Autor Wątek: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW  (Przeczytany 17902 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 02, 2014, 12:12:51 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
Zrób sobie listę na wielkim kawałku brystolu i powiesz w garażu
O, dobra rada, jak zaczynałem swoje tez zacząłem od płachty A3 na scianie garażu i fajnie było wykreślać kolejne punkty :-)

A w tym konkretnym  przypadku o ile moja wiedza jest kompletna  to  bym kupił do tej budy cały inny KOMPLETNY silnik, bo to jest wolnoobrotowe M20 B27 o mocy fabrycznej zaledwie 122 lub 129 KM. czyli kawał ciężkiego silnika, a mało mocy aczkolwiek sporo momentu. No chyba że wolisz wolnoobrotowe silniki które lepiej jada od dołu,  ale jak dla mnie to M20 najlepiej brzmi jak mu się depnie do końca:-)

A jakie plany, to ma mieć kompletne wnętrze i jeździć  na co dzień   mając więcej pod butem, czy raczej wydmuszka do zabawy?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2014, 12:15:55 pm wysłana przez sova »
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 02, 2014, 15:42:39 pm »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
Hej hej,

Dzięki za porady, aktualnie taką tablicę mam "w głowie" ale na ścianie też nie zaszkodzi ;)
Co do tego, czy to auto na co dzień czy do zabawy, to optuję za tym, żeby było jednak do zabawy, odnośnie kompletności wnętrza, to "wyjdzie w praniu", na pewno będzie fotel dla balastu ;)

Na razie koncentruje się na tym, żeby ruszyć silnik, w tym stanie kompletności i tego co mam zamówione, jest szansa, że mi się uda. Byle by mi zagadał chociaż z paliwem podanym prosto do  kolektora dolotowego.
Co do niskiej mocy i wysokiego momentu, to charakterystyka tego silnika się podobno zmienia z głowicą m20b25 i taka jest podobno założona, jak się zmieni, to wyjdzie na hamowni.

Gdybym nie miał tego auta to bym zrobił całkowicie inaczej, kupiłbym jeżdżącą budę, może nawet borka, a jak nie to chociaż akwarium i przełożył bym przód borkowy, a silnik wrzucił rovera ale coś fajniejszego niż 1.4, no ale takie "gdybanie"

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 02, 2014, 15:49:29 pm »

konradtl

  • Gość
Koego! Powiem Ci, że 2.400 to wcale nie jest dużo. Tak jak napisał żuczek poliuretany kosztuja tego 1000. a skoro myslisz ze kupisz silnik ze skrzynia za 1400 to powodzenia  :d  Takze patrzac na to z drugiej strony bude masz za darmo. Dales ciala z lawetą ale to juz Twoja sprawa. Jesli chodzi o silnik to wymieniles na tej liscie drobnostki. Mowisz o uszczelkach. Przed swapem, i tak musialbys odkrecic glowice. Ja mialem silnik na chodzie bo dawca jezdzilem do konca, a i tak calego go rozebralem wymienilem wszystkie uszczelki dotarlem zawory, wymienilem uszczelniacze zaworow bla bla. Nie ma co plakać. Wstaw auto do garażu, rób rekonesans co Ci jest potrzebne. Rób narazie rzeczy, które nie wymagają wkładu finansowego. Jesli myslales ze kupisz auto za 2k. wsadzisz w niego 500zl i bedziesz bezawaryjnie jezdzil to szybko zostales sprowadzony na ziemię  :P  Powodzenia i nie poddawaj się, bo momentami bywa ciężko  <spoko>

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 02, 2014, 15:58:43 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Co do niskiej mocy i wysokiego momentu, to charakterystyka tego silnika się podobno zmienia z głowicą m20b25 i taka jest podobno założona, jak się zmieni, to wyjdzie na hamowni.
Z czapą od B25 podchodzi się pod okolice 200KM N/A, ale nie pamiętam czy trzeba się pozbyć przepływki. Głowicę możesz sprawdzić po numerze seryjnym oraz po wielkości kanałów, ETA jest na wąskim kanale, a B25 na szerokim.

