Autor Wątek: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.  (Przeczytany 28402 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 24, 2014, 19:50:01 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Gniazda są zrobione tak jak Croft radzi ? Kolektor jaki robicie ? Możesz podać kod głowicy ? Są tam kanały poprawione ?

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 24, 2014, 22:47:51 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Gniazda są zrobione tak jak Croft radzi ? Kolektor jaki robicie ? Możesz podać kod głowicy ? Są tam kanały poprawione ?
Kanały obrobione, rozfrezowane gniazda pod większe zawory, wałki i barany. Obrobiony też kolektor ssący.
A kolektor będzie taki:

Reszta wydechu do lata pozostanie seryja. Albo kogoś znajdę, kto mi pomierzy i zaprojektuje wydech albo będzie rura o średnicy 45mm z dopasowanymi tłumikami. Zobaczę jeszcze.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2014, 19:10:49 pm wysłana przez sikorak »

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 24, 2014, 23:21:17 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Ale Croft akurat napisał w swojej książce jaki wydech zrobić pod silnik jaki robisz.  Ja bym robił nowy  tak jak on radzi, 38mm wewnątrz, długość 91mm, od podstaw 4w1, resztę dał 50mm z dwoma tłumikami przelotowymi. Kanały jakie mają średnice ? Jaki promień przy przejściu w strefę przyzaworową ? Gniazda rozfrezowane, tzn. że zostawiłeś jednak stare z 41.8 przy przejściu na 43.5 ?

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 24, 2014, 23:52:19 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Ale Croft akurat napisał w swojej książce jaki wydech zrobić pod silnik jaki robisz.  Ja bym robił nowy  tak jak on radzi, 38mm wewnątrz, długość 91mm, od podstaw 4w1, resztę dał 50mm z dwoma tłumikami przelotowymi. Kanały jakie mają średnice ? Jaki promień przy przejściu w strefę przyzaworową ? Gniazda rozfrezowane, tzn. że zostawiłeś jednak stare z 41.8 przy przejściu na 43.5 ?
Wydech narazie będzie taki jak napisałem, później zobaczymy. Ale rzeczywiście średnica w okolicach 50mm, nie wiem czemu napisałem 45.
Co do kanałów nie wiem dokładnie ale myślę, że zostały po staremu. Mogę się dopytać.

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 25, 2014, 09:01:54 am »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Sprawdź, bo tam jest sporo pracy bez której nie ma co spodziewać się dobrego wyniku niestety.

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 25, 2014, 11:14:29 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
To do Ciebie trafił mój stary kolektor ??????? Bo tak wygląda jakby to było moje foto i moja robota heh, na tym kolektorze 1.6 dohc wypluło 112km i 141Nm - ciekawe co 2.0 będzie miało do powiedzenia, o ile dobrze pamiętam to wydech który tam wychodził był fi 55
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 25, 2014, 11:15:50 am »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Tak, słyszałem, że ty go robiłeś. Kupiłem od kolegi Hagara.

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 25, 2014, 11:23:51 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Przy 2.0 55 mm to wcale nie będzie za dużo - mam na myśli średnicę wewnętrzną.
Nie zapominaj o tym że przy bardziej rasowych wałkach silnik potrzebuje więcej powietrza i paliwa, więc i wydech musi mieć większą przepustowość.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 25, 2014, 11:38:00 am »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Różne są teorie o wydechach do 2.0. Dlatego chciałbym, aby ktoś mi to wymierzył (z lekkim zapasem mocy), wycenił i zrobił :) Ale to w połowie roku.
Kolejne będzie zawieszenie i heble. Potem dopiero układy wydechowy.

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 25, 2014, 13:57:41 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A ja bym zostawił 55 zewnętrzną - tak miałem w 1.6 8v i teraz też taki mam, nie zapominajmy że poza ilością spalin ważna jest ich dynamika - nadmierne rozprężenie wydechu pogorszy zamiast poprawić efekt i zabierze to co w 2.0 najważniejsze - fajny moment z dołu. Dlatego nie rozprężałbym wydechu aby uzyskać jakąś prędkość spalin i moment z dołu dzięki bezwładności ich masy.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 25, 2014, 16:19:34 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
w rajdowym fiacie 131 na silniku 1.8 było fi48 i 3 tłumiki wiec przy 2.0 tak powyżej 50 powinno być git
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 25, 2014, 16:58:08 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Cudem udało się zdobyć pompę oleju.
Koszt: bezcenna ;)


A jak już w temacie olejowym, to jeszcze taki rarytas.
Koszt: bezcenne


Pompa wody również nowa:
Koszt: 110zł
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2014, 21:05:56 pm wysłana przez sikorak »

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 25, 2014, 17:09:19 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Fiatowskie DOHC osiągające 180-190KM mają średnicę wewnętrzną 50mm, i tego bym się trzymał. Sporo ludzi którzy dłubie te silniki m.in Croft bądź ludzie z Australii też ładują 50mm. Co do kolektora, ja dla siebie będę robił 4w1 ze średnicą wewnętrzną 38mm i długości 91cm i 4w2w1 gdzie fi wew 38mm, długość 720mm, dalej rury 44mm o długości 350mm. Sprawdzę na którym lepiej będzie chodził i wybiorę, ale dalej na pewno będą dwa przelotowe tłumiki i rura 50mm. Ten 4w1 który opisałem działał np. w Lotus Ładzie z Top Gear i dawał radę, ten 4w2w1 miał Walezy u siebie 131 i jemu się dobrze sprawował.
Z czego ta podstawka i chłodnica ?
Hagar, o jakim 131 rajdowym mówisz ? Bo fabryka nigdy do rajdowych aut nie montowała 1.8 tylko 2.0. 1.8 było w 124 Abarth :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2014, 17:13:19 pm wysłana przez bing17 »

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 25, 2014, 20:37:18 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
fabrycznie nie montowali to fakt ale kto ludziom zabroni montować silnik o mniejszej pojemności by startować w rajdach :P
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 25, 2014, 23:54:24 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
no skoro wewnętrzna średnica rury jest 50 to zewnętrzna będzie jakieś 53-55 w zależności od grubości rury a to by się zgadzało z tym co mówię
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 26, 2014, 11:56:00 am »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Blok prawie już przygotowany do składania.
Koszt: 950zł


Uszczelki:
Koszty:
300zł zestan na silnik
100zł zestaw na skrzynię
70zł Uszczela pod głowicę Victor Reinz
100zł Śruby głowicy Elringa
100zł Małe koło rozrządu (nowe)


Układ zapłonowy będzie w zasadzie nowy.
Nowa kopułka 200zł
Nowy palnec 150zł wiem ile przepłaciłem :)
Koło zębate aparatu 50zł
Cewka 150zł

« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2014, 01:09:21 am wysłana przez sikorak »

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 26, 2014, 15:13:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bez jaj ,sruby RIBE to chyba nie jest oryginal ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 26, 2014, 15:20:41 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Nie wiem czy w starym DOHC np. w 130TC były już śruby RIBE, ale np. w Cromie już tak.

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 26, 2014, 16:40:44 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
bez jaj ,sruby RIBE to chyba nie jest oryginal ;p
Daj spokój...
Widziałeś gdzieś inne nowe "normalne", które można kupić?

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 26, 2014, 17:28:23 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
no skoro wewnętrzna średnica rury jest 50 to zewnętrzna będzie jakieś 53-55 w zależności od grubości rury a to by się zgadzało z tym co mówię


po zmianie z 45 na 60 zauwazylem znacznapoprawe
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk