Autor Wątek: Większa chłodnica do Poloneza  (Przeczytany 4807 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Większa chłodnica do Poloneza
« dnia: Wrzesień 27, 2013, 00:34:16 am »
Panowie przerabiał już ktoś ten temat od czego w miare pasuje? Otóż mój układ chłodzenia (miedziana chłodnica + dwa wiatraki OHV + układ zalany dynagelem + wywalony termostat) przy ostrym pałowaniu na torze poprostu nie wyrabiają i po jednym dobrym okrażeniu zaczyna mi temperatura wychodzic powyżej 100*  Wie ktoś jaką chłodnice można wsadzić co bym nie miał z tym problemów? Bo jeszcze kilka takich akcji i uszczelka pod głowicą powie mi papa :/

piciek

  • Gość
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 27, 2013, 07:56:10 am »
Wiatraki chodza na stale? Z wlozonym termostatem tez tak sie dzieje?

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5747
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 27, 2013, 08:22:03 am »
Panowie przerabiał już ktoś ten temat od czego w miare pasuje? Otóż mój układ chłodzenia (miedziana chłodnica + dwa wiatraki OHV + układ zalany dynagelem + wywalony termostat) przy ostrym pałowaniu na torze poprostu nie wyrabiają i po jednym dobrym okrażeniu zaczyna mi temperatura wychodzic powyżej 100*  Wie ktoś jaką chłodnice można wsadzić co bym nie miał z tym problemów? Bo jeszcze kilka takich akcji i uszczelka pod głowicą powie mi papa :/
Ale w Oplowskich silnikach to całkiem normalna sprawa. Niektóre czujniki do Opli są nawet na około 110 stopni. Popatrz sobie po katalogach :) mam kumpla co ma X20XEV w Astrze i tam normą jest utrzymywanie w mieście temperatury w okolicy 100 stopni :) czesto do niego mowie, ze u mnie w K16 juz dawno by poleciała uszczelka pod glowica, a u niego to normalna temperatura pracy :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 27, 2013, 08:33:23 am »
Wiatraki mam załączane w kabiny,a termostatem jeszcze szybciej temperatura skacze ;)

Rafał,no ale wyrzucanie wody ze zbiorniczka to chyba nie jest normalne... ;)

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5747
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 27, 2013, 08:40:45 am »
Ja myślę, że poszukaj porady w tej kwestii na forum Opli, oni bardziej będą wiedzieli co i dlaczego się dzieje :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 27, 2013, 09:57:22 am »
Ja nie pytam co i dlaczego sie dzieje,a dzieje się właśnie z braku odpowiedniego chłodzenia podczas jazdy bokiem ;) Pytam tylko czy zakładał ktoś wydajniejszą chłodnice do poldka i wie z czego jest najlepiej dopasowac  ;)


Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5747
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 27, 2013, 10:32:59 am »
A ja Ci pisze, ze to dla tego silnika nie jest mordercza temperatura. Właśnie sprawdziłem i w Astrze z silnikiem C20NE, czyli prawie to samo co Twoje C20SE są włączniki termiczne pracujące w zakresach:
Opcja 1:
1 bieg - 105-100
2 bieg - 120-115

Opcja 2:
1 bieg - 95-90
2 bieg - 120-115

Opcja 3:
1 bieg - 100-95
2 bieg - 110-105
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2884
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 27, 2013, 10:43:06 am »
A opowiadając Ci na pytanie: chłodnica w Dieslu ma dużo konkretniejsze rozmiary niż OHVkowska pierdółka. ;)
Jest: Caro '96 Rover Orciari - L146 :)
Był: Caro '97 diesel - L128
http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/141401
"EL" w dowodzie, "EJ" w sercu. :D
http://sekcja-slask.pl

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 27, 2013, 10:43:28 am »
to widocznie wskaźnik temperatury trochę mi oszukuje skoro jego mi gotuje a na wskaźniku mam 110-115* Dynagel ma temperaturę wrzenia przy 130*  Ale widać że chłodnica nie daje rady bo jak tylko zjade na wymianę opon,poldek chwile postoi zapalony z właczonymi wiatrakami to temp zaraz spada poniżej 90*


