Autor Wątek: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia  (Przeczytany 6152 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 650
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 25, 2016, 21:47:39 pm »
I tak , żarówka jest 3 wat, i byłem u elektryka to powiedział, że to przeważnie jest wina regulatora napięcia jak zaczyna ładować po przegazowaniu, bo takie one są po prostu słabowate, no i trzeba to przyjąć na klatę ten problem z ładowaniem i tak jezdzić . ale ten regenerowany alternator zaczyna ładować gdzieś tak od 1500 obr no i powoli się przyzwyczajam.   

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11385
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 26, 2016, 01:05:36 am »
to nie jest problem,ze laduje po przegazowce - wazne,zeby po rozpoczeciu ladowania pracowal prawidlowo na wyzszych i wolnych obrotach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1845
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 26, 2016, 12:08:00 pm »
to nie jest problem,ze laduje po przegazowce - wazne,zeby po rozpoczeciu ladowania pracowal prawidlowo na wyzszych i wolnych obrotach
Ciekawe. Mam to samo w Fabii. Jak odpalę to ładowanie oczywiście jest ale dopiero jak ruszę z miejsca (czyt. wzrosną obroty) to jestem pewny, że ładowanie idzie jak powinno bo słychać, że wentylator dmuchawy przyśpiesza. Do zgaszenia auta jest już normalnie. Rozumiem, że nie ma się czym przejmować?

Dodam, że aku 71Ah w testach (firma sprzedająca akumulatory robi takie testy za przysłowiową flaszkę) pokazuje, że jest naładowany wzorowo.
Best BTC/ETH & other exchange > http://tinyurl.com/bitbay
Free BTC lottery > http://tinyurl.com/frbtcns

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11385
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 26, 2016, 15:00:26 pm »
nie ma sie czym przejmowac, dopóki dziala,ale trzeba sprawdzac napiecie ladowania systematycznie,
no i najlepiej wozic ze soba nowy regulator napiecia ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1606
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 21, 2017, 18:56:44 pm »
Sorry za odkop, ale chcę dopytać, czy da się przynajmniej w jakimś przybliżeniu określić, poniżej jakiego napięcia ładowania kontrolka powinna świecić tak, jakby tego ładowania wcale nie było? Czy jeśli tak świeci, znaczy to, że ładowania wcale lub prawie wcale nie ma?

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3054
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 15, 2017, 20:14:29 pm »
Zrobimy odkop
Pacjent 125p 1.5 silnik 115c( łańcuszek), alternator 9 diodowy.
Objaw po odpaleniu , po przegazowaniu i trzymaniu cały czas na obrotach lekko żarzy się kontrolka ładowania.
Cóż regulator elektroniczny , podmieniony na mechaniczny x2 i objaw ten sam.
Połączenia pewne, styki czyszczone.
Po wymianie szczotek na nowe Elmot brak ładowania, kontrolka pali się cały czas, niezależnie od obrotów.
Pomocy bo rozłożyłem ręce.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 986
Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 15, 2017, 20:46:56 pm »
zmierz napięcie między stykiem 15 a masą na regulatorze napięcia
Zmierz napięcie między stykiem B+ a masą na alternatorze.
Paląca się kontrolka nie zawsze oznacza problem z ładowaniem.

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3054
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 15, 2017, 20:56:04 pm »
zmierz napięcie między stykiem 15 a masą na regulatorze napięcia
Zmierz napięcie między stykiem B+ a masą na alternatorze.
Paląca się kontrolka nie zawsze oznacza problem z ładowaniem.

A nie rozumiem jednej kwestii.
Czemu wcześniej zażyła się lekkim światłem a po zmianie na drugi szczotkotrzymacz pali się już mocnym intensywnym światłem ciągłym.
a zapomniałem dodać że mam diodowy wskaźnik ładowania i pokazuje na tę chwilę 0.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2018
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 15, 2017, 21:10:22 pm »
Lekkie żarzenie się żaróweczki od ładowania oznacza, że prąd wzbudzenia elektromagnesu na wirniku jest na tyle duży, że powoduje widoczne żarzenie się włókna w żarówce, tzn. że pobór mocy z alternatora jest duży/zbliżamy się do granic możliwości prądowych alternatora. Takie zjawisko zaobserwowałem w obydwóch swoich roverach, w pierwszym pojawiło się to po założeniu pompy elektrycznej do wspomy, a w drugim jest tak od początku, ale nie wiem czemu - altek był rozebrany, przeczyszczony, dołożony bypass prosto na akumulator i dalej to samo.
Jeżdżę FSO:
Cytat: "?"
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3054
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 15, 2017, 21:29:29 pm »
Lekkie żarzenie się żaróweczki od ładowania oznacza, że prąd wzbudzenia elektromagnesu na wirniku jest na tyle duży, że powoduje widoczne żarzenie się włókna w żarówce, tzn. że pobór mocy z alternatora jest duży/zbliżamy się do granic możliwości prądowych alternatora. Takie zjawisko zaobserwowałem w obydwóch swoich roverach, w pierwszym pojawiło się to po założeniu pompy elektrycznej do wspomy, a w drugim jest tak od początku, ale nie wiem czemu - altek był rozebrany, przeczyszczony, dołożony bypass prosto na akumulator i dalej to samo.