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 02, 2014, 16:25:30 pm »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
konradtl - "Jesli myslales ze kupisz auto za 2k. wsadzisz w niego 500zl i bedziesz bezawaryjnie jezdzil" - nie rób ze mnie osoby niekompetentnej, bardzo Ciebie o to proszę. Od początku zakładałem, że żeby jeździć, trzeba będzie włożyć drugie tyle, co wydałem na auto i transport, jednakże stan jaki miał być silnika a jaki zastałem, się różnią, więc automatycznie wzbudziło moje wątpliwości to, czy reszta silnika jest taka jak być powinna i mnie mocno zgasiło.

Oczywiście się nie poddaję, będę walczył z tym silnikiem.

Może za 2400 bym nie dostał budy i silnika, ale za tyle ile planowałem wydać na to auto, myślę, że by się udało bez bólu.

Odnośnie pozbycia się przepływomierza, ciągle zastanawiam się nadal nad wykastrowaniem tego silnika z układu wtryskowego i zastąpieniem tego klasycznym układem zapłonowym (z elektronicznym modułem) i zasilaniem tego przez BLOS.

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 02, 2014, 18:42:40 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
O czym Wy pierdzielicie? Za 2400 budy i silnika nie kupi? Jeszcze starego M20?  Może nie na miejscu jest porównywanie swapa na OPLA do swapa na BMW bo przy tym drugim trzeba przerobić pół komory silnika gdzie opel wchodzi praktycznie P&P... I nie mówie tutaj o (jak to ktoś nazwał) betoniarce C20NE tylko można władowć odrazu C20XE które takie M20 objeżdza z palcem w dupie... 

Ja swojego poldka OHV w idealnej budzie kupiłem za 1400 ziko,wybebeszyłem i sprzedałem wartościowsze graty + zabite OHV z BDB skrzynią. Czyli za całośc wziąłem z tego co pamiętam pewnie z 600ziko. Za 700ziko kupiłem zdrowe oplowskie X20SE ze skrzynią z Omegi i wiązką. Więc o czym my mówimy? U mnie cały swap razem z kupnem samochodu pewnie wyszedł z 2500-3000ziko...

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 02, 2014, 19:29:00 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Jak dla mnie to ten polonez jest wart max 1 tys z tym poliuretanem.I jak dla mnie kończenie tego jest totalnie nie oplacalne lepiej kupic w miare ladne Caro za 1,5 tys i w takim cos robic . Dajmy na to ze to odpalisz za 500zl i co dalej bedzisz spawal malowal kompletowal kola hamulce wyjedzie Cie ten  parch conajmiej 6 tys   bo już prawie jest 3.Stracisz czasu zdrowia i nerwow. Ale jak już w to wdepnoles to rob jak uważasz bo odzysku w tym aucie dużo nie ma.
Ps cena kompletnego zestawu poliuretanow to 650zl a nie 1400

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 02, 2014, 22:22:20 pm »

konradtl

  • Gość
Luki. Po 1 m20 ze skrzynia nie kupisz ponizej tysia. Po 2 Borki sa droższe od caro. Po 3 jeszcze zobaczymy na bilgo kto kogo objedzie  <ok> <ok>  <rotfl2>

Jakbys sie kolego rozmyslil z tym projektem to kupie od Ciebie poszerzenia  <ok>

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 02, 2014, 22:34:32 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Zakładaj blosa i odejdzie Ci sporo roboty z zasilaniem... też tak bym zrobił. Jak zakładasz auto do zabawy to rozwianie będzie najlepsze przy czym jednocześnie tanie.
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 02, 2014, 23:39:51 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Po 3 jeszcze zobaczymy na bilgo kto kogo objedzie  <ok> <ok>  <rotfl2>

OK :D

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 03, 2014, 00:34:33 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli jakos rozsadnie zorganizujesz zaplon to nie ma problemu,zeby silnik chodzil na samym BLOSie, ale sonda lambda i cos do jej monitoringu musisz zalozyc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 03, 2014, 12:23:36 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
Tu inna zmota z której można sprzedać trochę klamotów a reszte przerobić na borka i upalać :)
http://otomoto.pl/polonez-caro-do-zabawy-silnik-z-bmw-C28061238.html

