Autor Wątek: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A  (Przeczytany 7640 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline strowger

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • 2x Polonez C+ 1.6 GSI, Chevrolet Nubira 1.8 CDX
Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« dnia: Maj 07, 2013, 09:46:45 am »
Koledzy, miałem ja sobie w klimatyzatorze GSI oryginalny alternator 80A, po przebiegu nieco ponad 100 tysięcy zaczął się sypać.... wykazując sporo cierpliwości naprawiałem go wciąż, aż po kilku razach nerwy mi puściły i wywaliłem to badziewie - założyłem standardowe 70A i tu kilka wątpliwości...

Czy ktoś z Was, mających klimę i alternator 70A doświadczył objawów braku prądu? U mnie jednak występują... Jak odpalą się wszystkie 4 wentylatory, to po wbiciu wstecznego zaczyna wariować obrotomierz i sprężarka klimatyzacji (włącza się i wyłącza non stop)

Bez włączonych wentylatorów można włączyć wszystkie możliwe rzeczy w aucie (dmuchawa na 4, całe możliwe oświetlenie zewnętrzne itd.), wbić wsteczny i wcisnąć hamulec - efekt? Wariujący obrotomierz i włączająca się i wyłączająca klimatyzacja... też tak macie?

Mam też fabrycznie nowy alternator 80A, ale ni cholera nie pasują mocowania (chyba jest od diesla czy coś) - były jakieś różne?
Polonez C+ 1.6GSI '99 - 416kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 156kkm: klimatyzacja:)
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 98kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
http://www.youtube.com/user/strowger79

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1712
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 07, 2013, 09:56:36 am »
U mnie był 70A i wszystko dobrze chodziło. Nigdy nie miałem problemów z prądem :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1728
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 07, 2013, 11:27:47 am »
70A to niestety za mało 80A też starcza na styk a do tego nigdy nie wiesz kiedy padnie.80A występowały też w dieslach i niestety mocowania nie pasują.Ratunkiem jest zakup alternatora z alfy i dopasowanie go do poloneza.Ostatnio Szakal miał do sprzedania 100A z alfy już przerobiony pod ohv

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11229
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 07, 2013, 12:30:41 pm »
widze ,ze wspolnym problemem jest "wbicie wstecznego" i wlaczenie wszystkich odbiornikow (w tym klimatyzacji),
czyli silnik pracuje na wolnych obrotach ,a alternator osiaga moze nawet nie spelna 50% swojej wydajnosci znamionowej,
mozna zmieniac alternator ,ale mozna rowniez niewlaczac klimy przy manewrach na parkingu ,albo tez zrobic swiatla do jazdy dziennej (~100W ,czyli ~9A uciagu) ,mozna zalozyc wiekszy akumulator,
i dalej zyc z 70A
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1728
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 07, 2013, 13:17:14 pm »
Nie tylko wsteczny bo nawet wrzucenie kierunkowskazu przy np włączaniu się do ruchu powoduje to, że obrotomierz działa w rytm mrugania kierunków.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11229
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 07, 2013, 13:44:21 pm »
nie zrozumiales o co mi chodzi : wsteczny wrzuca sie na postoju - chyba ,ze jest sie bananowym Arabem strzelajacym kilka popisow na szosie :P ,
zmniejszyc kolka na alt juz sie nie da ,bo w 70A juz jest to mniejsze (a JA mam zalozone wieksze ;>) ,
wiec mozna sie skupic albo na wiekszym kondensatorze dobrej jakosci ,czyli np. Centra Futura ,albo pozbyc sie obciazenia w postaci  swiatel mijania wlaczonych bez sensu 24/7/365  i uciac w ten sposob dobre 100W ,ktore z powodzeniem wystarcza na kierunkowskazy i wsteczny jednoczenie,
sa tez odbiorniki ,ktorych jednoczesne wlaczanie mija sie z celem np. klima i ogrzewanie tylnej szyby
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline strowger

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • 2x Polonez C+ 1.6 GSI, Chevrolet Nubira 1.8 CDX
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 07, 2013, 13:44:53 pm »
Cieszę się, że nie tylko ja mam taki problem ;).

A ten z alfy altek to nieawaryjny jest?

