Autor Wątek: Polonez 1.4 rover brak mocy  (Przeczytany 15126 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 07, 2013, 12:58:11 pm »

Offline Potega92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 442
  • Płeć: Mężczyzna
Kompresje mierzyłeś ?
Jest:
Yaris d4d 2009r
Polonez Caro 1996 1.6 ROVER

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 07, 2013, 13:32:56 pm »

fsorover

  • Gość
Podmieniałem i bez zmian, połączenia były sprawdzane, co do komresji to nie mierzyłem.
Dzis mu sie tak stało ze kompletnie nie miał siły jechac i staną, pochodził troche na obrotach wolnych i jechał dalej, jak sie nagrzeje to delikatnie rzuca silnikiem

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 10, 2013, 20:09:15 pm »

fsorover

  • Gość
Nie potrafie okreslic co go bolało, ale bo wyczyszczeniu całego układu paliwowego, wymiany czujnika połozenia przepustnicy, wstawieniu oryginalnego czujnika temperarury i włozeniu gumy pod puchą powietrza zapier... ze az miło :)

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 11, 2013, 08:42:37 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
wyczyszczeniu całego układu paliwowego
Może był jakiś syf okresowo przytykający przepływ paliwa...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 26, 2013, 14:56:01 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Ja kiedyś miałem podobnie... Gdy mu się depnęło w podłogę to nie chciał iść, dzura w obrotach, trzeba było odpuścić i na raty przyspieszać- wymieniłem filtr paliwa i problem znikł :)
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 28, 2013, 21:28:09 pm »

Offline zazikupl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-98, Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-90
to i ja się podepnę pod temat.
Kupiłem 2 dni temu poloneza 1.4 95r który 2 lata stał. Na dzień dobry wymieniłem mu uszczelką kolektora wydechowego bo pierdział a stara po wyjęciu rozsypała mi się w rękach. Silnik pracuje juz cicho, obroty ma b.dobre, ładnie trzyma temperaturę, nie klepie, nie dymi w zbiorniczku syfu brak. Ale problem w tym, że właśnie nie ma w nim życia. W żadnym zakresie obrotów nie przypomina dynamiką zdrowego 1.4. Czytając temat obstawiam filtr paliwa. Jutro wymienię i zobaczymy. Zaleje tez świeżego paliwa bo to w zbiorniku ma już 2 lata :) jakieś podpowiedzi mile widziane
Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-98 96'
Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-90 96'
Mazda 6 2.0 16V Sedan "Exclusive" 03'
3x Romet Chart 210/211 89', 2x Romet Ogar 200 89', MZ ETZ 250 88', 4x WSK 125 68' 83', Romet Pegaz 710, WFM M06 125 59' 62'

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 04, 2013, 23:34:34 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6690
  • Płeć: Mężczyzna
Wyczyść mu jeszcze rozdzielacz zapłonu i sprawdź rezystancję cewki.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 30, 2014, 19:48:44 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Odgrzeję kotleta. Mam podobny problem. Pompa jest na 100% dobra. Wszystko jest już sprawdzone i nadal brakuje mu mocy powyżej 4000obr/min. Nie zawsze, szczególnie jak go pociągnę np. na 2 do 6000obr/min, zapnę 3 muszę puscic gaz, następnie nacisnąc i dalej dobrze jedzie. Przy zamkniętej przepustnicy jest 0,52V, przy otwartej 3,51V. Sonda pokazuje 0,01V-0,75V. Czujnik temp silnika pokazywał przy 50*C - 778omow i 1,53V. Wszystko mierzone w skali 20V. Gdy silnik jest zimny pali z półobrotu, ciepły tak samo. Gorzej jest jak trochę ostygnie - trzeba dłużej pokręcić żeby załapał.

