Autor Wątek: Mera Błonie BME - 01 - podłączenie  (Przeczytany 3730 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mera Błonie BME - 01 - podłączenie
« dnia: Listopad 01, 2013, 11:15:34 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Witam. Bardzo szybkie pytanko, miałby ktoś opis wyprowadzeń dla tego sterownika centralnego zamka. Niby jest opis na elektrodzie ale tam jest tylko rozpisane który kabelek za co odpowiada ale do którego konektora go wpiąć juz nie.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Mera Błonie BME - 01 - podłączenie
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 02, 2013, 21:41:46 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
Może to zdjęcie coś ci kolego pomoże. Wyjety z samochodu. Niestety tylko w takiej formie jak jest na zdjęciu.
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Odp: Mera Błonie BME - 01 - podłączenie
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 03, 2013, 19:57:39 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Dzięki.
Problem jednak rozwiązałem doświadczalnie. Jeżeli komuś potrzeba to tak: do styków 2 i 3 podpinamy sterowanie z mastera (ew. alarmu, sterownika radiowego etc.) natomiast siłowniki zamka do styków M1 i M2. Masa i plus są opisane także nie powinno być problemu.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Mera Błonie BME - 01 - podłączenie
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 03, 2013, 21:25:57 pm »

piciek

  • Gość
styk:
3 - fioletowy
2 - orzechowy
1M - niebieski
2M - czerwony
Masa - czarny
czerwono czarny - bezpiecznik 20A - plus

kolory powinny odpowiadać kolorom w silownikach master oraz slave.

Odp: Mera Błonie BME - 01 - podłączenie
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 02, 2019, 09:04:01 am »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Odgrzeję temat.

Mam ww. centralkę wraz z siłownikami Mery. Zestaw miał być nowy ale żeby nie było zbyt prosto - nie działa. Po podaniu napięcia słychać tylko jak któryś z przekaźników w środku buczy, bo przełącza się non stop. W zależności od tego w jakiej pozycji znajduje się siłownik to albo jeden albo drugi przekaźnik zaczyna się non stop przełączać.

Po rozebraniu w środku wygląda OK. Tam w zasadzie nie ma co się zepsuć. Moje pierwsze podejrzenie padło na tranzystory - wymieniłem ale odpalając go na stole nadal dzieje się to samo.

Czy ktoś mógłby mi opisać cykl pracy takiej centralki? Czy w zależności od tego w którym położeniu znajduje się siłownik to któryś ze styków 2 lub 3 jest zwierany z masą i wtedy zmienia się polaryzacja na stykach M1 i M2 i jest na nich napięcie aż do następnego impulsu na którymś ze styków 2 lub 3? Dobrze rozumiem?

Odp: Mera Błonie BME - 01 - podłączenie
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 03, 2019, 12:11:37 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Przede wszystkim zmienić trzeba elektrolity.
Po drugie mikroswitche w siłownikach także się kleją.
Pomierz i/lub zmień kondensatory, odłącz styki sterujące i sprawdź podając masę na styk centralki.

Ja wywaliłem dwa "nowe" mastery mery i pomogło na przypadkowe otwieranie zamka.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Mera Błonie BME - 01 - podłączenie
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 03, 2019, 13:06:42 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
A ja bym się nie pierdzielił tylko zakupił współcześnie produkowaną centralkę jak i alarm . Już założyłem sobie "Fabrycznego" Foxa z epoki i muszę 2 raz zwalać deskę żeby go na coś współczesnego wymienić bo łapie zwore , cały układ się nagrzewa a Kierunkowskazy ciągle świecą jak w Amerykańcach  i póki co jedyne co zrobiłem żeby auta nie uziemić na sezon letni to wypiłem mu zasilanie ...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2019, 13:08:21 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Mera Błonie BME - 01 - podłączenie
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 03, 2019, 15:51:06 pm »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Przede wszystkim zmienić trzeba elektrolity.
Po drugie mikroswitche w siłownikach także się kleją.
Pomierz i/lub zmień kondensatory, odłącz styki sterujące i sprawdź podając masę na styk centralki.

Ja wywaliłem dwa "nowe" mastery mery i pomogło na przypadkowe otwieranie zamka.
Elektrolity sprawdziłem - są dobre.
Odpaliłem centralkę na stole bez podpiętych siłowników i efekt był taki sam więc to nie wina mikrostyków a centralki samej w sobie.