Co do świateł dziennych - w Nubirze mam, fajna sprawa, ale jakoś do Poloneza nie pasują. No bo gdzie je zamontować, żeby nie wyglądało to jak wiejski tuning? No i jakie?

W Nubirze idealnie wpasowują się na dole Philipsy między kratki nawiewu na chłodnicę, z zachowaniem wszelkich przepisów dotyczących odległości między lewą a prawą stroną.
Polonez C+ 1.6GSI '99 - 416kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 156kkm: klimatyzacja:)
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 98kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
http://www.youtube.com/user/strowger79

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11229
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 07, 2013, 13:52:26 pm »
A ten z alfy altek to nieawaryjny jest?
sam musze takiego sprawnego poszukac ,bo w brata Kappie po 280kkm cos niedomaga juz i ma problem z utrzymaniem prawidlowego napiecia przy obciazeniu

co do dziennych ,to osobiscie bede robial pod kloszem lampy - jezeli paly sie przywala to w ostatecznosci trzeba bedzie oddac klosze na wyszlifowanie oznaczenia E4 od srodka :P
mozna by tez przerobic kierunkowskazy ,czyli wyciac troche klosza plastikowego i tam umiescic plaskie dzienne (pionowo),
ale tu trzeba by bylo dobrac dzienne na odpowiednia dlugosc i niezbyt grube
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 881
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 07, 2013, 17:55:10 pm »
mozna by tez przerobic kierunkowskazy ,czyli wyciac troche klosza plastikowego i tam umiescic plaskie dzienne (pionowo),
ale tu trzeba by bylo dobrac dzienne na odpowiednia dlugosc i niezbyt grube
a co na to prawo? bo to niegłupi pomysł ;)

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11229
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 07, 2013, 18:52:56 pm »
a co na to prawo? bo to niegłupi pomysł ;)
mysle ,ze prawo wpada w lukę w tym przypadku,
montujesz dzienne miedzy lampa ,a kierunkowskazem ,a ze podcinasz sobie kierunkowskaz w miejcu ,gdzie i tak nie swieci to nie powinno nikogo obchodzic,
Polonez i tak ma ogromne kierunkowskazy przednie, przeciez niektore merole okularniki to praktycznie wogole ich nie maja,a homologacje dostaly ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 881
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 07, 2013, 18:57:37 pm »
No tak, ale są też granice gdzie mniej więcej mają być zamontowane, no i czy takie cienkie występują ;]

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11229
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 07, 2013, 19:02:29 pm »
te granice to ida w glab auta ,a nie na zewnatrz,
a co do cienkosci to od biedy mogabyc nawet diody LED SMD ,a wiec cala lampa wykonana w formie samoprzylepnego paska - kwestia tego ,czy producent uzyska homologacje, czyli ile i komu da w lape ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 881
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 07, 2013, 19:08:04 pm »
te granice to ida w glab auta ,a nie na zewnatrz,
nie no, chodzi mi o to, że ileś tam od krawędzi pojazdu (lewej/prawej) ma być i mniej więcej jakiejś wysokości ;P

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1251
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 24, 2013, 22:01:47 pm »
Daję tu poradnik o przeróbce altka z alfy do poldka. Odrazu mówię, nie jestem jego autorem poradnik zapożyczony z innego forum którego włascicielem jest bizon.

Cytuj (zaznaczone)
Chciałbym przedstawić Wam bardzo prosty sposób na rozwiązanie problemu z ładowaniem w modelach GSI.
Moje poszukiwania jakiejś alternatywy wzięły się stąd, że za każdym razem jak jechałem w dłuższą podróż z włączoną klimą zawsze kończyło się to awarią ładowania.
Oryginalnie w moim modelu (GSI + klima) był alternator 80 Amper.



Poprzedni właściciel raczej rzadko użytkował auto, więc alternator wytrzymał w oryginale dopóki auto nie zaczęło normalnie jeździć.
Na początku padł mi regulator napięcia. Sprawa była banalna, bo okazało się, że pasuje od malucha bisa.
Później już było tylko gorzej.
Próba naprawy alternatora niestety nie powiodła się. Większość zakładów w okolicy rozkładała ręce na ten produkt.
Zakupiłem zamiennik (70A) na alledrogo firmy Magneti Marielli.