A skoro już jest 1,8 z BMW to najrozsądniej po zakatowaniu go wstawić 1,8IS  140km i odpada problem z kotwicą  na przodzie a moc ok 140km zostaje

Ale to taka luźna dywagacja, tymczasem bierz dobre rady do serca i bierz się do roboty  i zobaczysz jak będzie szło.
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 03, 2014, 12:33:38 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Moim zdaniem podstawą każdego porządnego projektu jest zdrowa karoseria. Nie ważne czy to Caro czy to Borek myślę, że od tego powinieneś zacząć, a to co masz na zdjęciach raczej nadaje się na dawce co poniektórych części. Silnik jest dość ciężki więc trzeba mocno dociążyć mu tył , rajdówki raczej z tego nie zrobisz bo tak czy inaczej prowadzić się to będzie niczym foka na zakręcie... Moim skromnym zdaniem chyba lepiej sprzedać ten silnik i poszukać czegoś normalniejszego 4 cylindrowego Fiat, Ford, Rover. Chyba troszkę źle zacząłeś tą przygodę, ale jeszcze wszystko da się naprawić ;).   

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 03, 2014, 17:39:56 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Moim zdaniem podstawą każdego porządnego projektu jest zdrowa karoseria.
z tego co kolega pisał to konstrukcyjnie chyba tragedii nie ma ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 03, 2014, 21:59:05 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Zima swoje nadejście odkłada więc dobra pogoda na grzebańsko :)Klucze w garść i w ramach postanowień noworocznych zabrać się za auto.
Tylko pod żadnym, ale to żadnym pozorem nie liczyć ile to wszystko kosztuje.
Wtedy satysfakcja gwarantowana :D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2014, 22:00:45 pm wysłana przez Van »

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 03, 2014, 22:58:09 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Tylko pod żadnym, ale to żadnym pozorem nie liczyć ile to wszystko kosztuje.
Wtedy satysfakcja gwarantowana :D


święte słowa
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 04, 2014, 12:03:30 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Van ma rację, ja też dawno przestałem liczyć :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 04, 2014, 12:55:26 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Inaczej jest jak posiada się auto już ładnych parę lat i wszystko samemu się przerabia, a inaczej jest jak się tylko kupi coś co ktoś porzucił, należy wstępnie przeliczyć koszta, czas, pracę jaką trzeba będzie temu poświęcić i przemyśleć, czy oby na pewno jest to tego warte. 

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 04, 2014, 17:42:23 pm »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
Dokładnie jak Łukasz pisze.

Kupiłem dziś nypel zamiast przystawki kątowej filtra oleju i rurkę z bagnetem poziomu oleju. Kosztowało mnie to 50zł
Dodatkowo wcześniej zamówiłem kopułkę, palec, przewody (używane oczywiście), pokrywę rozrządu, koło pasowe pompy wody, przepływomierz za 250zł z przesyłką.
Zostało uszczelki wałków, uszczelka pokrywy zaworów i filtr oleju kupić, żeby można było kręcić silnikiem bez obawy o brak smarowania. (czyli jeszcze 100zł na te dynksy)
W międzyczasie kupiłem lotosa półsyntetyka za 60zł za 5 litrów (na początek starczy)

Jeżeli wyszło by z klasycznym zapłonem, to sprzedam przepływomierz za 150zł i palec  kopułka i przewody za 100zł.
Na ten czas nie będę sprzedawał podstawy filtra z wyjściem na  chłodnicę, może kiedyś się przydać.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2014, 17:44:54 pm wysłana przez Vein »

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 04, 2014, 18:04:33 pm »

konradtl

  • Gość
kolego z czego masz podstawe filtra? autogauge? z tego co wiem w e30 byly chlodnice a w e34 juz nie, dlatego towar dosc deficytowy. Jesli bys sie jednak zdecydowal na sprzedaz to pisz!