KUBA92 - w końcu konkretna odpowiedź :P A znasz moze wymiary?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2013, 10:46:26 am wysłana przez LUKI »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1056
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 27, 2013, 10:53:08 am »
to widocznie wskaźnik temperatury trochę mi oszukuje skoro jego mi gotuje a na wskaźniku mam 110-115* Dynagel ma temperaturę wrzenia przy 130*  Ale widać że chłodnica nie daje rady bo jak tylko zjade na wymianę opon,poldek chwile postoi zapalony z właczonymi wiatrakami to temp zaraz spada poniżej 90*
A może masz korek zepsuty i ciśnienia nie trzyma i dlatego gotuje się ten płyn.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2884
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 27, 2013, 10:54:02 am »
A to inna sprawa, to ja wyjaśnię, że jest to bardzo ważna sprawa bo ciecz w różnych ciśnieniach ma różną temperaturę wrzenia, tak więc korek dobrze jest jak masz sprawny. :)
Jest: Caro '96 Rover Orciari - L146 :)
Był: Caro '97 diesel - L128
http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/141401
"EL" w dowodzie, "EJ" w sercu. :D
http://sekcja-slask.pl

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1056
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 27, 2013, 10:56:46 am »
Właśnie sprawdziłem "temp. wrzenia - 130* (w warunkach eksploatacyjnych)" Czyli można by się przyczepić do korka na wstępie.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 353
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 27, 2013, 13:29:41 pm »
Chłodnica z diesla to jest naprawdę wielkie bydle. W borku musiałem trochę podciąć pas żeby ją zmieścić. Do caro wchodzi chyba bez przeróbek. Jak będę na działce w weekend to Ci pomierzę.

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 27, 2013, 14:44:01 pm »
Mi jak klękła chłodnica miedziana (kwadrat z przejściówki) to założyłem sobie (przy 2.0) chłodnicę od Sierry 2.0.
Po lekkim przemodelowaniu fartuchów (wyciąłem dwa kawałeczki blachy po obu stronach) chłodnica wlazła na miejsce.
W korkach trzyma temperaturę poniżej 100 stopni, zbiorniczek z korkiem mam z PLUSA.
Przy zakupie takiej chłodnicy trzeba zwrócić uwagę na to, aby była to chłodnica do silnika DOHC, ponieważ ta od OHC nie ma gniazda - tam włącznik termiczny jest na wężu od termostatu.
Koszt nowej chłodnicy to +/- 150 zł.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Zafira A 1.8 '99

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 992
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 27, 2013, 17:41:00 pm »
Chłodnica z diesla to jest naprawdę wielkie bydle. W borku musiałem trochę podciąć pas żeby ją zmieścić.

Ja tam nic nie podcinałem..
Pozdrawiam Dominik
https://m.facebook.com/Mechanika-Samochodowa-Dominik-Bryszewski-260824884461090/?ref=bookmarks
www.facebook.com/brysiek.zakierownica/
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 353
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 27, 2013, 18:01:16 pm »
A tą blachę chociażby?:
http://i41.tinypic.com/1195wxy.jpg

Poza tym widzę, że chłodnicę masz dalej odsadzoną od pasa przedniego niż u mnie. Mi zależało na jak największej odległości silnika od chłodnicy.

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 992
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 27, 2013, 18:51:59 pm »
Ta blacha nie przeszkadza w tym żeby chłodnica się zmieściła :)
A odsadzenie jest fabryczne, choć na pierwszym zdjęciu jest jeszcze nie przykręcona
Pozdrawiam Dominik
https://m.facebook.com/Mechanika-Samochodowa-Dominik-Bryszewski-260824884461090/?ref=bookmarks
www.facebook.com/brysiek.zakierownica/
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 29, 2013, 18:29:27 pm »
Oooo to juz wiem z czego bede szukał :) Dzięki Panowie

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 29, 2013, 20:50:38 pm »
Ja u siebie będę montował chłodnice od Kappy 2.0 16vt, dobrze siada i się nie gotuje. :] Sprawdzone w borku 2.0 16vt. <lol>
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3190
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: Większa chłodnica do Poloneza
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 30, 2013, 07:25:00 am »
Kappy 2.0 16vt,
Dobra wiadomość. trzeba by jeszcze pogrzebać w katalogach, to może by się coś tańszego znalazło. Bo skoro udało się mi wyszukać dobrą dużą chłodnicę do 125p (i tanią), to i do polda coś będzie.
 Chłodnica z diesla, oprócz tego, że jest duża i ciężka to stary kapeć, który zazwyczaj ma wyrdzewiałe blaszki i jest zabita syfem. Mieści w sobie więcej wody, dlatego auto nie gotuje się szybko, ale grzeje się podobnie jak na zwykłej. Jak by mieć taką nową, to ok, ale cena jest zaporowa.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r