[Ten alternator wszedł na fabryczne miejsce na zasadzie: sztuka za sztukę. Niestety wytrzymał do następnej dłuższej podróży z klimą.
Następnie zakupiłem "regenerowany" altek elmotu, który padł w podobny sposób jak poprzednie.
Słowo „regenerowany” nie bez przyczyny pisze w cudzysłowiu. Tak wygląda wnętrze regenerowanego altka


Wrócił znowu włoski po naprawie, ale sytuacja się powtórzyła.
Zacząłem szukac zamiennego alternatora.
Okazało się, że taki problem jak ja miało już kilka osób.
Wykorzystywali oni alternator od Alfy 156.
Między innymi: Bartekcom z zaprzyjaźnionego FSO PTK. Umieścił też artykuł na w/w temat, który był niejako moją inspiracją. Byłbym świnią, gdybym nie podał źródła  :twisted: .
tu jest link
Wersja kolegi jest niestety jakby "nie po mojemu". Nie podoba mi sie to, że ucho naciągu paska dosyć silnie było wciśnięte pod gumowy wąż od pompy wody.
Ja zdecydowałem się na model Ca 1223. Wydajność prądowa tego altka to 100A, więc w zupełności powinno pokryć zapotrzebowanie na prąd w polonezie i jeszcze trochę zostaje na Car Audio :)
Podmiana jest w miarę prosta dla nawet średnio ogarniętego technicznie człowieka
Tak wyglądał nowy nabytek zaraz po odpakowaniu paczki.
Widać tutaj jeszcze nie zeszlifowane uszy dolnego mocowania.
Ja zeszlifowałem po okło 2mm z każdego ucha. Można by zeszlifować tylko z przedniego 4mm i pewnie byłoby po robocie, a tak bedziemy musieli późniek kombinować z tuleją pod koło pasowe.
Według mnie jednak lepiej nie przesadzać z tym szlifowaniem jednego ucha, żeby się później nie okazało, że ucho jest już za słabe.



Tu uszy już są przy szlifowane i mamy porównanie do oryginalnego 70A alternatora z PN plusa.

Widok ogólny.



Tu widać różnicę w wysokości mocowania górnego ucha.


Widok z tyłu. Jak widac na załączonym obrazku, będziemy musieli pobawić się w „małego elektryka”.
Przyłącze na altku od alfy jest na śrubie 8, a w poldkowym na 6.


Ja użyłem do zrobienia "przejściówki" kawałka rurki miedzianej fi15mm zaklepanej na płasko z dwoma otworami, jeden na 8mm, drugi na 6mm. Mogłem uciąć polonezowski, kupić i zacisnąć większe „oko” i ale wolę, żeby jak najwięcej elementów było w oryginale.
Cienki kabelek ten od kontrolki ładowania też musimy przerobić, bo w poldku jest na wsuwkę, a w alfie „na oczko”.
Zdjęcie blaszki w trakcie produkcji. Później zostało opiłowane. Rogi poszlifowane coś na wzór cyfry 8


Później (albo wcześniej, jak kto woli) Musimy wziąć się za zmianę koła pasowego.
W alfoskim altku mamy bieżnię wielorowkową, którą musimy zdjąć. Potrzebny jest duży klucz, najlepiej tzw fajka o rozm chyba 24mm i imbus chyba 8. Do poldkowego standard klucz 19 i imbus chyba 6.
Tak to wygląda po demolce.
Jak widać w poldku jest tulejka dystansowa, którą należy przełożyć razem z kołem pasowym do alfowego altka.


Po przekładce otrzymujemy takiego oto brzydala:

Pozostaje jeszcze zamontować to wszystko w aucie.

