Autor Wątek: Padające regulatory napięcia - ponoć z gorąca  (Przeczytany 3011 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Padające regulatory napięcia - ponoć z gorąca
« dnia: Czerwiec 07, 2013, 19:21:29 pm »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
W ciągu ostatnich trzech lat (góra 10kkm przebiegu) wymieniłem już trzy regulatory. I to te "dobre" bo polskie i z brązowym paskiem. 
Przez poprzednie 13 lat (mam Poldiego od nowości, przebieg 115 kkm)  padły tylko dwa.

No i znajomy (dobry!) elektryk samochodowy postawił tezę: za blisko kolektora wydechowego i przydałoby się alternator lub chośby sam regulator czymś osłonić.
Jest jakaś korelacja czasowa tych padów z wymianą kolektora (robił to mechanik bez mojego nadzoru i mógł czegoś nie założyć). Dodatkowo od 4 lat mam na lewym słupku woltomierz i szybciej wyłapuje wszelkie problemy z ładowaniem.

Ma ktoś z Wiedzących jakąś koncepcje czemu tak padają mi te regulatory?

Odp: Padające regulatory napięcia - ponoć z gorąca
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 07, 2013, 20:38:22 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Nie wiem co miałeś na myśli wytłuszczając "wiedzących" ale opisywaliśmy na forum kiedyś tego typu przypadki.
O proszę tu: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=9687.0
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Padające regulatory napięcia - ponoć z gorąca
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 08, 2013, 08:02:34 am »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
Na wydechowym kolektorze jest jedna osłona z góry tylko, na altku nie stwierdziłem jakiś nadprogramowych osłonek.

Odp: Padające regulatory napięcia - ponoć z gorąca
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 08, 2013, 09:57:04 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
W starym alternatorze nie ma problemu, bo regulator jest elementem oddzielnym i można go przenieść-ja tak robiłem-dłuższe kable i regulator na fartuch (tak jak przy starym mechanicznym)
W nowszym może być problem z jego przeniesieniem, ale też da się to zrobić, jak się przerobi.
Jednak z tego co obserwuję, to straszny badziew te plusowe. W roverze, gdzie sytuacja z umieszczeniem alternatora i regulatora jest analogiczna nigdy mi się to nie stało (nie mam osłonki)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Padające regulatory napięcia - ponoć z gorąca
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 08, 2013, 12:01:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jedyna wada alternatora 70A jest regulator napiecia wytrzymujacy ~80kkm,
u mnie drugi juz zrobil 90kkm ,wiec co jakis czas profilaktycznie sprawdzam napiecie,
jezeli regulatory czesto ,a 3 w przeciagu 10kkm to bardzo czesto ,to raczej cos nie tak z ich montazem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Padające regulatory napięcia - ponoć z gorąca
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 08, 2013, 18:29:12 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
,to raczej cos nie tak z ich montazem
Co masz na myśli? Błąd montażu czy błąd konstrukcji?
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Padające regulatory napięcia - ponoć z gorąca
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 08, 2013, 18:36:29 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Podejżewam że gdzieś jest zwarcie do masy dlatego pali regulatory

Odp: Padające regulatory napięcia - ponoć z gorąca
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 08, 2013, 19:20:45 pm »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
3 w przeciagu 10kkm to bardzo czesto ,to raczej cos nie tak z ich montazem
Montaż jak montaż, dwie śrubki i dwa konektorki. Co prawda montuje na macane, bo nie ruszam alternatora ,ale na moje oko nic nie da się zrobić źle.

