Autor Wątek: Czujnik zużycia klocków hamulcowych  (Przeczytany 14659 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 20, 2013, 13:06:39 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Pozdrawiam Buźkę bo jako jedyny w tym temacie nie majaczy. No i FSOmr88 za to, że pisze a nie wie o czym :)
Dla potomnych to do zegarów PN Caro lucasa została dołożona płytka negatora na 1 tranzystorze BC337 i 2 rezystorach.  Dla zainteresowanych mogę narysować schemat.
Ścieżka od kontrolki fabrycznie zostaje przecięta i czarny przewód podłączony jest do kontrolki a niebieski do wejścia złącza zegarów. Plus i masa brana jest ze śrubek trzymających obrotomierz. Poniżej foto :
 

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 21, 2013, 00:02:08 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
diodalodz po co ci ta przerobka ? fabryznie nie ma plytki ,a kontrolka dziala
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 21, 2013, 01:02:48 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
To są fabryczne zegary z PN Caro 1997 rover na lukasie.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 21, 2013, 01:09:52 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
rzeczywiscie pamietam jakas plytke przy minusowych zegarach - nie wnikalem do czego ona jest,
w plusowych tego nie ma,
nawiasem mowiac ,rozkminiales jak jest w plusie (nie chce mi sie schematow wertowac) ? negator jest w mikroprocku ,bo w zegarach go nie widac ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 21, 2013, 01:36:02 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
nawiasem mowiac ,rozkminiales jak jest w plusie (nie chce mi sie schematow wertowac) ? negator jest w mikroprocku ,bo w zegarach go nie widac ?
Tego nie wiem bo nie oparłem jeszcze o taki model szlifierki :)

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 21, 2013, 14:29:23 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
W plusach jest taki jakby opornik wsadzony pod tą drukowaną "ścieżkę". W plastiku zegarów jest na niego takie wgłębienie i to chyba on za to odpowiada,bo ja podłączałem normalnie zegary i wszystko działa.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 21, 2013, 14:33:45 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Do tej płytki(folii) ze ścieżkami w liczniku plusowym jest od spodu przylutowany tranzystor i to on chyba steruje kontrolką zużycia klocków
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 21, 2013, 17:12:28 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
rzeczywiscie jest jakis triak pod sciezkami i jego kolektor jest polaczony z zaroweczka kontrolki,
dalej sa jeszcze dwa oporniki ,tez ukryte pod sciezkami
Triak nie ma kolektora .
Triak ma anodę i katodę i bramkę
Tranzystor BC 337 który siedzi w starych zegarach to bipolar i ma Kolektor Emiter i Bazę.
Triak jest do sterowania prądami zmiennymi, to dwukierunkowy tyrystor wyłączany przejściem przez "zero"


Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 22, 2013, 15:58:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w takim razie jest to tranzystor ,ktory sprawil ,ze posty zaczely znikac,
takiego zastosowania to chyba diodo nie znales?

dogrzebalem sie pod sciezki i jest tranzystor BC 337 oraz dwa oporniki : 4.7k laczacy Bazę z +12v i 100 lub 100M (ciezko wyczuc,czy pasek mnoznika jest brazowy ,czy fioletowy ,ale raczej brązowy) laczacy Bazę z sygnalem sterujacym

update:
martwica mozgu,przeciez mam miernik,
drugi opornik to 100 Ohm
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2013, 16:04:08 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 22, 2014, 23:09:22 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Jeśli podczas jazdy po wyboistej drodze zapala się i gaśnie kontrolka zużycia klocków to znaczy że kończa się klocki czy cos nie łączy?
Na równej drodze jest ok.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 22, 2014, 23:12:14 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
kable przerywają, nie przejmuj się. Można je złączyć na stałe odpinając od koła i pozbyć się zarówno świrującej kontrolki jak i informacji i zużytych klockach
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 22, 2014, 23:16:16 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Już raz to naprawiałem i 2 miesiące był spokój.
Ja akurat podchodzę do tego tak, że jak jest to ma działać ;)

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 22, 2014, 23:27:51 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Trzeba po prostu dbać o ciągłość przewodów, żeby się nie nadłamały przy klockach albo zaśniedziały na złączach, kostki przy klockach można odciąć, zlutować i dać w koszulkę to będzie pewniejsze jedynie przy wymianie klocków należałoby powtórzyć operacje.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 23, 2014, 11:10:37 am »

michal77

  • Gość
kable przerywają, nie przejmuj się. Można je złączyć na stałe odpinając od koła i pozbyć się zarówno świrującej kontrolki jak i informacji i zużytych klockach

Właśnie też u mnie zauważyłem przy zmianie kół, spięte dwa czarne kabelki nad zaciskami.
Poprzedni właściciel wymieniał klocki i widocznie zrezygnował z tego info.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 05, 2014, 20:45:09 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ale nie jest to rozwiązanie które warto naśladować...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 23, 2015, 10:15:45 am »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Wiecie jaki to typ wtyczki do tych czujników? Chodzi mi o żeńską?
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 23, 2015, 13:34:39 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Nie jestem pewien na 100% ale to chyba standardowa wtyczka http://allegro.pl/kostka-zlacze-hermetyczna-wtyk-2-gniazdo-2-f-vat-i5062642999.html Zawsze można kupić całą i wymienić oba końce.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 23, 2015, 22:29:27 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Nie jestem pewien na 100% ale to chyba standardowa wtyczka http://allegro.pl/kostka-zlacze-hermetyczna-wtyk-2-gniazdo-2-f-vat-i5062642999.html Zawsze można kupić całą i wymienić oba końce.
Tak, to będzie to.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 23, 2015, 23:26:20 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Takie same złącza (męskie) występują przy lampach kierunków i pozycyjnych przednich w nowszych typach instalacji.Ale najlepiej zrobić jak koledzy piszą, zlutować przewody na stałe i osłonić,bo kostki i tak w końcu zaśniedzieją,nie ma bata.Tam tyle wilgoci jest,że zawsze coś się stanie.Też kwestia przerwania przewodu z byle powodu.

Odp: Czujnik zużycia klocków hamulcowych
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 24, 2015, 10:07:11 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
kable przerywają, nie przejmuj się. Można je złączyć na stałe odpinając od koła i pozbyć się zarówno świrującej kontrolki jak i informacji i zużytych klockach
albo wyjąć żaróweczkę podświetlającą kontrolkę zużycia klocków  <ok> a zresztą jest to bajer zbędny w/g mnie ,kiedy ktoś regularnie wymienia klocki tak jak ja np. co 2-3 lata <ok> :jezyk2:
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123