Autor Wątek: Czujnik zużycia klocków hamulcowych  (Przeczytany 13683 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« dnia: Maj 19, 2013, 23:14:46 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Hej, kończę właśnie przekładkę na Lucasy i mam problem z tym czujnikiem. Podłączyłem na sucho i na nowym klocku pali się kontrolka-podłączyłem jeden kabelek od czujnika do masy, drugi do kontrolki (rozumiem że to powinno działać tak że jak tarcza dojdzie do tych kabelków to zwierają się do masy i dopiero powinna się palić). Jest jakiś inny sposób podłączenia czy po prostu ma tak być ?

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 19, 2013, 23:22:40 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Pali się, gdy zostanie przerwany obwód.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2013, 23:23:23 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
to jest chyba tak, że w klocku sa zatopione kabelki i w momencie keidy klocek się na tyle zetrze że przerywa obwód to kontrolka się zapala.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 19, 2013, 23:30:43 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
to jest chyba tak, że w klocku sa zatopione kabelki i w momencie keidy klocek się na tyle zetrze że przerywa obwód to kontrolka się zapala.
Czyli rozumiem te kabelki po prostu odpadają ? To co w takim razie jest odpowiedzialne za tą kontrolkę żeby świeciła się w taki sposób ? Jest jakiś układ w zegarach czy mikroklocku (bo zegary mam od gaźnikowca i dałem za kontrolkę ssania).

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 19, 2013, 23:35:54 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
To co w takim razie jest odpowiedzialne za tą kontrolkę żeby świeciła się w taki sposób ?
aaa tego to juz nie wiem- musi się ktoś wypowiedzieć co z elektryki mocniejszy jest. Ale myślę że działa to na tej samej zasadzie co kontrolka spalonej żarówki... której też nie ma w zegarach od gaźnikowca:P

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 19, 2013, 23:38:37 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Jak to przerywa? W klocku zatopiony jest kabelek, który w momencie wytarcia klocka zwiera go do masy - czyli do stalowej tarczy i świeci się kontrolka. Kontrolkę łączysz do plusa z aku a zamiast minusa - czujnik w klocku
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 19, 2013, 23:40:59 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Jak to przerywa? W klocku zatopiony jest kabelek, który w momencie wytarcia klocka zwiera go do masy - czyli do stalowej tarczy i świeci się kontrolka. Kontrolkę łączysz do plusa z aku a zamiast minusa - czujnik w klocku
Czytałeś co napisałem ? Podłączyłem w ten sposób i pali się cały czas, ponad to sprawdziłem i cały klocek przewodzi prąd to jak może tarcza zwierać te kabelki jak one są już zwarte przez sam klocek.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 19, 2013, 23:49:56 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Jak to przerywa? W klocku zatopiony jest kabelek, który w momencie wytarcia klocka zwiera go do masy - czyli do stalowej tarczy i świeci się kontrolka. Kontrolkę łączysz do plusa z aku a zamiast minusa - czujnik w klocku
Skoro mówisz prawdę to po co z klocków wychodzą dwa przewody? Przecież wystarczy by jeden.
W polonezie działa to na takiej zasadzie że po starciu klocka przerywa się obwód pomiędzy tymi dwoma kabelkami co skutkuje wywaleniem komunikatu.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 19, 2013, 23:54:44 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No właśnie.W zegarach z tyłu zamontowana jest taka płytka,która jakby steruje zapaleniem się tej kontrolki w momencie przerwania obwodu.Wystarczy,że kostki przewodów nie będą miały styku i kontrolka będzie świecić.Albo np. gdy któryś przewód ulegnie przerwaniu,co często się dzieje.U mnie np. cały  czas się to świeci,ale jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza.Mam przerwany przewód,ale nawet jak było wszystko całe,to też się lubiła zaświecić,bo śniedziały styki w kostkach.Wiadomo,wilgoć itp.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 19, 2013, 23:59:09 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Czyli to tylko kwestia zegarów ? Wydaje mi się jakby zatopili w klocki 2 druty w jakiejś cienkiej izolacji czy emalii i zastosowali sposób jak pisał kolega FSOmr88 to byłoby to o wiele mniej awaryjne no ale nic dzięki za podpowiedź, postaram się to porządnie zaizolować i zabezpieczyć przed wilgocią :)