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 03, 2014, 22:23:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
TPS 3.5v to za malo - tzn. nie wiem ile powinno byc w roverze ,ale raczej 5v ,czyli gdy TPS nie poda sygnalu np. 4.8v to ECU mysli,ze przepustnica nie jest uchylona do konca i nie przechodzi w petle otwarta,zeby osiagnac pelna moc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 04, 2014, 20:16:06 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
TPS przy zamknietej przepustnicy powinien pokazywac 0.48-0.49 max 0.5V i 3.5V przy max otwartej to zdecydowanie za malo
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 04, 2014, 21:25:08 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Czytałem na forum, że nowsze TPS'y przy otwartej przepustnicy miały max 3,7V (jakoś tak). Pożyczyłem od Jacka, TPS i pokazuje to samo... Co może być przyczyną?

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 05, 2014, 18:27:56 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
komp?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 05, 2014, 19:40:08 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Podmieniałem - bez rezultatu. Sonda pokazuje od 0,01 do 0,84 (mierzone w skali 20V) jest ok?

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 05, 2014, 20:49:33 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Trudno powiedzieć czy jest OK. Zwykłym miernikiem raczej sondy nie zmierzysz ze względy na to jak taki miernik pokazuje wynik. Ja mam specjalny miernik samochodowy z funkcją pomiaru sondy i pokazuje całkiem coś innego niż zwykły multimetr.
Jakie masz napięcie na zasilaniu TPS'a??
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2014, 21:24:24 pm wysłana przez matucha#1931 »
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 05, 2014, 21:16:04 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Z ciekawości jak to działa?
Zatrzaskuje najwyższe napięcie jakie odnotuje czy robi za oscy?
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 05, 2014, 21:30:28 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
I tak i tak. Do tego można go sobie przez USB z kompem połączyć.
Ale najważniejsze to, że błąd ma chyba 0,8% zakresu, co dla 1V dla pomiaru sondy daje 0,008V błędu.
W tanich miernikach nie masz takiego zakresu. W tych gorszych masz błąd do 2% zakresu, czyli przy nastawieniu na 20V może Ci się pomylić o 0,4V. Przy instalacji elektrycznej Ci to nie robi różnicy, ale dla sondy już się nie nadaje. A tańsze mierniki często nie mają mniejszych zakresów.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 06, 2014, 21:16:38 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Napięcie na TPS - 4,8V. Dziś zaczęły falować obroty, nie idzie ustawić w żaden sposób. Przedmuchy w kolektorze ssącym?

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 06, 2014, 21:24:12 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Moze byc. Do sprawdzenia uszczelka na laczeniu kolektorow i miedzy kol a glowica. Ewentualnie guma miedzy przepustnica a kolektorem sie rozleciala
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 08, 2014, 21:08:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ale najważniejsze to, że błąd ma chyba 0,8% zakresu, co dla 1V dla pomiaru sondy daje 0,008V błędu.
W tanich miernikach nie masz takiego zakresu. W tych gorszych masz błąd do 2% zakresu, czyli przy nastawieniu na 20V może Ci się pomylić o 0,4V. Przy instalacji elektrycznej Ci to nie robi różnicy, ale dla sondy już się nie nadaje. A tańsze mierniki często nie mają mniejszych zakresów.
kazdy tani multimetr ma zakres 2v ,tylko opisany jest 2000mV ;)

ile kosztuje ta twoja zabawka ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.4 rover brak mocy
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 08, 2014, 21:55:35 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Kosztowało to o ile pamiętam 800zł kilka lat temu.

Zwykły multimetr o ile kojarzę uśrednia też pomiar, ale nie pamiętam już jak to wygląda dokładnie.
Kiedyś na allegro do sondy można było kupić coś takiego za nieduże pieniądze:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2054207.html

Dla kogoś, kto lubi się bawić razem z emulatorem:
http://allegro.pl/el-car-tester-emulator-sondy-lambda-afr-i4711502828.html
I od razu można sprawdzić, czy brak mocy jest spowodowany sondą czy nie.


Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)