Autor Wątek: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.  (Przeczytany 28390 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #100 dnia: Kwiecień 01, 2014, 22:21:00 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Litości... Przecież dziś 1 kwietnia...
o cholera faktycznie :D totalnie zapomniałem ...

Leonek, Panowie,

Sorki, za wkrętkę ale jakoś nie mogłem się powstrzymać. Walentynek nie obchodzę ale PRIMA APRILIS nie mogłem odpuścić :)



Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #101 dnia: Kwiecień 02, 2014, 00:46:44 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wkręt ,hmm
ciekawe kiedy DOHCy obchodza PA - wtedy moga sobie wkręcić jedna panewkę na druga :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #102 dnia: Kwiecień 10, 2014, 22:57:51 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Akumulator wylądował w bagażniku:



W międzyczsie pojawił się problem wieloklinu napędu pompy oleju. Problem rozwiązany.


Finalnie wylądowal nowy standardowy wieloklin.
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2014, 23:32:36 pm wysłana przez sikorak »

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #103 dnia: Kwiecień 17, 2014, 19:23:54 pm »

Offline AdamTC

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1.5C 86'/Fiat 132p Mk1 74'
coś się ruszyło w temacie?

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #104 dnia: Maj 08, 2014, 23:37:10 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Ruszyło się i to dosłownie:
https://www.youtube.com/watch?v=gF89SIUECDU&feature=youtu.be

Trzeba to jeszcze wyregulować, jeśli na standardowym osprzęcie w ogóle się da. Nic tylko trzymać kciuki :)

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #105 dnia: Maj 09, 2014, 00:18:10 am »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Siema ,jakie ciśnienie oliwy masz na około 1000 obr?tak to nawet fajnie kałata  i niech żyje jak najdłużej.Pozdr

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #106 dnia: Maj 10, 2014, 10:25:56 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
a ja się muszę przyczepić bo widzę jedną rzecz , która mi się nie podoba - to niebieskie pod maską to pompa paliwa ? jeśli tak to nie ma to raczej prawa bytu zwłaszcza jak bak masz z gaźnikowca - ja miałem taki setup i nie sprawdza się. Po pierwsze - paliwo ucieka spod smoka jak masz rezerwę bądź chcesz sobie polatać bokami - efekt - szarpanie zaraz po zaciągnięciu powietrza przez pompę. Po drugie - u mnie pompa lubiała się przez to przypowietrzyć tak że nie zaciągała paliwa z baku, jedynym rozwiązaniem było odpięcie rurki wysokociśnieniowej i włączenie pompy na chwilę - skończyło się to pożarem więc jak dla mnie najlepsze wyjście to bak z wtryskowca z utopioną pompą i masz spokój.

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #107 dnia: Maj 12, 2014, 09:54:58 am »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Tak to pompa paliwa i pewnie wyleci na rzecz pompy z wielopunktu wpuszczonej w zbiornik ale z powodu przelewania wtrysku. Póki co strojenie nie napawa optymizmem. W tygodniu będę w warsztacie to zobaczę jak to wygląda na żywo.

 

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #108 dnia: Czerwiec 07, 2014, 16:46:21 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Podczas awarii FSOPTK okazało się, że na standardowym swtrysku i kompie to auto nie będzie jeździło. Było zdecydowanie za mało paliwa podawanego przez wtryski.
Tymaczasowo auto będzie jeździło na gaźniku od poldka 1,6 i w przyszłym tygodniu pojawi się na mieście ;)

Po dotarciu silnika, ogarnięciu zawieszenia i hebli będę dumał czy iść w stronę podwójnych gaźników czy innego wtrysku i kompa.



Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #109 dnia: Czerwiec 07, 2014, 18:38:37 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
jakbyś potrzebował jakiegoś stand alona czy świnki to daj znać :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #110 dnia: Czerwiec 10, 2014, 14:57:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sikorak nie zartuj z tymi gaznikami,
jest tyle roznych wtryskow,ze mozna cos dobrac z grubsza pod moc np. nubira 2.0,
ale docelowo i tak jakas swinka by sie przydala,ale strojenie o niebo prostsze i szybsze niz zabawa z gaznikami
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #111 dnia: Czerwiec 10, 2014, 15:30:03 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
sikorak nie zartuj z tymi gaznikami,
jest tyle roznych wtryskow,ze mozna cos dobrac z grubsza pod moc np. nubira 2.0,
ale docelowo i tak jakas swinka by sie przydala,ale strojenie o niebo prostsze i szybsze niz zabawa z gaznikami
jestem jak najbardziej za rozwiązaniem wtryskowym, dlatego też do końca walka trwała o zachowanie szprycy.

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #112 dnia: Sierpień 26, 2014, 12:32:54 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Z racji wakacji i dużej ilości roboty, dawno nie dawałem znaku co i jak z projektem, więc aktualizacja.

Pierwsze wrażenia z jazdy. Super elastyczny motor z każdego biegu ma odejście. Z racji oryginalnego wydechu i problemów gaźnikowych przyspieszenie średnio. Czuć jednak potencjał patrząc na odejście z 4 biegu. Myślę, że kluczowy będzie wydech i przełożenie muszę musowo zmienić na dużżżżoo krótsze.

Auto w tej chwili niestety nie na chodzie :(  W trakcie jazdy rozsypał się dzwon, tak na gorąco nie było wiadomo co się stało ale po dokładniejszej analizie... Urwały się śruby koła zamachowego co spowodowało, że dzwon rozsypało na drobny mak. Dodatkowo do wymiany wałek sprzęgłowy, zamach i docisk sprzęgła.

Z racji zmiany położenia silnika linka gazu zaklinowała się i motor przez ułamek sekundy miał mega obroty. Całe szczęście po kontrolnym rozebraniu motoru, układ korbowodowy jest ok. i nic więcej nie ucierpiało.



Trudno na 100% stwierdzić co było powodem tego "incydentu". Najgorsze jest to, że auto już miało jechać na zrobienie profi układu wydechowego a tak to dupa.
Tak czy inaczej walczę dalej i się nie poddaję :)


Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #113 dnia: Sierpień 26, 2014, 14:14:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no stary,takie rzeczy same z siebie sie nie robia - ktos dal ciala przy skrecaniu,
a co do walka sprzeglowego ,to rozumiem,ze sie zgiął, wiec to moze byc grubsza sprawa w skrzyni niz sam walek,
ale duzo nie ryzykujesz ,najwyzej i tak bedziesz musial cala skrzynie zmienic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #114 dnia: Sierpień 26, 2014, 18:34:29 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
kup nowe sruby twardość min 10.9 i dojeb je syto ok 130Nm z tego co pamiętam z dodatkiem kleju do śrub... na pewno dobrze były dokręcone? nie skręcałeś je czasami z podkładkami?
a co do linki gazu jak masz ta dluga z Borewicza utop ja na noc w oleju....
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2014, 18:37:19 pm wysłana przez Hagar »
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #115 dnia: Sierpień 26, 2014, 18:38:18 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
niekoniecznie musiał dać ciała przy skręcaniu - gdyby coś było źle wyważone to też mogłoby wpaść w wibracje i śruby by pourywało, śruby były nowe czy stare ?
Po za tym dałbym to koło do sprawdzenia czy jest dobrze wyważone.

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #116 dnia: Sierpień 26, 2014, 19:55:03 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Jakby były nowe śruby to nic by nic takiego nie miało miejsca. Jak masz już koło zdjęte to wstaw kołki ustalające, pomogą dodatkowo aby nie było powtórki z rozrywki. Śruby weź z ARP od Nissana KA24DE, pasują bez przeróbek.

Odp: Polonez 2000 DOHC. Work in progress.
« Odpowiedź #117 dnia: Sierpień 26, 2014, 20:20:59 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
widać że śruby zostały ukręcone. pracuj kluczem dynamometrycznym. koło zamachowe dokręca się momentem 85 N. m. tyle starczy. te śruby sam zniszczyłeś.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.