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 20, 2013, 00:12:26 am »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
W normalnych samochodach tak jest, nawet często jest czujnik obok wykładziny w postaci miedzianego bolca w izolacji.
   bear2493 nawet tak jak piszesz, to zanim dojdzie do tego przewodu, to kontrolka powinna działac w taki sposób jak pisałem, nawet jak zalane są dwa kabelki to po starciu się klocka i tak w końcu dojdą do masy.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 20, 2013, 00:28:42 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ale to nie ma absolutnie żadnego problemu,żeby to przerobić i to w 10 minut.Nie pamiętam już,co jest podawane na kontrolkę,czy plus,czy masa.Jeśli masa,to nie ma problemu,trzeba tylko podłączyć kabelki bezpośrednio do kontrolki z pominięciem tego ustrojstwa,które tym steruje,a jeśli plus,to trzeba dać przekaźnik,który będzie sterowany masą z przetartych przewodów i będzie podawał plus na kontrolkę.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 20, 2013, 00:36:54 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Ale to nie ma absolutnie żadnego problemu,żeby to przerobić i to w 10 minut.Nie pamiętam już,co jest podawane na kontrolkę,czy plus,czy masa.Jeśli masa,to nie ma problemu,trzeba tylko podłączyć kabelki bezpośrednio do kontrolki z pominięciem tego ustrojstwa
Tylko wtedy będzie na odwrót, cały czas będzie się palić a zgaśnie jak skończą się klocki :)

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 20, 2013, 00:46:44 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Nie nie nie,to będzie tak,że póki obwód będzie "zamknięty" to kontrolka będzie nieżywa,a w momencie przetarcia się izolacji w przewodach zatopionych w okładzinach nastąpi zwarcie do masy i zaświecenie się kontrolki.Wtedy przewody idące od klocków podłączamy bezpośrednio do kontrolki,znaczy omijamy ten patent w zegarach,który tym steruje.To nie jest potrzebne,bo przez to właśnie kontrolka zaświeca się w momencie przerwania obwodu,np. gdy urwie się kabelek,lub zaśniedzieją styki.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 20, 2013, 00:55:06 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Ale tam nie ma żadnej izolacji, przewody są połączone z klockiem, sprawdzałem to miernikiem dotykając powierzchni klocka i kabli. Jakby dało się tak zrobić jak piszesz to fabryka nie bawiła by się w te ustrojstwa przy zegarach :)

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 20, 2013, 00:59:41 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Aha,więc to tak.Nie przyglądałem się temu szczególnie.Właśnie mnie zawsze dziwiło,po co takie podchody robili,skoro można prościej.Więc jedyny sposób jaki ja widzę,żeby to działało poprawnie,to przedłużyć przewody od strony klocków,przylutować porządnie i przenieść kostki pod maskę,żeby były osłonięte od błota i wody,a same przewody ładnie podwiązać,żeby nie było możliwości przerwania.Sam miałem tak u siebie robić,ale jako,że ostatnio polonez poszedł w konkretną odstawkę,bo zajmuję się innym samochodzikiem,to nic przy nim nie robię.  ;-|

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 20, 2013, 01:02:20 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Teoretycznie można to olać, w bendixach czujnika nie było i nic się nie działo :) No ale taka sztuka dla sztuki jak już robie Lucasy to na wypasie :) Dzięki za pomoc, temat do wywalenia.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 20, 2013, 10:43:44 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Jak to przerywa? W klocku zatopiony jest kabelek, który w momencie wytarcia klocka zwiera go do masy - czyli do stalowej tarczy i świeci się kontrolka. Kontrolkę łączysz do plusa z aku a zamiast minusa - czujnik w klocku

Absolutna nieprawda. Przy takiej kombinacji, nie byłyby potrzebne dwa kabelki do klocka. Z drugiej strony, słabe byłoby takie połączenie masowe z tarczą.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 20, 2013, 11:03:09 am »

piciek

  • Gość
Poza tym, gdyby tak było, kontrolka świeciłaby tylko w momencie hamowania.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 20, 2013, 11:17:16 am »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Wydaje mi się że podobna zasada działania będzie jak w Opel Vectra B, cytuje:

Cytuj (zaznaczone)
że przewód czujnika (2 druty) doprowadza kontrolne napięcie (bez podłączonego czujnika można sobie zmierzyć 12V z "podwieszonego" plusa. Czujnik w postaci nowej ma w swojej końcówce zworę. Zwora ta jest umieszczona w końcówce czujnika ok 2-3 mm od podstawy klocka (po włożeniu czujnika w klocek) i ta końcówka czujnika zaczyna "pracować" jako kawałek klocka po odpowiednim starciu klocka i zaczyna się ścierać razem z nim...w efekcie szlifując tą zatopioną tam zworę...aż do jej całkowitego zeszlifowania. Wtedy zapala się kontrolka...klocków mamy jeszcze te 2-3 mm więc nic się nie dzieje strasznego, tylko trzeba przewidzieć ich wymianę...razem z nimi należy wymienić ten czujnik.

Źródło: http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=39071
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/