Podejżewam że gdzieś jest zwarcie do masy dlatego pali regulatory
Jeśli już to coś w obwodach "po stacyjce" bo na postoju aku utrzymuje napięcie (kreci rozrusznikiem) do miesiąca.
Gdzie mam szukać? Mam amperomierz do 20A to mogę pomierzyć to i owo

Odp: Padające regulatory napięcia - ponoć z gorąca
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 08, 2013, 19:28:35 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
No tak ale zwarcie gdzieś Ci się robi podczas ładowania, regulatory są strasznie delikatne i byle zwarcie je może spalić. Jeśli masz gdzieś przetarty przewód i pod wpływem temperatury i drgań styka Ci do masy to już masz zwarcie. Kilka takich zwarć i regulator mówi do widzenia. Z drugiej strony należało by wyjąć alternator i zobaczyć co się dzieje z komutatorem, diodami i w jakim stanie są przewody. Możesz sprawdzić czy są ciepłe czy zimne.

Odp: Padające regulatory napięcia - ponoć z gorąca
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 28, 2014, 18:39:04 pm »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
Odgrzebię własny watek bo sprawa zwarcia sugerowana przez @bear2493 coraz bardziej prawdopodobna.  <blee>

Nowy (czytaj regenerowany) alternator tez padł, i po zamontowanu trzeciego (także regenerowanego ale z innego źródła) przypadkowo trafiłem na poszlakę zwarcia powiązanego jakoś z ogrzewaniem tylnej szyby.
Na biegu jałowym (<1000 obr.) i światłach mijania napięcię  prawie 15 V (prawie bo odczyt na akcesoryjnym woltomierzu wewnętrznym z nieliniową skalą,
o takim:

Jak włącze dodatkowo przednie halogeny to napięcie spada poniżej 13V ale jak depne gazem do 1500 obr. to wraca prawie do normy (ponad 14V).
Jak włącze zmiast halogenow tylną szybę to po chwilowej zwłoce napięcie płynnie (nie skokowo, jak przy migaczach czy halogenach) spada dobrze poniżej 13 V i depniecie nawet do 2000 obr daje wzrost napięcia do poziomu ok. 13V.
Ale z kolei jak sie wyłączy swiatła, a wlączy szybe to na biegu jałowym napięcie jest  takie sam jak przy samych swiatlach.
Totalna masakra (lekko ponad 12 V) następuje jak sie przy swiatłach wlączy i halogeny i szybe ogrzewaną, nawet gazujac do 2000 obrotow, ale jak sie tę szybę wyłaczy to napięcie wzrasta.
Przy włączonej szybie po zahamowaniu zgasł mi dwa razy (tłumaczę to dodatkowym poborem prądu przez światła stopu przy minimalnych obrotach)

Wiem, że mogę zdjąć konektorki z szyby i jak bedzie tak dalej to winić wiązkę i okolice włącznika  ale nie chce tak w ciemno grzebać i bardzo prosiłbym o sugestię jakiegoś szerszego planu poszukiwań  <mysli>

Odp: Padające regulatory napięcia - ponoć z gorąca
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 05, 2014, 20:49:21 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Wiązka się mogła przetrzeć w miejscu, w którym przechodzi przez otwór w nadwoziu i dalej wędruje do klapy tylnej. To dość często spotykana usterka.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Padające regulatory napięcia - ponoć z gorąca
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 06, 2014, 19:13:11 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
U mnie jest inna ciekawa rzecz.
Jak silnik jest zimny to wszystko jest ok, ale jak sie rogrzeje iprzekraczam 3000 obr/min to zapala się kontrolka ladowania i jak tylko mam mniej obrotów to gaśnie.

Odp: Padające regulatory napięcia - ponoć z gorąca
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 21, 2014, 13:17:47 pm »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 564
Jak dojść do regulatora  najłatwiej? (abimex 1995)

Odp: Padające regulatory napięcia - ponoć z gorąca
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 21, 2014, 14:32:10 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Jak dojść do regulatora  najłatwiej? (abimex 1995)
wyjąc alternator........
albo z kanału odkręcić.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Padające regulatory napięcia - ponoć z gorąca
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 21, 2014, 15:02:07 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Normalnie od góry też się da ,aż dwie śrubki i dwa konektory.Tylko niech kolektor przestygnie