Autor Wątek: Alternator 125A 1,6 - 90A 1,4 K16  (Przeczytany 1066 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alternator 125A 1,6 - 90A 1,4 K16
« dnia: Grudzień 06, 2013, 20:31:44 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
Chciałbym zaprezentować możliwość założenia bardzo wydajnych alternatorów  w FSO.
W 1,6 założyłem 125A alternator w Laguny DCI  , jest tak mocny że pasek 10mm nie jest w stanie przenieść tej mocy bez zwiększenia kąta opasania.
W tym celu założyłem rolkę z volvo.
Tylne mocowanie  spiłowane o  ok 1,5 mm szlifierką, od strony środkowej.
Koło pasowe z Poloneza na 3 mm podkładce.
Alternator robi szał  i pozawala   grać pełną mocą w zestawie pobierającym 111A.
Dodam że wzmacniacz jest zasilany  poprzez przewody 150mm2  i spadek jest ok 0,6V przy pełnej mocy.
Alternator podłączony przewodem 25mm2 wprost do akumulatora.
Pasek dłuższy- 10x1000

W drugim samochodzie  z silnikiem rovera 1,4 założyłem  Alternator z Mondeo 1,8 benzyna 90A, mocowania PnP.
Koło pasowe zostało.
Prąd 60 A dostępny od wolnych obrotów.
Zasila to elektrohydrauliczne wspomaganie  z Astry G + podgrzewacz płynu na 3 świecach  żarowych+ klimatyzacja w  przyszłym roku.
Jedyne problemy sprawiła  śruba prądowa która wyszła w podłużnicy, odcięto i  trzeba było prąd ciągnąć kabeloczkiem wprost z mostka prostowniczego.
Oczywiście przewód 35mm2 idący prosto do akumulatora i 4 mm2 idący do skrzynki bezpiecznikowej zasilający oświetlenie, przez co na żarówkach jest 14,2V.
Alternator wchodzi na swoje miejsce po ściągnięciu wentylatora chłodnicy , więc  bajka z wkładaniem/wyciąganiem.
Pasek ori.
Obydwa alternatory można kupić po ok 60-100zł  więc grosze w porównaniu do możliwości,
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2013, 08:06:41 am wysłana przez romoo »
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.