Wątpie że to uszczelka, to bym obstawiał jako ostatnie.
Majonez powinien zniknąć po jakichś 100-200km jazdy. Niestety później znowu się pojawia i nie należy się tym przejmować.
Jakie są objawy uszczelki:
Uszkodzenie na linii cylinder - zewnatrz - objawy : wyraźne syczenie na zewnątrz silnika w okolicach głowicy.
Uszkodzenie na linii cylinder - układ chłodzenia -- objawy : Twarde przewody wodne, problemy z temperaturą (auto się bardzo grzeje), "słodki" biały dym niezależnie od temperatury silnika - przyłożyć rękę do wydechu i polizać
Wiem brzmi głupio ale smak borygo jest nieporównywalny z niczym innym
Uszkodzenie na linii cylinder - układ smarowania - objawy : Kopcenie niczym diesel, wyraźny smród palonego oleju, duże ubytki oleju (w granicach 0.5-1l na 100km), po odkręceniu korka oleju przy pracującym silniku bardzo duże ciśnienie wydmuchiwanego powietrza.
Uszkodzenie na linii układ smarowania-układ chłodzenia : objawy: Ślady oleju w zbiorniku wyrównawczym, CAPPUCINO zamiast oleju (olej ma barwę kawy z mlekiem) Poniżej fotka poglądowa jak towyglądało u mnie:
Nagły wzrost poziomu oleju w silniku, spadające ciśnienie smarowania (może świecić kontrolka), duży ubytek płynu chłodzącego, problemy z temperaturą.
To najczęstsze objawy U.P.G.
Rzadziej występujące:
Uszkodzenie na linii układ chłodzenia-zewnątrz : objawy praktycznie niezauważalne wycieki płynu chłodzącego na zimnym silniku, często wyciek jest tak maly że po dogrzaniu silnika znika (metal się rozszerza i go uszczelnia) cholernie ciężkie do wykrycia.
Uszkodzenie na linii układ smarowania-zewnątrz: praktycznie nie do wykrycia jeśli masz silnik brudny, nie ma wpływu na pracę silnika , niezauważalnie podwyższone zużycie oleju.
W pierwszej kolejności sprawdź kompresję, ewentualne przecieki i wymień termostat niezaleznie od jego stanu.