A ja bym się nie pierdzielił tylko zakupił współcześnie produkowaną centralkę jak i alarm . Już założyłem sobie "Fabrycznego" Foxa z epoki i muszę 2 raz zwalać deskę żeby go na coś współczesnego wymienić bo łapie zwore , cały układ się nagrzewa a Kierunkowskazy ciągle świecą jak w Amerykańcach  i póki co jedyne co zrobiłem żeby auta nie uziemić na sezon letni to wypiłem mu zasilanie ...
Alarm mam współczesny - Proxima.

Odp: Mera Błonie BME - 01 - podłączenie
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 03, 2019, 17:03:16 pm »

Online diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2062
wrzuć foto wnętrzności to coś wymyślimy. Zdjęcie płytki i elementów w dobrej rozdzielczości.

Odp: Mera Błonie BME - 01 - podłączenie
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 03, 2019, 19:26:49 pm »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Tutaj zdjęcia płytki: https://drive.google.com/drive/folders/12pUlNr0BCIzBLpnPZ2inAVvFE_n2wjy9?usp=sharing
Tranzystory to BC337-25

Te zgrubienia na ścieżkach wokół lutów to nie jest odklejona ścieżka i zimne luty, bo w jednym miejscu to rozdrapałem i to jest cyna. Miernikiem też sprawdzałem i było OK.
Chociaż szczerze powiedziawszy to tylko to mi teraz do głowy przychodzi czemu to nie działa.

Odp: Mera Błonie BME - 01 - podłączenie
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 04, 2019, 01:32:14 am »

Online diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2062
Na styk 2 i 3 podajesz masę .
Czyli podpinasz masę, plusa i od masy do 2 albo 3 podajesz masę. Musi zareagować jeden albo drugi przekaźnik.
można by zrobić wsteczną inżynierię i rozrysować schemat na podstawie płytki. Wtedy wiadomo co i ja.
Jak bardzo chcesz i sobie nie poradzisz to mogę naprawić ten układ. W razie co mam drugi w moim polonezie na zwór.
https://drive.google.com/file/d/1hZPj5HO7eC6WOLxpS7XKi-y1CAfma4d0/view?usp=sharing
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2019, 01:46:58 am wysłana przez diodalodz »

Odp: Mera Błonie BME - 01 - podłączenie
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 04, 2019, 11:19:56 am »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
No to reakcja przekaźnika jest taka, że się szybko załącza i wyłącza non stop przez cały czas jak masz podaną masę na styk 2 lub 3. W zależności na który styk podasz masę to albo jeden albo drugi przekaźnik się przełącza.

A skoro masz taki na wzór to czy możesz opisać w jaki sposób taki układ działa? Masz podpięte + i masę. Podajesz masę na 2 i co się wtedy prawidłowo powinno dziać? Na stykach 2M i 3M powinno pojawić się napięcie aż do momentu podania masy na 3? Kolejne podanie masy na 3 załącza napięcie na 2M i 3M tylko odwrotnie spolaryzowane niż wcześniej aż do pojawienia się masy na 2. Dobrze myślę?


Odp: Mera Błonie BME - 01 - podłączenie
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 04, 2019, 13:11:36 pm »

Online diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2062
nie
Podajesz napięcie na 2 uruchamia się na sekundę 1 przekaźnik i jeśli trzymasz przewód przy styku 2 nic więcej się nie dzieje.
Gdy zwolnisz styk 2 też nic się nie dzieje, jak podasz masę na styk 3 uruchomi  sie na sekundę przekaźnik drugi i wyłączy.
Przekaźniki są dwa bo obracają miejscami + z  - na stykach "M"

Odp: Mera Błonie BME - 01 - podłączenie
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 04, 2019, 13:47:49 pm »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Ooo i o to mi właśnie chodziło. Jeszcze sam spróbuję coś wykombinować albo może kolega ogarniający elektronikę jeszcze rzuci na to okiem, do tego potrzebny mi był opis działania. Dzięki wielkie za pomoc. Jeśli by się nie udało naprawić to się odezwę do Ciebie na priv ;)

Podajesz napięcie na 2 uruchamia się na sekundę 1 przekaźnik i jeśli trzymasz przewód przy styku 2 nic więcej się nie dzieje.
Oczywiście masz na myśli masę ;)

Odp: Mera Błonie BME - 01 - podłączenie
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 04, 2019, 14:14:59 pm »

Online diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2062
tak. Masę.
Master przełącza masę między 2 a 3 przy zamykaniu i otwieraniu drzwi z kluczyka. Masa zostaje tam na stałe aż do kolejnego kroku.