roku w Relaxach nie mam do nich większych zastrzeżeń prócz braku trzymania bocznego
W życiu cenię sobie spokój. Dlatego wybrałem Poloneza z silnikiem OHV

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9333 dnia: Kwiecień 14, 2020, 20:28:35 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja mam 1,82 wzrostu i nie dotykam głową podsufitki, więc nie wiem, jak to było u Ciebie możliwe?
Jednak możliwe. Siedzisko relaxów jest wyraźnie wyżej, niż standardów. Nie mówię, że tarłem łbem, ale dotykałem. A może coś urosłem od ostatnich pomiarów na komisji wojskowej?   :P Może mam więcej? To było 19 lat temu i słabo pamiętam, ile mi zapisali. Mikrusem nie jestem, ale wyraźnie pamiętam, że dotykałem do podsufitki, nie na twardo, ale jednak. Zależy to też od wychylenia oparcia, bo wiadomo. Im bardziej do tyłu, tym głowa się obniża.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9334 dnia: Kwiecień 14, 2020, 23:31:18 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No i podsufitka ma znaczenie. Do 96 była gruba po 96 cienka jak w plusie. Zyskiwało się dobre 2-3cm nad głową...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9335 dnia: Kwiecień 14, 2020, 23:35:49 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No to to była minusowa, na styropianie. I grubsza jest, to fakt.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9336 dnia: Kwiecień 14, 2020, 23:44:45 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A ja caro z `96 i nową podsufitkę, więc wszystko by się zgadzało.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9337 dnia: Kwiecień 15, 2020, 00:42:25 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w nowym STD jest slabsze podparcie ledzwiowe niz w zwyklym fotelu, z kolei w RLX jest jak w zwyklym, ale bez powietrza w poduszkach - 
poduszki-pierdziuszki mozna wyjac i RLX nadal bedzie spoko (tylko bez sciskania gruchy, to juz nie ten bajer ;] )
mi to najlepiej sie siedzi w STD z peknietymi gumowymi pasami w siedzisku, bo wtedy maksymalne wybrzuszenie oparcia naciska na plecy wyzej i jest idealne podparcie ledzwiowe,
zastanawiam sie co u zrobic, zeby uzyskac ten sam efekt na innym fotelu (czerwone paski), bo przeciez  nie natne pasow skalpelem ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9338 dnia: Kwiecień 15, 2020, 01:05:07 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
zastanawiam sie co u zrobic, zeby uzyskac ten sam efekt na innym fotelu (czerwone paski), bo przeciez  nie natne pasow skalpelem
Jak cię to kręci, to mam takie pięknie rozerwane, to się wymienię za całe  :P Apropo usztywnienia siedziska, jak obszywałem fotele, to miałem "przyjemność" bawić się z montażem czegoś w zamian za te oryginalne "spinki" które trzymają całą siatkę po bokach do stelaża fotela. Po prostu niektóre był rozerwane, więc użyłem zwykłych gwoździ, o podobnej długości i średnicy drutu. Jak to jest wszystko naciągnięte, to głowa mała. Trochę się namordowałem, zanim udało mi się zaczepić gwóźdź w otwór w stelażu, a potem dopiero naciągałem, wyciągając gwóźdź coraz bardziej. Gdyby to rozebrać całkowicie, to ciężko by było z powrotem naciągnąć, a naciąg musi być, bo siedzisko by się zapadło. Dziwaczna technologia, ale zapewne stąd wynika ich umiarkowana twardość. Rozerwało mi się to całkowicie w dwóch fotelach, to przynitowałem boczne osłony z obudowy PC-ta, idealnie podeszły, bez przycinania. Tak na szybko i kilka lat z tym jeżdżę, większej różnicy nie wyczułem. Tamto pewnie trzeba by było jakaoś zawulkanizować, czy coś, bo to się rozerwał jeden z tych gumowych pasów na środku.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #9339 dnia: Kwiecień 15, 2020, 15:21:14 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja kombinowałem z pasami z pasów bezpieczeństwa. Naciągałem, kombinowałem a i tak nie było ok. W przypływie fantazji nawet poszerzyłem sobie jedno siedzisko o jakieś 2,5 cm. Było trochę lepiej ale nadal stelaż nieco uwierał w prawe udo...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.