Autor Wątek: Plus, ramka zegarów i nawiewu, jak wyjąć  (Przeczytany 4439 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Plus, ramka zegarów i nawiewu, jak wyjąć
« dnia: Listopad 08, 2013, 20:30:40 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Odkręciłem cztery śrubki i tradycyjnie problem, nie da się wyjąć. Gdzie są pozostałe punkty mocowania? Sprawdziłem Morawskiego ale on nic o demontażu tego elementu nie podaje.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Plus, ramka zegarów i nawiewu, jak wyjąć
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 08, 2013, 20:36:13 pm »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
Musisz pociągnąć nawiewy w dół i delikatnie je docisnąć wyskoczą z zatrzasków. Sróbki masz u góry mocowania nawiewu co jest również zatrzaskiem, na dole masz po dwa zatrzaski uważaj jeśli robisz w zimnym bo to łatwo pęka

Odp: Plus, ramka zegarów i nawiewu, jak wyjąć
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 08, 2013, 20:36:39 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1950
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Wyjmujesz kratki nawiewów, od góry będą śrubki (w sumie trzy), podważasz zatrzaski i delikatnie próbujesz wyciągać, nic na silę bo to z ujowego plastiku zrobione i łatwo może strzelić.


Edit: Ehhh sekundy różnicy  :d
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Plus, ramka zegarów i nawiewu, jak wyjąć
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 09, 2013, 07:47:31 am »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Musisz tak jakby jednocześnie walczyć z prawą i lewą stroną, wysuając po kilka mm obie i co najważniejsze nie powodować naprężeń zginając ten plastik. Do podważania zatrzasków przyda Ci się bardzo cienki i długi płaski śróbokręcik.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Plus, ramka zegarów i nawiewu, jak wyjąć
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 09, 2013, 13:26:06 pm »

piciek

  • Gość
A ja sie zastanawiam, ile razy ten temat jeszcze razy pojawi sie na forum.

Odp: Plus, ramka zegarów i nawiewu, jak wyjąć
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 09, 2013, 15:58:16 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Dziękuję.

Silver: niestety szukajka mi wypluła różne dyskusje ale w żadnej nie było nic o demontażu tego.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Plus, ramka zegarów i nawiewu, jak wyjąć
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 09, 2013, 16:14:08 pm »

piciek

  • Gość
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=30445.msg529915#msg529915 prosze. Szukajka sie gubi przez OT w kazdym temacie niestety. Sa niestety osobniki na forum, majace 5k plus postow, ktore w kazdym temacie musza sie wypowiedziec w stylu "przeciez to oczywiste, ze w nocy jest ciemno"

Odp: Plus, ramka zegarów i nawiewu, jak wyjąć
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 09, 2013, 19:45:51 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Ale tytuł był niewłaściwy. Ja wiem jak zdjąć deskę, problem dotyczył ramki którą chciałem wyjąć z deski, więc nie szukałem tego hasła... Ktoś źle zatytułował temat, a ja nie pomyślałem.

Zabawna rzecz: producent przewidział dwie kontrolki ostrzegające przed przegrzaniem. Ale w żadnej nie ma żarówki/diody ani obwodu...
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2013, 20:28:49 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Plus, ramka zegarów i nawiewu, jak wyjąć
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 10, 2013, 11:44:01 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Z tymi kontrolkami to jest chyba tak,że kontrolka przegrzania była (tak samo jak te niektóre kontrolki w minusach) "dla wersji przyszłościowych" cokolwiek to oznacza  :jezyk2: I tak prawie każdy z nas ma tam podpiętą kontrolkę do wentylatora chłodnicy (w plusach) bo w minusach były dwie kontrolki,jedna we wskaźniku,typowa od przegrzania i druga z prawej strony od "minimalnego poziomu płynu w chłodnicy" Taki czujnik przegrzania silnika można bez problemu zaadaptować z innego auta.

Odp: Plus, ramka zegarów i nawiewu, jak wyjąć
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 10, 2013, 16:48:04 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Zainstalowano kontrolkę zapięcia pasów, chociaż nie ma takiego systemu, a przegrzania już im się nie chciało dać...
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Plus, ramka zegarów i nawiewu, jak wyjąć
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 11, 2013, 10:16:48 am »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
Ja mam kontrolke pasów podpiętą pod czujniki drzwi a czujniki są tak skrócone aby czujnik działał w momęcie niedomknięcia a nie jak to w oryginale otwarcia drzwi a kontrolke przegrzania pod przekaźnik wentylatora :P kontrolke immo podpiąłem pod wsteczny <lol>

Odp: Plus, ramka zegarów i nawiewu, jak wyjąć
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 12, 2013, 22:26:08 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Z innej beczki:

Pod zegarami jest jedna wolna kostka, a po lewej od zegarów jeszcze dwie. Jedna duża, jak ta pod zegarami i jedna mała. Od czego one są/miały być?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Plus, ramka zegarów i nawiewu, jak wyjąć
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 12, 2013, 23:06:44 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Szukajka się kłania :)
Cytuj (zaznaczone)
Kostka z lewej strony za zegarami (4 piny)
Przewód fioletowy - +12V po stacyjce, zasilanie mat (przewód idzie ze skrzynki bezp)
Przewód zielony - podświetlenie klawisza
Przewód czarny - masa PODŚWIETLENIA klawisza
Przewód szary - wejście +12V do sterowania kontrolką (po podaniu +12v, powinna się zaświecić)

Ta po prawej taka jak od grzania foteli jest od elektrycznych szyb.
przewód czerwony - zasilanie, stałe +12V
przewód czerwono-niebieski - podświetleni klawiszy, +12v po stacyjce
przewód czurny - masa

Po lewej za zegarami (mała zaookrąglona) od el.lusterek
-przewód brązowy, zasilanie lusterek +12V po stacyjce
-przewód zielony, zasilanie podświetlenia joya, +12V po stacyjce
-przewód czarny, masa, wspólna dla podświetlenia i zasilania lusterek

Mała kostka po prawej (dwa piny)
błękitny i błękitno zielony przewód -wejścia 12V z centralki alarmu do sterowania kierunkowskazami.