Autor Wątek: Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?  (Przeczytany 9788 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« dnia: Luty 14, 2006, 00:32:21 am »

Adamlolo

  • Gość
Witam mam taki problem w moim poldziu otóż  rano gdy zajde do mojej malinki sprawdzajac ladowanie zaraz jak jest silnik zimny przy pełnym obciazeniu tzn. wł?czone ?wiatła u dmuchawa na pełn? pare ma ładowanie 14,2V. Idealne. Ale gdy przejade nim okolo 5 km zeby sie dosc zargrzal ladowanie spada bez swiatel i dmuchawy na 13,5V a na obci?żeniu 13V. Co to moze byc. Mamy zagadke bo ja juz nie mam nerwow do altka mojego :P

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2006, 00:48:59 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak jest zimny to dziala na ssaniu i ma wyzsze obroty
gdy sie nagrzeje obroty spadaja i alternator tez obraca sie wolniej
to normalny objaw ,choc sa egzemplarze alternatorow ktore laduja mocniej juz od malych obrotow
mozesz sie bawic w dobor diod wzbudzenia ,ale okaze sie ze cos innego blokuje - nie warto zawracac soebie glowy
w Plusach dali mniejsze kolko alternatora to sie szybciej kreci - ja zmienilem na starsze kolko bo 3x tansze
tak przy 800pbr/min tez ma cos ~13.5v ,ale na gazie i tak wolne obroty 900-1000 wiec mam 14.2v
jezeli u ciebie na 1100obr/min ladowanie jest prawidlowe to poprostu to olej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2006, 01:11:42 am »

Boczek

  • Gość
podobno paraj? uzwojenia na wirnikach przez to małe koło. Czy to prawda?

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 14, 2006, 01:36:40 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Boczek#1851"
podobno paraj? uzwojenia na wirnikach przez to małe koło. Czy to prawda?

tego nie wiem ,ale nie sadze
padl mi jedynie regulator napiecia (wynalazek ze szkoda gadac ,ale u kumpla w felici tak samo zrobione i tez padl :D )

kolko zmienilem ,bo poprzednie sie wyrobilo troche i pasek mi sie slizgal - nie chcialem go zbyt mocno naciagac ,bo lozysk szkoda (no i paska)
wieksze kolko to wiekszy obwod opasania ,wiec i tarcie wieksze

ale ostrzegam - Plusy maja srednice walka mniejsza o 1mm - musialem dorabiac tulejke (hehe ,troche blaszki zagialem  :mrgreen: )
no i w plusach nie ma wpustu ,tylko docisk nakretki to sie ma trzymac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 14, 2006, 09:31:11 am »

Adamlolo

  • Gość
Tak tylko powiem wam ze jak jest zimny to mi chodzi bez ssania na gazie tak mam wyregulowany samochodzik i nie ma wyzszych obrotow. Ma caly czas rowny 1000obr i dopiero po jakims czasie spada ladowanie po okolo 5 km. To jest dziwne. Wymienie regulator napiecia ale czy on moze miec cos wspolnego z tymi objawiami. On tez sie grzeje??

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 14, 2006, 09:57:13 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
regulator jak najbardziej grzeje sie (mocowany do plaskich powierzchni metalowych sluzacych jako radiator i masa ukladu)... sproboj dorwac od kogos zamrazacz (sa takie w sklepach elektronicznych do termicznej metody analizy uszkodzen) i po 5km psiknij na regulator aby go zamrozic (tylko ostroznie aby cos nie peklo przez naprezenia!) jednoczesnie sprwdzajac napiecie na klemach akumulatora... jesli napiecie wzrosnie po zamrozeniu to masz winnego
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 14, 2006, 12:16:01 pm »

kan

  • Gość
Sprawd? tez poł?czenia kabli, może Ci sie gdzie? pojawia dodatkowa rezystancja ja styki się nagrzej?.