Należy zwrócić uwagę na to, że ucho naciągu paska w nowym alternatorze jest ciut dalej. Kolega z Bartekcom spiłował ramię naciągu paska w kierunku pompy. Ja tego elementu nie ruszałem. Kupiłem dłuższy pasek 950mm. W oryginale jest chyba 925mm
Jeśli ktoś ma klimę w autku, proponuję oba kabelki podłączyć przed wsadzeniem na miejsce alternatora, bo później jest znacznie utrudniony dostęp.
Pomijam, że jak ktoś ma klimę w poldku to żeby wyciągnąć alternator musi zdjąć wentylator z chłodnicy, albo sprężarkę. Taniej wychodzi z wentylatorem :)
Na zdjęciu tego nie widać, ale jest przesunięcie osi bieżni alternatora w stosunku do osi pompy wody i koła wałuo około 2mm. Pewnie gdybym zeszlifował tylko przednie ucho wszystko byłoby ok, ale o tym pisałem wcześniej. Ja zamówiłem u znajomego tokarza tulejkę taką jak z elmotowskiego alternatora, tylko o 1,7mm cieńszą. Przy następnej wymianie paska, podmienię i tę tulejkę i powinno być dobrze.


« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2013, 22:04:01 pm wysłana przez bartek66977 »
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 152
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 20, 2014, 17:50:52 pm »
Ja choć  nie mam klimy w polonezie c + ze względów na instalacje CA założyłem alternator od VW SHARAN 2.8 o ładowaniu  150A. Alternator wszedł bez większych przeróbek choć ciężko go wcisnąć ale się mieści  :-) Kółko pasowe zostało zaadoptowane z starego alternatora polonezowskiego 70 A, więc taka przeróbka rozwiązuje problemy z prądem ;)
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 743
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 21, 2014, 15:28:50 pm »
Ja od kilku miesięcy jeżdżę też na altku 100A od alfy ,z tym że ja to przerobiłem ,a właściwie  przerobił to warsztat sam.któremu zleciłem tą przeróbkę ,bo sam nie mam warunków żeby to zrobić .A zrobili w ten sposób ,że
wstawili nowy wspornik od innego altka ,który pasował do alfy 100 A i zamocowali w miejsce oryginalnego ,od 80 A ,zmienili również kolo pasowe o tych samych gabarytach ,bo z oryginalnym coś im nie wychodziło ? ,zmontowali
to wszystko do kupy ,założyli pasek klinowy też oryginalny i tyle . Później zmieniłem pasek na większy na 930X10 ,bo oryginalny był mocno napięty ,i nie można było go  podregulować . także i u mnie problemy z ładowaniem też się skończyły  :] <ok>
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2698
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 13, 2014, 10:42:18 am »
Ja do klimy miałem altek od Zafiry. Podchodzi przy lekkim podpiłowaniu uchwytów. Kółko od Poloneza pasuje P&P.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1728
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 13, 2014, 11:18:29 am »
Ja do klimy miałem altek od Zafiry. Podchodzi przy lekkim podpiłowaniu uchwytów. Kółko od Poloneza pasuje P&P.
Jaki dokładnie to był alternator?

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 634
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 13, 2014, 11:40:30 am »
Podobnie i ja w swoim gsi, ale bez klimatyzacji jest, tez miałem ciągłe kłopoty z altkiem chyba 80A, wymiana regulatora nic nie dała, a wzrokowo nie było się do czego uczepić, aż zakupiłem na allegro jakiś za 60 zł , górne ucho obrobiłem a dolne ścieniłem i założyłem trochę większy pasek.A i jeszcze musiałem kółko pasowe zmienić bo było wielorowkowe. No i teraz mam ładowanie 14,4V bez włączonych odbiorników, a po włączeniu wszystkiego co się da 13,8V. Narazie śpię spokojnie co do ładowania.

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2698
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 13, 2014, 15:10:53 pm »
Cytat: matucha#1931 w Dzisiaj o 10:42:18
Ja do klimy miałem altek od Zafiry. Podchodzi przy lekkim podpiłowaniu uchwytów. Kółko od Poloneza pasuje P&P.
Jaki dokładnie to był alternator?
Na 99% ten.
http://allegro.pl/nowy-alternator-opel-vectra-zafira-1-6-1-8-2-0-i4075968146.html
Gość mi to dobrał ze sklepu. Pojechałem z altkiem z Poloneza - popatrzył chwilę i za 2 minuty pojawił się z takim wg niego najbardziej podobnym. Tyle, że ja dałem ze 170zł wtedy za niego. Kabel od aku starcza tak na styk niestety.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2014, 20:15:48 pm wysłana przez matucha#1931 »
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)