Autor Wątek: Przełącznik zespolony z caro 94 w borku  (Przeczytany 3508 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przełącznik zespolony z caro 94 w borku
« dnia: Październik 13, 2013, 00:12:38 am »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Witam! Mam mały dylemacik .
Przekładał ktos manetki z caro do borka?
Przełozyłem wzorując sie z tego tematu http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=15477.msg299071#msg299071, wszystko ok , prócz  jednego - brak czasówki. Tzn jest tak: po włączeniu  wycieraczek ( z właczoną czasówką) na 1 pozycji , wycieraczki chodzą na wolnym biegu, ale czasówki brak tzn. tylko słychac ze cyka. Druga pozycja- nie ma nic, lecz czasówka cyka. Na 3 pozycji- szybki bieg ( i nadal cykajaca czasówka).
Po wyłaczeniu czasówki na 1 pozycja - nie ma nic.
                                       2 pozycja - wolny bieg.
                                       3 pozycja - szybki bieg
Gdy jest wyłaczona czasówka, to wycieraczki tak minimalnie jak by sie blokowały, tzn. jak by załapywała czasówka.
Ja tego nie ogarniam  <co> jesli by ktos wiedział o co tu kaman to byłbym wdzięczny.
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2013, 00:14:10 am wysłana przez Fobik »
Przejściówka

Odp: Przełącznik zespolony z caro 94 w borku
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 13, 2013, 13:17:50 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Jak przekładałem u siebie wzorowałem się na tym temacie co ty, ale już nie pamiętam czy to się aby na pewno wszystko zgadzało... Zrobiłem dokumentacje jak zrobiłem u siebie.


edit:
To niżej "przełącznik" to jest co należy zrobić, żeby pozbyć się wyłącznika czasówki.
edit:
Z tego co naliczyłem to wg. mnie są 4 błędy w tym wątku z którego korzystałeś.
 
Adminów proszę o wrzucenie tej fotki w artykuły "Wymiana przełącznika zespolonego z MR91 i wcześniejszych na MR93"
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2013, 14:04:47 pm wysłana przez Maxiu »
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Przełącznik zespolony z caro 94 w borku
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 13, 2013, 21:19:13 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Dzięki wielkie, rozpracuje to jeszcze raz według twojego schematu. A jakie te błędy wyhaczyłeś? Z tego co ja widziałem to pozycja 12 -15 jest cos nie teges. U mnie  po zalozeniu manetek do siebie według tego schematu  i po załozeniu kiery- klakson był cały czas uruchomiony - musiałem zamienic bieguny na tych blaszkach. Reszta jest w porzadku.
Z tym przekażnikiem Vag-a fajna sprawa  :]
Przejściówka

Odp: Przełącznik zespolony z caro 94 w borku
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 17, 2013, 20:56:09 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Mógłbyś napisać gdzie są błędy, również korzystam z tego schematu ale w drugą stronę, tzn zamieniam wsadzam z borka do caro

Odp: Przełącznik zespolony z caro 94 w borku
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 17, 2013, 23:43:53 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Wg. tego co pisał kolega adi87:
pozycja
12. błękitno-czerwony --biały>u mnie błękitno-czerwony--pomarańczowy
13. pomarańczowy--pomarańczowy, 14. biały--niebieski >u mnie pomarańczowym lub biały (to ten sam przewód, one się łączą poprzez wyłącznik czasówki, czyli najlepiej usunąć pomarańczowy idący z wyłącznika czasówki do kostki przełącznika zespolonego, wtedy zostanie tylko biały)--biały
15.błękitno-biały -- biały>> u mnie błękitno-biały--niebieski
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2013, 00:00:57 am wysłana przez Maxiu »
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Przełącznik zespolony z caro 94 w borku
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 18, 2013, 08:14:34 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
dzięki Maxiu,  będe do robił w najbliższych dniach, mam pytanie do Ciebie, masz pomysł jak zrobić w Caro z mikroprocesorem ten przełącznik startego typu, ale podłączyć tak, aby manetka od wycieraczek działała (w starym typie są jak wiadomo tylko dwie pozycje):

pozycja 0 - wyłączony
pozycja 1 - wolny bieg
pozycja 2 - szybki bieg
osobny włącznik - czasówka (mam ten wihajster z pokrętłem z wczesnych Caro)

Podłącze wg tego schematu ale nie wiem co mnie potem spotka

Odp: Przełącznik zespolony z caro 94 w borku
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 18, 2013, 13:58:48 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Wiem o co ci chodzi. O ile dobrze mysle wystarczy ten przewod z manetki ktory steruje pierwszym biegiem wycieraczki (chyba ktoorys z niebieskich?) podlaczyc przez wylacznik od czasowki, a on bedzie realizowal albo wlaczenie bezposrednio 1 biegu, albo podanie sygnalu na procka w celu pracy interwalowej. Wrooce dzisiaj do domu to ogarne to. Ewentualnie prosze kogos o potwierdzenie mojej hipotezyy.

edit:
do wyłącznika czasówki podpiąć:
przewód biały z manetki MR91 do pinu D wyłącznika
przewód biały z kostki pod kierownicą do pinu który nie jest opisany
przewód pomarańczowy z kostki pod kierownicą pinu U wyłącznika

Reszta tak jak wcześniej
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2013, 22:02:42 pm wysłana przez Maxiu »
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Przełącznik zespolony z caro 94 w borku
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 28, 2013, 22:49:45 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
żeby Ci działał programator musisz wywalić przełącznik od programatora z konsoli. Analizowałem schemat wycieraczek i wychodzi to co pisałem kilka lat temu - trzeba zmostkować 2 przewody ze sobą w przełączniku. Jak Cię to interesuje nadal to sprawdzę który z którym dokładnie, pamiętam że mi to chodziło bez modów z jedną tylko zworą
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Przełącznik zespolony z caro 94 w borku
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 06, 2013, 21:23:17 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
święty - chcę podłączyć pająka starego typu pod instalacje z caro'96 tak żeby mieć wszystkie biegi wycieraczek. Zbieram stąd wszystkie informacje i za parę dni się za to biorę, jeśli możesz pomóc - chętnie przygarnę każde info

Odp: Przełącznik zespolony z caro 94 w borku
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 09, 2013, 18:00:37 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
tylko jedno - bo stary pająk ma tylko 2 pozycje wycieraczek, więc chcesz jak w starym typie dołożyć przełącznik - 1 bieg/czasówka ?
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Przełącznik zespolony z caro 94 w borku
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 09, 2013, 20:33:55 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
no tak bym to chciał zrobić

Odp: Przełącznik zespolony z caro 94 w borku
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 09, 2013, 21:43:49 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
to muszę zobaczyć jak to jest spięte w caro mr93 , ale tu raczej będzie kwestia kilku kabelków do przełącznika czasówki od pająka i tyle

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Przełącznik zespolony z caro 94 w borku
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 03, 2020, 22:33:32 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 442
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Witam, co do przełącznika zespolonego to może ktoś mi podpowie z której strony kolumny idzie instalacja od manetek? najlepiej pasuje po prawej tylko wtyczki prężą na obudowę kolumny.