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 14, 2006, 14:36:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no jak obroty sa stale to inna bajka
co do regulatora to mozna psiknac spirytusem lub rozpuszczalnikiem

sprawdz jeszcze ladowanie na obrotach 1200 czy masz prawidlowe
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 16, 2006, 22:33:37 pm »

jankiel

  • Gość
Mialem to samo w 1,6 gli wkoncu wymienilem diody wzbudzenia na pierwsze lepsze ktore mialem w domu :)  i jest ok

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 20, 2006, 21:36:52 pm »

Adamlolo

  • Gość
Witam, powyżej 1100obr/min spada ładowanie poniżej 13,5V, a na wolnych obrotach to jest 900/1000 jest 14,06 lub 14,09 bez obciazenia. Przy obci?zeniu obojętnie czego nawet glupiego radia spada poniżej 13,5 V. Wymieniłem regulator napięcia i s? te same objawy.  :cry: POMOCY!!!! :mad:

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 20, 2006, 21:40:12 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
probowales z tymi diodami wzbudzenia?... od tego nalezalo zaczac... sprawdzic diody...

wyjmij z tylnej czesci alternatora mostki diodowe, wylutuj trzy male diody, pojedz do sklepu elektronicznego i powiedz ze chcesz podobne... koszt okolo 1-1,5zl  :smile:
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2006, 01:26:45 am »

batorejro

  • Gość
a jaki masz regulator napiecia?? jezeli mechaniczny to wszysto oki. Poprostu po przejechaniu jakiegos dystansu akumulator sie doladowuje na tyle ze regulator przelacza sie na pierwszy stopień ladowania w ktorym napiecie powinno byc o okolo 0,7 volta nizsze niz na drugim stopniu.

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 02, 2007, 22:12:50 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
odgrzebuje bo mam podobny problem jak Adamlolo
Altek z plusiora (70A) jak silnik jest zimny to ladowanie 14,6-14,4 V.
Z czasem jak silnik lapie temperature napiecie spada do ~14V przy 90st. po wlaczeniu sie wentylatora napiecie spada do ~13,7-13,8V, po wylaczeniu sie wentylatora napiecie na aku juz nie wzrasta do tych 14V. obojetnie czy na biegu jalowym czy na wysokich obrotach i obojetnie czy swiatla/dmuchawa/tylna szyba wlaczone...
teraz co wymienilem: mostek z diodami - nowka... ; regulator napiecia - nowka... ; uzwojenie - nowka...
i dalej problem ten sam
nie powiem co mnie bierze. macie jakies pomysly co to moze byc?

edit: dodam jeszcze, ze opor pomiedzy pierscieniami slizgowymi po ktorych lataja te szczotki regulatora napiecia mam w granicach 3,2-3,0 ohma.
zaraz zaczne zakladac ze "nowy" mostek jest ze sklepu trafiony bo jak sie nagrzeje to dioda wzbudzenia puszcza no nie wiem juz co mozna wykombinowac.. jeszcze tylko tą magnesice wymienic i altek bedzie w 100% na nowych czesciach - aha przypomnialo mi sie łozyska wymieniane w wakacje teraz prcuja dobrze - cichutko.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 02, 2007, 22:55:20 pm »

jankiel

  • Gość
a moze sprawdz  napięcie na  śrubie  plusowej  altka ( tam gdzie masz przykręcony kabel ktory idzie do plusa akumulatora) moze kabelek   lub zaciski  pośniedziały , minus to obudowa altka  i tam jedną końcówke  voltomierza  a druga do tej sruby , tylko uwazaj zeby zwarcia nie zrobic .

pozdrowienia

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 03, 2007, 15:10:07 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "jankiel#1857"
a moze sprawdz  napięcie na  śrubie  plusowej  altka ( tam gdzie masz przykręcony kabel ktory idzie do plusa akumulatora) moze kabelek   lub zaciski  pośniedziały , minus to obudowa altka  i tam jedną końcówke  voltomierza  a druga do tej sruby , tylko uwazaj zeby zwarcia nie zrobic.