Jutro podmienienie na stary szczotkotrzymacz oraz nowy elektroniczny regulator.
Dziwne przez 5 lat nie dotykałem się alternatora oprócz wymiany diód bo dostały zwarcia.
Altek był sprawdzany u fachowca, który stwierdził że jest w bdb stanie.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 986
Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 15, 2017, 21:57:10 pm »
Lekkie żarzenie się żaróweczki od ładowania oznacza, że prąd wzbudzenia elektromagnesu na wirniku jest na tyle duży, że powoduje widoczne żarzenie się włókna w żarówce, tzn. że pobór mocy z alternatora jest duży/zbliżamy się do granic możliwości prądowych alternatora. Takie zjawisko zaobserwowałem w obydwóch swoich roverach, w pierwszym pojawiło się to po założeniu pompy elektrycznej do wspomy, a w drugim jest tak od początku, ale nie wiem czemu - altek był rozebrany, przeczyszczony, dołożony bypass prosto na akumulator i dalej to samo.
Te rady są MOIM zdaniem bełkotem.
Jeśli się świeci żarówka to oznacza że pomiędzy diodami wzbudzenia a stacyjką jest jakaś różnica potencjałów (jakieś napięcie).
Przyczyn może być wiele.
-Uszkodzona dioda wzbudzenia
-Uszkodzony obwód regulacji
-Uszkodzony wirnik (np zwarcie między zwojowe)
-Zwarcie jednego z uzwojeń stojana do masy

Trzeba dokonać kilku pomiarów by mieć pewność gdzie leży problem. Wystarczy zwykły tani, sprawny multimetr z woltomierzem do 20V.
Jak coś to zapraszam na FB , Krzysztof Kowal (Łódź). 

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2018
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 15, 2017, 22:12:34 pm »
-Uszkodzony obwód regulacji
To też miałem na myśli, w prawdzie nigdy nie kontemplowałem jak to się dzieje, że napięcie ładowania niby jest ok, a kontrolka się jarzy, ale widać jest to możliwe.
Można jeszcze spróbować dać trochę grubszym przewodem bypass masy z minusa aku bezpośrednio na tylną część alternatora/regulatora i zobaczyć czy coś się poprawiło, widziałem parę przypadków, że był problem z ładowaniem, a po zrobieniu takiego czegoś pomagało.
Jeżdżę FSO:
Cytat: "?"
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 986
Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 15, 2017, 23:13:25 pm »
Można jeszcze spróbować dać trochę grubszym przewodem bypass masy z minusa aku bezpośrednio na tylną część alternatora/regulatora i zobaczyć czy coś się poprawiło, widziałem parę przypadków, że był problem z ładowaniem, a po zrobieniu takiego czegoś pomagało.
Tylko po co to robić, jeśli 1 pomiarem można stwierdzić czy to coś da. Wystarczy ustawić woltomierz najpierw na 20V i zmierzyć napięcie na odpalonym silniku , włączonych wszystkich odbiornikach i podniesionych obrotach do 2 tyś obr. Dokonujesz pomiaru między minusem akumulatora (kołkiem) a obudową alternatora. Jeśli napięcie wyniesie pow 0,5 można dać, jeśli więcej, wskazuje to na uszkodzone masowanie alternatora.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2018
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 16, 2017, 00:08:41 am »
Racja zapomniałem napisać "prowizorycznego bypassa", a możliwość moderacji posta już wygasła.
Jeżdżę FSO:
Cytat: "?"
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3054
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 16, 2017, 20:55:44 pm »
Temat sie rozwiązał.
Nawet lekkie żarzenie się żarówki od ładowania powoduje już usterkę.
W tym wypadku poszły diody  wzbudzania.
Przemiły pan mi ogarnął cały temat w 10 minut i wziął całe 10 zł.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........