to juz tez przerabiałem pare razy :|..
jeszcze dzis przeloze inny regulator dla sprawdzenia wyeliminowania wady nowego.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 03, 2007, 17:41:25 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
watpie czy cokolwiek znajdziesz... mialem do czynienia z dwoma podobnymi alternatorami w plusach i jedyne co mi przychodzi do glowy to tylko zaleznosc temperaturowa diod mostka i regulatora (wykres w Morawskim)... wymienione bylo doslownie wszystko po kolei tak jak u Ciebie.... jak mowil Holmes: jesli wyelimunujemy wszystkie przyczyny prawdopodobne pewne staje sie ze powod musi byc nieprwdopodobny  :mrgreen:

jesli nie spada ponizej 13,5V oraz nie zazy sie lampka ladowania dalbym spokoj... a jesli jestes zawziety sprawdz jeszcze wszystkie polaczenia elektryczne w obwodzie ladowania oraz sam akumulator

EDIT 1
sprawdz jeszcze prad w obwodzie ladowania podczas tych zmian napiecia
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 03, 2007, 17:56:47 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
dzieki Osfald za odpowiedź.
wiec chyba uporalem sie z problemem. zrobilem potem 8 prob az do zalaczania wentylatora na gazie i na benzynie pod obciazeniem (swiatla-dmuchawa-szyba-radio) no i napiecie bylo ~13,8V.
a co wymienilem? mianowicie zamontowalem stary regulator napiecia i przeczyscilem kable idace do altka (bajpas i plus na rozrusznik) no i gitara - wlaczenie wentylatora i rozgrzanie sie auta (czyli altka tez) nie powoduje skokow napiecia ladowania caly czas jest w granicy 14,2V. czyli b.dobrze:D. zastanawia mnie tylko czy w hurtowni sprzedali lipny regulator czy moze podczas testu (przez pomylke chlopaki podlaczyli altka pod 16 albo 24V dokladnie nie wiem - ale napewno pod wiecej jak 12V) ladowania sie uwalil regulator. no i pytanie czy konieczna byla zmiana uzwojenia na nowe.
na razie jestem niezmiernie szczesliwy z poprawnego ladowania w aucie  :mrgreen:
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 05, 2007, 08:17:32 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
a moze pamietasz DOKLADNE oznaczenie znajdujace sie na Twoim regulatorze napiecia... chcialbym potwierdzic pewna teorie...  :wink:

chodzi o oznaczenie RNa-12.... jak dokladnie wyglada ono na Twoim regulatorze?
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 05, 2007, 09:25:08 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
ten nowy ktory swirował przy rozgrzanym silniku tj. dawal coraz to mniejsze napiecie (nawet do 13,5V) wyglada tak:




natomiast dziwnie na nim wygladaja luty:


zastanawiam sie czy to one nie sa oznaka wadliwie pracujacego regulatora.
to teraz powiedz Osfald jaka teoria chodzi Ci po głowie a ja postaram sie wrzucic jak wroce z pracy zdjecie tego starego regulatora ktory teraz pracuje w mojej maszynie. z pamięci na pewno było na nim napisane RNa-12 ale dokladnie ktora litera wielka to nie pamietam.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Zimny 14,2V ciepły silnik ładowanie 13V ?? CO to jest?
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 05, 2007, 10:56:29 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
chodzi o to, ze na poczatku, oryginalnie alternatory 70A posiadaly regulator RNa-12a i wszystko bylo w najlepszym porzadku.... problemy z napieciem zaczely kiedy zaczalem wymieniac RNa-12a na RNa-12.... nie mam pojecia za co byla "odpowiedzialna" literka "a" na koncu ale na tak oznaczonym regulatorze nie bylo problemow

na dzien dzisiejszy znikly z rynku RNa-12a... w kazdym sklepie jest dostepny RNa-12

moze ktos ma szersza wiedze w tym temacie?
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)